Από το 2021 στο σήμερα, το κανάλι “carwow” έβαλε στην ίδια ευθεία πέντε γενιές του Honda Civic Type R και έφτασε η στιγμή να δούμε τις διαφορές τους, όχι στους αριθμούς, αλλά στην πράξη.
Διαβάστε επίσης: Στο Nurburgring με Honda Civic Type R πρώτης γενιάς με 320.000 χλμ.! (+video)
To παλαιότερο μοντέλο του συγκριτικού είναι είναι το Type R EP3, το οποίο εξοπλίζεται με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 2,0 λτ. Αποδίδει 200 ίππους κι η μέγιστη ροπή φτάνει τα 196 Nm. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού σασμάν έξι σχέσεων.
Πάμε στο 2007 με την γενιά FN2, η οποία έχει παρόμοια χαρακτηριστικά, με τον 2λιτρο να αποδίδει 201 ίππους, αλλά το βάρος είναι ελαφρώς αυξημένο, αγγίζοντας τα 1.267 κιλά. Και πάλι το κιβώτιο είναι χειροκίνητο με έξι σχέσεις. Σειρά έχει το FK2 του 2015, το οποίο για πρώτη φορά έρχεται με turbo κινητήρα 2,0 λτ. και σημαντικά αυξημένη ισχύ στους 310 ίππους, ενώ η ροπή αγγίζει τα 400 Nm. Η αυξημένη ιπποδύναμη συνοδεύεται και από αυξημένο βάρος, το οποίο έφτασε στα 1.382 κιλά.
Δύο χρόνια αργότερα, το 2017, είδαμε το FK8 με επίσης turbo κινητήρα 2,0 λτ. και αυξημένο βάρος στα 1.405 κιλά. Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα, με τη νέα γενιά FL5 να φέρει 2λιτρο μοτέρ που αποδίδει 330 ίππους και 420 Nm ροπής. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου σασμάν έξι σχέσεων.