“X-in-1” αποκαλεί η Nissan τη νέα της προσέγγιση στην εξέλιξη και κατασκευή κινητήριων συνόλων για ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα οχήματα, η οποία αναμένεται και να αποτελέσει βασικό πυλώνα στα σχέδια των Ιαπώνων προς την ηλεκτρική μετάβαση της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Nissan e-4ORCE: Ο καλύτερος φίλος και για τα κατοικίδια (+video)
Σύμφωνα με την προσέγγιση, τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης για αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα θα μοιραστούν και θα διαμορφωθούν, με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 30% στο κόστος ανάπτυξης και κατασκευής έως το 2026, σε σύγκριση με το 2019. Έτσι τα επόμενα μοντέλα της Nissan θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά και αναφορικά με τις τιμές τους.
Η Nissan έχει ήδη αναπτύξει ένα πρωτότυπο συστήματος μετάδοσης κίνησης 3-σε-1, το οποίο διαμορφώνει τον κινητήρα, τον μετατροπέα και τον μειωτήρα και έχει προγραμματιστεί να τοποθετηθεί τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Ένα πρωτότυπο 5-σε-1, το οποίο διαμορφώνει επιπλέον τη γεννήτρια και τον ενισχυτή, σχεδιάζεται για χρήση σε υβριδικά οχήματα e-POWER, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παίζει αποκλειστικά το ρόλο της γεννήτριας για τη συστοιχία μπαταριών και την τροφοδοσία των ηλεκτρικών μοτέρ με ρεύμα.
Διαβάστε επίσης: Η Nissan επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της
Η προσέγγιση X-in-1, η οποία καλύπτει το 3-σε-1, το 5-σε-1, καθώς και άλλες πιθανές παραλλαγές, έχει αναπτυχθεί για να επιτρέψει την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων EV και e-POWER στην ίδια γραμμή.
Εκτός από τη μείωση του κόστους, ανάμεσα στα πλεονεκτήματα της νέας προσέγγισης των Ιαπώνων στην κατασκευή είναι και η μείωση του μεγέθους και του βάρους των συστημάτων, η μείωση στη χρήση σπάνιων γαιών και η κοινή χρήση βασικών εξαρτημάτων σε πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους μοντέλα.