Για περισσότερα από 40 χρόνια, ο Kodlin έχει εστιάσει στο customizing μοτοσικλετών, είτε πρόκειται για ριζικά τροποποιημένες δημιουργίες είτε για εξελιγμένα νέα σχέδια και έχει δημιουργήσει μια επιχείρηση που κατασκευάζει σχεδόν οτιδήποτε σχετικό με την προχωρημένη εξατομίκευση, ένας από τους λόγους που επιλέχθηκε από την BMW Motorrad για τη νέα custom δημιουργία Heavy Duty με βάση την R 18.
Διαβάστε επίσης: Νέα εντυπωσιακά χρώματα για την BMW XM
Από τη δεκαετία του 1990 ο Kodlin έχει διαγράψει μία απίστευτα επιτυχημένη πορεία με τις custom μοτοσικλέτες του συγκεντρώνοντας κάθε τόσο διακρίσεις σε διάφορες σημαντικές εκθέσεις της Daytona. Επίσης, ήταν ο πρώτος μη Αμερικανός πολίτης που εισήχθη στο Sturgis Hall of Fame.
Τώρα, για πρώτη φορά, ο Fred Kodlin συνεργάστηκε με τον γιο του Len, στο customizing μιας R 18 και συγκεκριμένα της έκδοσης bagger παρουσιάζοντας μια πραγματικά εντυπωσιακή δημιουργία. “Η R 18 B Heavy Duty ήταν ένα πραγματικό εγχείρημα πατέρα-γιου. Η δημιουργική συμβολή του Len ήταν μεγάλη, γεγονός που δείχνει επίσης ότι η νέα γενιά της Kodlin Bikes είναι ήδη στα σκαριά”, δηλώνει το αφεντικό της Kodlin Bikes.
Διαβάστε επίσης: Με 5 χρόνια εγγύηση οι μοτοσικλέτες της BMW
Η μεγαλύτερη πρόκληση στο customizing της μοτοσικλέτας που παρουσιάστηκε στο Daytona Bike Week στη Φλόριντα των Η.Π.Α. ήταν αναμφίβολα το πλαίσιο. “Ανακατασκευάσαμε πλήρως τους πάνω σωλήνες για να χαμηλώσουμε τη γραμμή της σιλουέτας και συνεπώς το ύψος της σέλας της R 18 B. Επίσης, ξαναφτιάξαμε την κεφαλή της βάσης του τιμονιού και τους τριπλούς σφιγκτήρες, έτσι ώστε να ταιριάζει ο τροχός παρά την αλλαγμένη γωνία του τιμονιού και η μοτοσυκλέτα να έχει καλή κατευθυντικότητα”, εξηγεί ο Fred Kodlin.
Από το πλάι, η γραμμή της σιλουέτας της custom R 18 πέφτει απότομα προς τα πίσω από την κομμένη ζελατίνα που προέρχεται από τη σειρά γνήσιων αξεσουάρ της BMW Motorrad και καταλήγει αρμονικά στις κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα, πλευρικές βαλίτσες της Kodlin και στο χαμηλό πίσω τμήμα. Από πάνω, η Heavy Duty χαρακτηρίζεται από μια έντονη μεσαία γραμμή στην περιοχή της σέλας και μια ρέουσα σύνδεση με τις πλευρικές βαλίτσες.
Η custom δημιουργία οφείλει την εντυπωσιακά χαμηλή της απόσταση από το έδαφος, όταν είναι σταματημένη, σε ένα σύστημα αερανάρτησης και στους δύο τροχούς, το οποίο υποστηρίζεται από έναν συμπιεστή που διακρίνεται ελάχιστα και έχει τοποθετηθεί πίσω από την αριστερή βαλίτσα. Αυτό επιτρέπει στην R 18 B να ανεβαίνει και να κατεβαίνει σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
Η ομάδα της Kodlin δημιούργησε ένα νέο μεταλλικό ρεζερβουάρ μεγαλύτερο σε μήκος από το αρχικό, με ρέον σχήμα και εσοχές στα πλάγια. Η σύνδεση του ρεζερβουάρ με το πίσω πλαίσιο τροποποιήθηκε επίσης για το σκοπό αυτό. Η αρχική θήκη φόρτισης κινητού τηλεφώνου, από την άλλη, προέρχεται από την R 18 B.
Ένα εμπρός σπόιλερ που περιλαμβάνει ένα 3χρωμο σύστημα υποδαπέδιου φωτισμού και ένα μπροστινό φτερό είναι επίσης κατασκευασμένα από φύλλο μετάλλου. Τέλος, η Kodlin δημιούργησε ένα αντίστοιχο για τον πίσω τροχό χρησιμοποιώντας δύο ενωμένα μεταξύ τους πίσω φτερά της R 18 B, στα οποία ενσωματώνονται με πολύ διακριτικό τρόπο τα πίσω και τα πλευρικά φλας. Τα δύο πλαϊνά καλύμματα από φύλλο μετάλλου, τα οποία δημιουργούν μία ομαλή μετάβαση στις πλαϊνές βαλίτσες, είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου ως custom εξαρτήματα.
Στις πλαϊνές βαλίτσες, στο εσωτερικό τους είναι τοποθετημένα ηχεία R 18 B της Marshall και ένας ενισχυτής. Η προσοχή της Kodlin στη λεπτομέρεια είναι επίσης εμφανής στα αλουμινένια φρεζαρισμένα πάνελ μεντεσέδων των βαλιτσών στο στυλ των αυθεντικών εξαρτημάτων της R 18 B.
Τα λεγόμενα winglets (φτεράκια) πάνω από τους κυλίνδρους είναι ένα ακόμα σχεδιαστικό στοιχείο. Είναι επίσης κατασκευασμένα από μέταλλο, και βρίσκονται εκεί για να τονίζουν τη σχεδίαση της custom δημιουργίας.
Το customizing ολοκληρώνεται με μία σέλα κατασκευασμένη από την Kodlin και ένα κάλυμμα οργάνων με επένδυση από Alcantara και απομίμηση δέρματος, καθώς και με ειδικά κατασκευασμένο τιμόνι και ένα εξατομικευμένο σύστημα εξάτμισης.
Για αυτό το project, οι χρωματικές διαβαθμίσεις έγιναν από τον μετρ του είδους Marcel Sinnwell με πιστόλι ψεκασμού με ημιδιαφανές χρώμα. Η έμπνευση γι’ αυτό ήταν η ανάμειξη των χρωστικών ουσιών στη βαφή και ιδιαίτερα ο τρόπος με τον οποίο σχηματίζονται ραβδώσεις στο γαλακτώδες βασικό χρώμα όταν αναδεύεται για πρώτη φορά. Το αποτέλεσμα ταιριάζει άριστα στην φιλοσοφία της εβδομάδας μοτοσικλέτας Daytona, όπου τα περίπλοκα και πολύχρωμα σχέδια χρωμάτων είναι κάτι παραπάνω από ένα ελκυστικό ντιζάιν.
Πρόσθετες σχεδιαστικές πινελιές στην R 18 B Heavy Duty αποτελούν οι βαμμένες στο χέρι λεπτές ρίγες και ένα σχέδιο στον πίσω προφυλακτήρα που δημιουργήθηκε μέσω αερογράφου συνδυάζοντας την Kodlin και τα “100 χρόνια BMW Motorrad”. Οι δαγκάνες φρένων, οι μοχλοί αλλαγής ταχυτήτων και ποδόφρενων καθώς και τα υποπόδια είναι, σε αντίθεση, στάνταρ εξαρτήματα της BMW Motorrad που έχουν προσαρμοστεί χρωματικά.
Ο Fred Kodlin δεν “έβαλε χέρι” σε όλα τα συστήματα και τα εξαρτήματα. Κάτι που τον εξέπληξε ευχάριστα, όπως είπε χαρακτηριστικά, ήταν: “Οι βίδες. Είναι όλες από ανοξείδωτο ατσάλι, με κεφαλή Torx. Αυτό δεν συμβαίνει σε άλλες μοτοσικλέτες. Η βασική μοτοσικλέτα και ειδικά ο κινητήρας διαθέτουν ένα πολύ καθαρό φινίρισμα. Όλα τα ηλεκτρικά καλώδια είναι ήδη όμορφα κρυμμένα, οπότε δεν χρειάστηκε να κάνουμε τίποτα στον κινητήρα”.
Ομοίως, ο κινητήρας παρέμεινε αμετάβλητος από τεχνικής απόψεως. Μόνο τα καλύμματα της κυλινδροκεφαλής, το κάλυμμα του ιμάντα και το snorkel εισαγωγής αέρα βάφτηκαν σε μεταλλικό μαύρο χρώμα.