Νοσταλγία: Το ιαπωνικό “hot-hatch” με επιλογέα στο ταμπλό (+video)

Όσο πιο κοντά γίνεται στο τιμόνι! Θυμάστε πιο hot-hatch είχε τον επιλογέα επάνω στο ταμπλό; Ώρα για μία σβέλτη βόλτα μαζί του!
Honda Civic Type R

Στις μέρες μας έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τα χειροκίνητα κιβώτια. Πηγαίνοντας, όμως, πίσω στο παρελθόν, θα διαπιστώσουμε πως λίγες ήταν οι εταιρείες που τόλμησαν να αλλάξουν την συμβατική θέση του επιλογέα ταχυτήτων. Μία εξ’ αυτών ήταν Honda, η οποία προχώρησε σε μία αλλαγή που συζητήθηκε αρκετά εκείνη την εποχή.

Πάμε να θυμηθούμε, λοιπόν, το Honda Civic Type R που λάνσαραν οι Ιάπωνες στης αρχές της δεκαετίας του 2000. Το γνωρίσαμε με την κωδική ονομασία EK3 και, όπως μπορείτε να δείτε στην σχετική εικόνα, ο επιλογέας είχε τοποθετηθεί επάνω στο ταμπλό. Σίγουρα δεν είναι το μοναδικό μοντέλο στο οποίο συναντάμε εκεί τον επιλογέα, αλλά στην περίπτωση του ιαπωνικού hot-hatch οι εντυπώσεις που διατυπώθηκαν ήταν άκρως θετικές.

Ο λόγος είναι ασφαλώς ότι έδινε στον οδηγό μία μοναδική, αγωνιστική αίσθηση. Η διαδρομή του χεριού από το τιμόνι στον επιλογέα μειώθηκε δραματικά, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο και μέγιστη ασφάλεια, μιας και το δεύτερο χέρι απομακρυνόταν από το τιμόνι για ελάχιστο χρόνο.

Λίγα λόγια για το Honda Civic Type R EP3
Το νέο αυτοκίνητο εισήγαγε έναν ολοκαίνουργιο και πλέον εμβληματικό κινητήρα της σειράς DOHC i-VTEC ‘K’ με χωρητικότητα 2,0 λίτρων που επαναπροσδιόρισε τις ικανότητες των δίλιτρων κινητήρων με φυσική αναπνοή. Με την ισχύ να εκτοξεύεται στους 200 ίππους, το ιαπωνικό μοντέλο πέτυχε την εντυπωσιακή τιμή των 100 ίππων στο λίτρο για ατμοσφαιρικό μοτέρ.

Επίσης διέθετε αναβαθμισμένα φρένα, ένα ακριβές κιβώτιο έξι σχέσεων με πυκνή κλιμάκωση και ένα πλαίσιο που έκανε εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής για αύξηση της στατικής στρεπτικής ακαμψίας κατά 80% σε σχέση με το EK9. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πίσω συνδυάστηκε με νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού (VGR) για μία άκρως ανταποδοτική αίσθηση και πληροφόρηση από το τιμόνι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με μικρή πτώση έναντι του Νοεμβρίου του 2024 έκλεισε ο περασμένος μήνας στις ταξινομήσεις δικύκλων με το σύνολο όμως στο 11μηνο να βρίσκεται ψηλότερα....
Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε ευρέως γνωστή την τεχνολογία VTEC. Ας θυμηθούμε το Honda CR-X που παραμένει μέχρι σήμερα ποθητό......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Με άνοδο έκλεισε στις ταξινομήσεις η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας στο 10μηνο της χρονιάς με 10 εταιρείες να κερδίζουν την προτίμηση του κοινού....
Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας παρουσίασε μικρή πτώση και τον Οκτώβριο που μας πέρασε με 10 εταιρείες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στον στίβο των πωλήσεων....
O Soichiro Honda είχε όραμα, δεν αρκέστηκε απλώς στο να είναι ένας καλός μηχανικός και να κατασκευάζει πιστόνια για την Toyota... και έτσι έφτασε στην...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Toyota C-HR+

Το SUV της Toyota με 11ετή εγγύηση και έως 343 ίππους – Που θα το δείτε από κοντά

Honda

Ελληνική αγορά μοτοσικλέτας: Άνοδος στο 11μηνο του 2025 – Οι εταιρείες που “σάρωσαν”

smart #2 δοκιμές εξέλιξης 2025

Ξεκίνησαν οι δοκιμές για το εμβληματικό διθέσιο πόλης – Πότε παρουσιάζεται