H BMW Σειρά 3 προσφέρεται σε πλούσια γκάμα που περιλαμβάνει επιλογές βενζίνης, πετρελαίου, αλλά Plug-In υβριδική. Την τελευταία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρόσφατα, ονομάζεται BMW 330e και στα χέρια μας βρέθηκε η πισωκίνητη (προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης xDrive). Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, στο εμπρός τμήμα κυριαρχούν τα μεγάλα “νεφρά” και οι ανασχεδιασμένοι Full-LED προβολείς που προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Το προφίλ του αμαξώματος διατρέχουν δύο νεύρα και στην “sportive” εμφάνιση συμβάλουν οι ζάντες 18 ιντσών με τις οποίες εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από οριζόντιες γραμμές, και δίχρωμα, τρισδιάστατα φώτα LED που είναι επίσης ανασχεδιασμένα. Όσον αφορά στις διαστάσεις της, η BMW Σειρά 3 στην Plug-In υβριδική της έκδοση έχει μήκος 4.713 χλστ., πλάτος 1.827 και ύψος 1.444 χλστ. εξασφαλίζουν μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο και καλύτερη εκμετάλλευση χώρων στην καμπίνα. Κοιτώντας εξωτερικά το αυτοκίνητο, θα διαπιστώσει κανείς ότι υπάρχουν ενδείξεις που “μαρτυρούν” ότι πρόκειται για μία Plug-In υβριδική έκδοση. Βλέπουμε την δεύτερη υποδοχή για την φόρτιση, το “330e”, αλλά και το σχετικό “electrified by i”.
Εσωτερικό: Πλήρως ψηφιακό και “sportive”…
Περνώντας στο εσωτερικό της BMW 330e γίνεται άμεσα αντιληπτή η κορυφαία ποιότητα των υλικών και η πολυτέλεια που αποπνέουν. Ασφαλώς, πέρα από πολυτελές, το περιβάλλον στο εσωτερικό του γερμανικού sedan είναι και τεχνολογικά προηγμένο. Σίγουρα το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι το BMW Live Cockpit Professional με κυρτή οθόνη. Ουσιαστικά αποτελείται από μία οθόνη μεγέθους 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων, αλλά και μία οθόνη αφής μεγέθους 14,9 ιντσών. Μέσω της δεύτερης ελέγχονται όλα τα συστήματα και οι εφαρμογές του infotainment (εννοείται ότι υπάρχει και ο γνώριμος περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα του BMW iDrive). Ο έλεγχος των συστημάτων είναι εφικτός και από το πάνελ iDrive Controller, το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών, αλλά και τον φωνητικό έλεγχο που απαντά στο “Hey BMW”. Φυσικά υπάρχει και ο ψηφιακός βοηθός, με την ονομασία BMW Intelligent Personal Assistant, που σημαίνει πως υπάρχει πάντα ένας… ψηφιακός επαγγελματίας της BMW στο αυτοκίνητο.
Όσον αφορά στους χώρους, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και οι “τσέπες” στις πόρτες είναι αρκετά μεγάλες και διαθέτουν ποτηροθήκη (εμπρός). Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άνετα ακόμα και επιβάτες άνω του μέτριου αναστήματος, αν και το τούνελ της μετάδοσης παραμένει αρκετά ψηλό δυσκολεύοντας την πρόσβαση στον μεσαίο επιβάτη. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών είναι ελαφρώς περιορισμένος συγκριτικά με τις “απλές” εκδόσεις λόγω του υβριδικού συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, ο διαθέσιμος για τις αποσκευές όγκος αγγίζει τα 375 λίτρα (αντί των 480). Bonus η αναδίπλωση των καθισμάτων που γίνεται σε αναλογία 40:20:40.
Καταιγιστικές επιδόσεις από το υβριδικό σύστημα
Κάτω από το καπό της BMW 330e βρίσκεται ένα 2λιτρο, τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς εκτοξεύεται στους 292 ίππους (πρόγραμμα XtraBoost) και η ροπή στα 420 Nm. Η κίνηση περνά στον πίσω άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις). Αποτέλεσμα είναι το αμάξωμα των 1.770 κιλών να εκτοξεύεται στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 5,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Πάμε και στο “ηλεκτρισμένο” σκέλος της BMW 330e, με την μπαταρία να έχει χωρητικότητα 12 kWh, η οποία εξασφαλίζει περίπου 40-45 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον (54 – 62 χλμ. η εργοστασιακή τιμή βάσει WLTP). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι με την μπαταρία φορτισμένη, διανύσαμε τα πρώτα 100 χλμ. με μία κατανάλωση της τάξης των 4,8 λτ./100 χλμ. (1,3 – 1,8 λτ./100 χλμ. η επίσημη τιμή). Μόλις η μπαταρία αδειάσει, η κατανάλωση αυξάνεται στα 7,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.
Στην πράξη: “Γεννημένη” για να “καταπίνει” χιλιόμετρα
Τα πρώτα κιόλας λεπτά πίσω από το τιμόνι της BMW 330e, κινούμενος στο αστικό περιβάλλον διαπίστωσα πόσο ευκολοδήγητη είναι. Το ογκώδες αμάξωμα δεν προβληματίζει ιδιαίτερα, μιας και η ορατότητα είναι πολύ καλή, ενώ η ανάρτηση αποσβένει με μαεστρία όποια ανωμαλία του οδοστρώματος συναντήσει. Θετικό πρόσημο είναι και η απόλυτη ησυχία στην καμπίνα όταν το βαυαρικό sedan κινείται ηλεκτρικά. Το μόνο σίγουρο, βέβαια, είναι ότι αυτοκίνητα σαν το συγκεκριμένο κατασκευάστηκαν για να “καταπίνουν” χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (μόλις Cd 0,23) έχει ως αποτέλεσμα μηδενικούς αεροδυναμικούς θορύβους και σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση ο οδηγός πρέπει να κοιτά τον πίνακα οργάνων προκειμένου η ταχύτητα να μην πάρει για τα καλά την ανιούσα. Κατά την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, τα κορυφαία φρένα με το γραμμικό πεντάλ, το τιμόνι με εξαιρετική πληροφόρηση και το καλοζυγισμένο πλαίσιο δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για όσους εξακολουθούν να απολαμβάνουν την οδήγηση. Το κορυφαίο σύνολο ολοκληρώνεται με την υποδειγματική συνεργασία του υβριδικού συστήματος με το ταχύτατο κιβώτιο Steptronic.
Στο ταμείο
Η τιμή της BMW 330e ξεκινά από τα 52.300 ευρώ στην χώρα μας, ενώ όπως αναφέραμε προσφέρεται και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (xDrive). Στην τελευταία περίπτωση το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 55.950 ευρώ.