Το Dacia Duster αναδείχθηκε ως το δημοφιλέστερο SUV (για λιανικές αγορές) σε όλη την Ευρώπη την περασμένη χρονιά, ενώ γνωρίζει τεράστια εμπορική επιτυχία και στην χώρα μας. Τώρα, έφτασε η ώρα της αποκάλυψης για την ολοκαίνουρια, τρίτη του γενιά! Πάμε να δούμε όλες τις πληροφορίες!
Το νέο Dacia Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B και “υιοθετεί” την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Ασφαλώς δεν απουσιάζει το νέο σήμα, ενώ το αμάξωμα “θωρακίζεται” με προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω προκειμένου οι εκδορές και τα χτυπήματα να μην χαλάνε το αρχικό χρώμα. Από την οροφή δεν απουσιάζουν οι ράγες για επιπλέον φόρτωση, ενώ τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν υιοθετήσει τη μορφή του ‘Y’. Το ίδιο σχήμα κοσμεί και τις ζάντες αλουμινίου, οι οποίες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία χωρίς χρώμιο. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος αγγίζει τα 4,34 μέτρα, το πλάτος τα 1,81 και το ύψος τα 1,66 μέτρα.
Εσωτερικό: Με κεντρική οθόνη έως 10,1 ίντσες
Σύγχρονη αισθητική επικρατεί και στην καμπίνα, η οποία απέκτησε νέα οθόνη αφής μεγέθους 10,1 ιντσών (από την έκδοση Expression). Εννοείται πως υπάρχει δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει οθόνη 3,5 ιντσών ανάμεσα στα αναλογικά όργανα. Προαιρετικά, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia συναντάμε ψηφιακή οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων μεγέθους 7 ιντσών. Όσο για τους χώρους, ενδεικτικά να αναφέρουμε πως ο όγκος του πορτμπαγκάζ είναι φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4×2).
Η “off road” πρωτιά του Dacia Duster στην κατηγορία του
Όπως συνέβη από την πρώτη του γενιά, το νέο Dacia Duster εξακολουθεί να απευθύνεται στους λάτρεις της περιπέτειας. Στην τετρακίνητη έκδοση, η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 217 χλστ., τιμή που είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία του. Πολύ καλές είναι και οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης, οι οποίες φτάνουν στις 31 μοίρες εμπρός και 36 πίσω (εκδόσεις 4×4). Επιπλέον, το νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:
– AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.
– SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης.
– MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.
– OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4×4 Lock του σημερινού Duster.
– ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος.
Κινητήρες: Τρεις επιλογές για κάθε ανάγκη
Ξεκινάμε από το Duster HYBRID 140, το οποίο φέρει υβριδικό σύστημα από το Renault Group με συνδυαστική ισχύ 140 ίππων. Περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα). Σύμφωνα με την Dacia, μπορεί να επιτευχθεί αμιγή ηλεκτροκίνηση μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη.
Ακολουθεί το Duster TCe 130 που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48 V. Ο κινητήρα των 130 ίππων διατίθεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, για τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.
Τέλος, υπάρχει και η έκδοση διπλού καυσίμου ECO-G 100, με την συνολική αυτονομία (βενζίνης και υγραερίου) να αγγίζει τα 1.300 χλμ. Υπάρχουν δύο ρεζερβουάρ (50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG), ενώ υπάρχει ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό που αλλάζει άμεσα τον τρόπο τροφοδοσίας του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο.