Το νέο Opel Mokka το γνωρίσαμε πριν μερικούς μήνες. Όπως είχαμε γράψει και τότε, ανασχεδιάστηκε πλήρως και αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην έκδοση βενζίνης των 100 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο. Πάμε να το γνωρίσουμε αναλυτικότερα!
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το νέο Opel Mokka ακολουθεί την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Ονομάζεται “Opel Visor” και σήμα κατατεθέν της είναι η μαύρη ενιαία μάσκα που συναντήσαμε πρόσφατα και στο Opel Crossland. Βέβαια, στην περίπτωση του Mokka, τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα που έχουν τοποθετηθεί αρκετά ψηλά, δημιουργούν μία άκρως “sportive” φιλοσοφία. Απαρατήρητο δεν θα περάσει και το έντονο “νεύρο” στο καπό του αμαξώματος, το οποίο δεν σας κρύβω ότι ήταν μία λεπτομέρεια που μου τράβηξε το ενδιαφέρον. Θυμίζει άλλωστε κάτι από μοντέλα του παρελθόντος. Παρόμοια φιλοσοφία ακολουθείται και στο υπόλοιπο αμάξωμα, με στοιχεία όπως η διχρωμία του αμαξώματος, οι μαύρες ζάντες αλουμίνιου και η διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι έχουμε να κάνουμε και με ένα crossover, οπότε όπως είναι λογικό υπάρχουν πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος, ενώ εντυπωσιακή για την κατηγορία είναι και η απόσταση από το έδαφος. Όσον αφορά τώρα στις διαστάσεις, το νέο Opel Mokka έχει μήκος 4.151 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ. και ύψος 1.534 χλστ.
Εσωτερικό: Τολμηρό σχεδιαστικά και εκεί
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Opel Mokka, ο οδηγός απολαμβάνει άριστη συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία χάρη στο Opel Pure Panel. Πρόκειται για ένα ψηφιακό περιβάλλον που αποτελείται από δύο οθόνες. Το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά και αφήνουν μια ευχάριστη αίσθηση τόσο στην όψη όσο και στην αφή, ενώ η μονοτονία εξαλείφεται με τις κόκκινες λεπτομέρειες. Το άνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακό, ενώ πιο χαμηλά τα πλαστικά είναι σκληρά. Αναφορικά με τους χώρους, το Opel Mokka φέρει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα λόγω της απουσίας επιλογέα (shift by wire), ενώ η εργονομία δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση.
Όσο για τους χώρους, θα βολέψουν μία οικογένεια και στο πίσω μέρος υπάρχει επαρκής απόσταση για το κεφάλι των επιβατών. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, τόσο στην κεντρική κονσόλα, όσο και στις “τσέπες” των πορτών, ενώ για τις αποσκευές είναι διαθέσιμος ένας όγκος 350 λίτρων. Ασφαλώς υπάρχει και η δυνατότητα αύξησής του στα 1.105 χλστ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Κινητήρας: Η συνταγή της επιτυχίας
Ιδιαίτερες συστάσεις για τον κινητήρα “πασπαρτού” του ομίλου δεν χρειάζονται! Πρόκειται για τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.199 κ.εκ. και έχει αποσπάσει το βραβείο “International Engine Of The Year” στην κατηγορία του ουκ ολίγες φορές. Συνδυάζοντας σύστημα άμεσου ψεκασμού και turbo, η ισχύς αγγίζει τους 100 ίππους και στην πράξη είναι ροπάτο με αποτέλεσμα να κινεί με άνεση το Mokka. Όσον αφορά την κατανάλωσή του, η μέση τιμή της σε πραγματικές συνθήκες είναι στα 6,7 λίτρα/100 χλμ.
Πίσω από το τιμόνι του νέου Opel Mokka, ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα την καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ηχομόνωσης, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και ψηλή, προσφέροντας την απαραίτητη περιμετρική ορατότητα. Όσο για την ανάρτηση, είναι ρυθμισμένη με τέτοιον τρόπο ώστε να εξαλείφει τις ανωμαλίες της πόλης και ταυτόχρονα να μην επιτρέπει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος. Για τον κινητήρα δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και έχει αφήσει στο παρελθόν θετικές εντυπώσεις. Η “πολιτισμένη” λειτουργία που εξαφανίζει τα μειονεκτήματα των τρικύλινδρων συνόλων και η εμφάνιση της μέγιστης ροπής από τα “χαμηλά” είναι τα δυνατά του στοιχεία, ενώ συνδυάζεται εξαιρετικά με το ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο. Για τους πιο ανήσυχους οδηγούς υπάρχει η επιλογή “Sport”, η οποία σε συνδυασμό με τα paddles επιτρέπει ταχύτερη και πιο συμμετοχική οδήγηση. Το τιμόνι περνά απαρατήρητο σε αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα βγάζουν το Mokka “ασπροπρόσωπο” ακόμα και σε καταπονήσεις διαρκείας με την δύναμή τους και το γραμμικό πεντάλ. Ασφαλώς, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει και πιο ξέγνοιαστα περάσματα στις “off-road” εξορμήσεις.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Opel Mokka ξεκινά από τα 26.500 ευρώ στην έκδοση Edition η οποία έχει ομολογουμένως γενναιόδωρο εξοπλισμό. Από την άλλη, για όσους τα θέλουν όλα σε επίπεδο εξοπλισμού υπάρχει και η Edition Plus με 28.200 ευρώ.