Η υβριδική τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρείες εξοπλίζουν με αυτήν τα μοντέλα τους. Τέτοιο παράδειγμα είναι η Audi, η οποία διαθέτει στη χώρα μας, 3 πολυτελή sedan και δύο από τα μεγάλα της SUV, με υβριδικές εκδόσεις στο βασικό εξοπλισμό. Τα Audi A6, A7 και A8 διαμορφώνουν την “ομάδα των sedan”, ενώ εκείνη των SUV απαρτίζεται από τα Audi Q7 και Q8. Πέραν των προαναφερθέντων, με υβριδική τεχνολογία εφοδιάζονται σε δίλιτρες εκδόσεις βενζίνης τα Audi A4, A5 και Q5.
Όσα μοντέλα διαθέτουν 4κύλινδρους κινητήρες θα εξοπλίζονται με υβριδικό σύστημα τάσης 12 Volt, ενώ εκείνα με κινητήρες V6 θα έχουν υβριδικό σύστημα τάσης 48 Volt. Τα συγκεκριμένα συστήματα, που στο εξωτερικό απαντώνται ακόμη ως “mild hybrid” εξασφαλίζουν χαμηλότερη κατανάλωση. Επιπλέον, η έκπτωση που προσφέρεται για τη χρήση τέτοιων οχημάτων είναι σημαντική, αφού το τέλος ταξινόμησης μειώνεται κατά 50%.
Όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας τους, τα εν λόγω συστήματα βασίζονται στην ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς ένας εναλλάκτης εκκίνησης που διαθέτει ιμάντα, προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών. Η μπαταρία βοηθά με τη σειρά της στην όσο πιο ομαλή εκκίνηση του υβριδικού οχήματος, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας.
Επιπλέον, όταν το αυτοκίνητο δεν έχει μεγάλες ανάγκες κατανάλωσης ενέργειας, όπως για παράδειγμα κατά την ομαλή κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, τότε επί της ουσίας λειτουργεί δίχως να χρησιμοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Αυτό έχει ως άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων. Όπως αναφέρει η Audi, η μείωση της κατανάλωσης είναι αισθητή, φτάνοντας για παράδειγμα στην περίπτωση του Audi Q8, στα 0,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Όσον αφορά στις τιμές, το οικονομικό όφελος που μπορεί να προκύψει από την προτίμηση σε οχήματα με υβριδική τεχνολογία “mild hybrid”, δεν είναι αμελητέο. Το A4 35 TFSI προσφέρεται από 34.300 ευρώ με χρήση υβριδικής τεχνολογίας, ενώ χωρίς αυτήν κοστίζει 36.820 ευρώ. Αντίστοιχα, τo A5 κοστολογείται στα 41.870 ευρώ (αντί για 46.610 ευρώ), ενώ η τιμή του A4 Allroad 45 TFSI είναι 52.250 ευρώ (αντί για 59.256 ευρώ) της μη υβριδικής έκδοσης. Περνώντας σε μεγαλύτερου μεγέθους sedan, η βενζινοκίνητη υβριδική έκδοση του A6 Design 45 TFSI κοστολογείται στα 66.800 ευρώ (αντί για 75.756), ενώ η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη, στα 64.000 (αντί για 71.314) ευρώ. Περνώντας στα SUV, το υβριδικό Q5 45 TFSI κοστίζει 61.250 (αντί για 65.900 της μη υβριδικής έκδοσης) ευρώ, ενώ το αντίστοιχο Q7 50 TDI φτάνει στα 84.500 (αντί για 93.740) ευρώ.
Τέλος, τα Audi A8 50 TDI και Q8 50 TDI κοστολογούνται σε 107.000 και 96.360 ευρώ όσον αφορά σε υβριδικές εκδόσεις, ενώ οι μη υβριδικές φτάνουν στα 121.346 και 110.202 ευρώ αντίστοιχα. Σημειώνεται πως τα SUV (Audi Q5, Q7, Q8) και το Audi A8 διαθέτουν τετρακίνηση, ενώ όλα τα προαναφερθέντα μοντέλα προσφέρονται σε εκδόσεις MHEV (Mild Hybrid) με αυτόματο κιβώτιο S tronic.