Το ηλεκτρικά οχήματα μικροκινητικότητας κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην αγορά, μιας και ενδείκνυνται για μικρές διαδρομές σε αστικό περιβάλλον και μηδενίζουν τα καθημερινά κόστη μεταφορών. Πρόσφατα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την πρόταση της Opel στην κατηγορία, ένα μικρό όχημα που μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (κατηγορία ΑΜ) από την ηλικία των 16 ετών.
Δείτε επίσης: Ούτε ένα ηλεκτρικό στο Top-10 της Ευρώπης – Το Dacia που “έπιασε” και πάλι κορυφή
Μικροσκοπικό εξωτερικό, άνετο για δύο εσωτερικά!
Το Opel Rocks-e είναι ένα μικρό, διθέσιο όχημα μηδενικών ρύπων που σταθμεύει κυριολεκτικά παντού. Το μήκος του αγγίζει μόλις τα 2,41 μέτρα, το πλάτος τα 1,39 και το βάρος αγγίζει τα μόλις 471 κιλά μαζί με την μπαταρία. Σήμα κατατεθέν της σχεδίασής του είναι ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν οι πόρτες. Πιο συγκεκριμένα, η πόρτα του συνοδηγού ανοίγει προς τα εμπρός όπως συνήθως, ενώ η πόρτα του οδηγού ανοίγει προς τα πίσω, προς την αντίθετη δηλαδή κατεύθυνση.
Πάμε και στην καμπίνα, η οποία έχει τα απολύτως απαραίτητα αξεσουάρ και το “απολύτως” το εννοούμε! Ξεχάστε τον κλιματισμό ή το aircondition, το Opel Rocks-e προσφέρει μόνο ανεμιστήρα με αέρα του περιβάλλοντος, ή θερμό αέρα για να ξεθολώνει το παρμπρίζ. Ξεχάστε επίσης τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μιας κι αυτά απουσιάζουν από το εσωτερικό. Υπάρχει μόνο μία θήκη για bluetooth ηχείο πίσω από το τιμόνι, ώστε να συνδεθεί με το κινητό σας. Το ταμπλό του λιλιπούτειου ηλεκτρικού είναι λιτό και εστιάζει στα βασικά και απαραίτητα. Στην οθόνη προβάλλονται συνοπτικά η ταχύτητα, το πρόγραμμα οδήγησης (Drive, Neutral, Reverse), η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και η υπολειπόμενη αυτονομία. Τη φωτεινή, ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό οφείλουμε να πούμε πάντως ότι την ενισχύει η στάνταρ πανοραμική κρυστάλλινη οροφή. Η καμπίνα, λοιπόν, χαρακτηρίζεται για την “σπαρτιάτικη” φιλοσοφία της. Σίγουρα, όμως, κάτι τέτοιο δεν θα προβληματίσει, αφού το συγκεκριμένο όχημα προορίζεται για μικρές αποστάσεις και όχι για ταξίδια και εξορμήσεις… μετά μουσικής!
Ισχύς 8 ίππων και 75 χλμ. αυτονομία
Το Opel Rocks-e κινείται με έναν ηλεκτρικό κινητήρας μόλις 8 ίππων, ο οποίος εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 45 χλμ./ώρα. Τροφοδοτείται από μία μικρή μπαταρία 5,5 kWh, η οποία ωστόσο εξασφαλίζει πραγματική αυτονομία 75 χιλιομέτρων. Για να έχετε μία εικόνα, ένα “κανονικό” ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει χωρητικότητα μπαταρίας που κυμαίνεται περίπου στις 50-80 kWh. Το θετικό με αυτή την μπαταρία είναι ότι φορτίζει πλήρως με απλή οικιακή πρίζα σε μόλις 4 ώρες και 20 λεπτά. Το καλώδιο βρίσκεται στην πλευρά του οδηγού, αποθηκεύεται εκεί και έχει μήκος 3 μέτρα. Άρα με μία ενδιάμεση φόρτιση μέσα στη μέρα… βγαίνουν άνετα 150 χλμ. Με απλούς υπολογισμούς συμπεραίνουμε ότι το Opel Rocks-e “καίει” περίπου 1,3 ευρώ στα 100 χλμ. Οπότε σε αυτόν τον τομέα δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί κανένα άλλο όχημα (που ταυτόχρονα προστατεύει τον οδηγό από το κρύο και τη βροχή)!
Στην πράξη: Κάνει αυτό που υπόσχεται!
Το Opel Rocks-e δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες και κάνει ακριβώς αυτό που υπόσχεται. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει στις αστικές μετακινήσεις υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Είναι το ιδανικό όχημα για τα στενά της πόλης. Ωστόσο στη διάρκεια της δοκιμής διαπίστωσα ότι έπιασα τον εαυτό μου να “ενοχλεί” τους υπόλοιπους οδηγούς σε μεγαλύτερες λεωφόρους. Τα 45 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας αρκούν όταν επικρατεί κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ωστόσο, στον ανοιχτό δρόμο, για παράδειγμα νύχτα σε μία λεωφόρο, ακόμα και στην δεξιά λωρίδα να κινείται κανείς θα διαπιστώσει ότι θα ήθελε λίγο πιο υψηλή τελική ταχύτητα (πχ. 55-65 χλμ./ώρα). Όσο για την άνεση και την πρακτικότητα, δύο επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς κανένα πρόβλημα. Το κάθισμα αρχίζει να ενοχλεί μετά το μισάωρο λόγω σκληρότητας, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές. Μάλιστα, υπάρχει και ένας χώρος μπροστά από τα πόδια του συνοδηγού που μπορεί να “φιλοξενήσει” ακόμα και ένα σακίδιο ή μία μικρή βαλίτσα.
Στο ταμείο!
Το Opel Rocks-e προσφέρεται αυτή τη στιγμή σε τρεις εκδόσεις, την Rocks, την Tekno και την Klub, με τις τιμές να διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 11.200 ευρώ για την πρώτη και στα 12.100 ευρώ για τις άλλες δύο. Βέβαια, με το όφελος από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, η βασική έκδοση ξεκινά από τα 8.200 ευρώ. Μάλιστα, για οδηγούς έως 29 ετών υπάρχει επιπλέον όφελος ύψους 1.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση απόσυρσης υπάρχει όφελος ύψους 400 ευρώ. Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του μοντέλου από την τηλεοπτική εκπομπή του TractioN.