Το Renault Captur ανανεώθηκε πρόσφατα αισθητικά, υιοθετώντας την πιο σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής εταιρείας. Η πρώτη μας επαφή μαζί του γίνεται στην πιο ενδιαφέρουσα έκδοση για το ελληνικό κοινό και αυτήν που ταυτόχρονα το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά στην έκδοση ECO-G 100.
Δείτε επίσης: “Κλείδωσε” η best seller μάρκα για το 2024 στην Ελλάδα – Μάχη για τη δεύτερη θέση
Ξεκινάμε ασφαλώς από την εξωτερική εμφάνιση, με τις πρώτες εικόνες να αποτυπώνουν την αλλαγή στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος. Εκεί συναντάμε πλέον μία σαφώς πιο δυναμική εικόνα, με πιο λεπτά φωτιστικά σώματα και “αιχμηρές” σχεδιαστικές γραμμές. Εξακολουθούν να υπάρχουν δυνατότητες επιλογής διχρωμίας για το αμάξωμα, δίνοντας πληθώρα επιλογών και συνδυασμών στους αγοραστές. Επιπλέον, δεν απουσιάζουν τα crossover στοιχεία στο αμάξωμα, όπως για παράδειγμα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι πλαστικές επενδύσεις χαμηλά, αλλά και οι ράγες φόρτωσης στην οροφή. Αναφορικά με τις διαστάσεις, η γαλλική εταιρεία αναφέρει πως το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.239 χλστ., το πλάτος τα 1.797 και το ύψος τα 1.575 χλστ.
Εσωτερικό: Extra πρακτικότητα με τα συρόμενα καθίσματα
Περνώντας στο εσωτερικό του Renault Captur, μπορεί να μην συναντάμε αλλαγές σε επίπεδο πρακτικότητας, αλλά το ίδιο δεν ισχύει και όσον αφορά στην τεχνολογία. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μία κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής μεγέθους 10,4 ιντσών, η οποία “φιλοξενεί” το σύστημα πολυμέσων OpenR Link που ενσωματώνει το τελευταίας γενιάς λογισμικό Android Automotive 12. Περιλαμβάνει επίσης δυνατότητα συνδεσιμότητας Android Auto & Apple CarPlay και κάμερα οπισθοπορείας. Μία δεύτερη οθόνη υπάρχει και πίσω από το τιμόνι του οδηγού σε ρόλο πίνακα οργάνων. Η τελευταία προβάλλει και πληροφορίες σχετικά με την δεξαμενή του LPG (αρκετά πρακτικό). Πάμε και στην πρακτικότητα, με την πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα να εξυπηρετεί τους επιβάτες. Επίσης, υπάρχουν αρκετές θύρες φόρτισης τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ δεν απουσιάζει και το πάνελ ασύρματης φόρτισης.
Συνεχίζουμε με τον χώρο αποσκευών, ο οποίος παρά την ύπαρξη της δεξαμενής υγραερίου αγγίζει τα 404 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 616 λίτρα, αν αξιοποιηθούν στον μέγιστο βαθμό τα συρόμενα καθίσματα.
Κινητήρας: Οικονομία και τεράστια αυτονομία!
Ένα από τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Renault Captur της δοκιμής είναι ασφαλώς ο κινητήρας. Κάτω από το καπό κρύβεται το τρικύλινδρο μοτέρ διπλού καυσίμου χωρητικότητας 999 κ.εκ. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 100 ίππους και μέγιστη ροπή 170 Nm στο εύρος 2.000-3.500 σ.α.λ. (όταν κινείτα με LPG). Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα αποκλειστικά μέσω χειροκινήτου κιβωτίου με έξι σχέσεις. Πάμε όμως στα πραγματικά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά αυτής της έκδοσης. Και αυτά δεν είναι άλλα από τις καταναλώσεις αναλόγως καυσίμου. Έχουμε και λέμε λοιπόν. Η Renault ανακοινώνει μέση κατανάλωση βενζίνης 6,1 λίτρα/100 χλμ. και υγραερίου 7,6 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη οι καταναλώσεις, ως συνήθως είναι υψηλότερες. Εμείς είδαμε 7,5 λίτρα/100 χλμ. με βενζίνη και 9,0 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο. Μεγάλο ατού είναι προφανώς και η αυτονομία, καθώς το αυτοκίνητο διατηρεί το 48λιτρο ντεπόζιτο βενζίνης και σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε και το 40λιτρο ντεπόζιτο υγραερίου. Έτσι έχουμε στην πράξη αυτονομία 590 χλμ. περίπου με βενζίνη και άλλα 440 χλμ. περίπου με υγραέριο. Έτσι, συνολικά η αυτονομία ξεπερνά σχετικά εύκολα τα 1.000 χλμ.
Στην πράξη: Άνετο στην πόλη, οικονομικό στο ταξίδι!
Το νέο Renault Captur εξακολουθεί να διατηρεί τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει. Στη διάρκεια της δοκιμής διανύσαμε πολλά χιλιόμετρα τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Στην πρώτη περίπτωση, ο οδηγός απολαμβάνει την άνεση της ανάρτησης και το ελαφρύ τιμόνι που κάνει τον έλεγχο στην διαδικασία της στάθμευσης… παιχνιδάκι! Μόλις το αυτοκίνητο βγει στον αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητες έως 120-130 χλμ./ώρα απουσιάζουν οι έντονη αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα… και κατ’ επέκταση τον θόρυβο. Μιας και αναφερθήκαμε στον επιλογέα, αξίζει να αναφέρουμε ότι το χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο αποτελεί την αποκλειστική επιλογή για όποιον επιλέξει τον κινητήρα διπλού καυσίμου, προσφέρει ωραία κλιμάκωση των σχέσεων και θετικό κούμπωμα. Ωστόσο θα θέλαμε οι διαδρομές του επιλογέα είναι είναι λίγο πιο μικρές. Όσο για τα φρένα με δισκόφρενα εμπρός και πίσω, στην διαπιστώσαμε ότι είναι ισχυρά και παρέμειναν αποδοτικά ακόμα και σε συνθήκες καταπόνησης.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Renault Captur ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 22.950 ευρώ στη βασική έκδοση “evolution”. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο φέρει την κορυφαία έκδοση “techno” το ποσό αυξάνεται στα 26.600 ευρώ. Κλείνοντας, αξίζει να τονίσουμε ότι το αυτοκίνητο συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ προσφέρεται και 3ετης οδική βοήθεια.