Σε μια πολύ σημαντική εξέλιξη για το χώρο της μοτοσικλέτας, οι Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha ανακοίνωσαν επίσημα την κοινοπραξία τους, αναφορικά με την εξέλιξη μπαταριών για ηλεκτροκίνητες μοτοσικλέτες. Αυτή η συνεργασία αποτελεί τεράστιο νέο, όχι μόνο λόγω του μεγέθους των εμπλεκόμενων κατασκευαστών. Ακόμη ένας σημαντικός λόγος, είναι πως συνιστά την πρώτη επίσημη ένδειξη πρόθεσης από την πλευρά των Ιαπώνων κατασκευαστών, για εξέλιξη ηλεκτρικών δικύκλων μαζικής παραγωγής.
Ο κόσμος αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς και η διεθνής τάση της περιόδου που διανύουμε, εστιάζει στη δημιουργία οχημάτων που θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, μειώνοντας την εκπομπή ρύπων. Καθώς αρκετές χώρες έχουν ήδη ανακοινώσει την πρόθεση απαγόρευσης κίνησης οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επόμενη δεκαετία, οι κατασκευαστές οχημάτων, έχουν στρέψει το βλέμμα τους προς την ηλεκτροκίνηση.
Μέχρι σήμερα, η δημιουργία ηλεκτροκίνητων μοτοσικλετών αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα. Οι κύριες δυσκολίες εστιάζονται σε δύο επιμέρους παράγοντες. Αφενός, στη μικρή αυτονομία κίνησης, καθώς ακόμη και αν χρησιμοποιηθούν μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες, το κόστος σε σύγκριση με τις μοτοσικλέτες που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα εκτοξευθεί. Αφετέρου, στα δίκτυα φόρτισης, που δεν έχουν αναπτυχθεί στον ίδιο βαθμό σε κάθε χώρα, καθιστώντας σε πολλές περιπτώσεις την κατοχή ηλεκτρικής μοτοσικλέτας, ασύμφορη.
Μια λύση που έχει προταθεί είναι η δημιουργία σημείων φόρτισης, όπου κάποιος θα μπορεί απλώς να αφήσει την άδεια μπαταρία του και να πάρει μια γεμάτη. Κάτι σαν… battery sharing, αν θελήσουμε να διαφοροποιήσουμε λίγο έναν γνώριμο πια όρο, όπως το car sharing. Αν και αυτή η λύση φαντάζει ιδανική, το ερώτημα που τίθεται είναι αν οι κατασκευαστές θα μπορέσουν να καταλήξουν σε μια κοινή αρχιτεκτονική για τις μπαταρίες και τα συστήματα φόρτισης.
Μέσω της σημαντικής αυτής συμφωνίας, οι Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha στοχεύουν να αποκτήσουν τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους. Σκοπός τους είναι να δημιουργήσουν μια κοινή τεχνική βάση, τόσο αναφορικά με την ανάπτυξη μπαταριών οι οποίες μπορούν να αντικατασταθούν, όσο και με τους σταθμούς φόρτισης. Σύμφωνα με τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, η συμφωνία αφορά αρχικά σε μικρότερες μοτοσικλέτες, που σήμερα εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης χωρητικότητας έως 125 κ.εκ. Μάλιστα, αυτή είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται μια συνέργεια εκτός των τειχών του ιαπωνικού συνδέσμου κατασκευαστών αυτοκινήτου (Japan Automobile Manufacturers Association), γεγονός που δείχνει και τη βαρύτητα του γεγονότος.
Αναμφίβολα, η συμφωνία μεταξύ Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των 2 τροχών. Ταυτόχρονα, δείχνει και το δρόμο για την εξέλιξη του μέλλοντος, καθώς πλέον οι εταιρείες, όσο μεγάλες και αν είναι, πρέπει να προχωρήσουν σε συνέργειες προκειμένου να μπορέσουν να προχωρήσουν.
Η συνέχεια, αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον…