Το eHybrid 4Μοτιον, των VW Multivan και California συνδυάζει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και έναν βενζινοκινητήρα TSI και εξασφαλίζει έτσι ευελιξία σε κάθε συνθήκη κίνησης, έξτρα πρόσφυση εκεί που χρειάζεται αλλά και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργεία για οικονομία και μηδενικές εκπομπές ρύπων για έως και 95 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή VW Tiguan
Ηλεκτρική οδήγηση
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) εξασφαλίζουν τετρακίνηση και βέλτιστη εκκίνηση, εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη. Η χωρητικότητα 19,7 kWh επαρκεί για τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές και όπως δείχνει και η έρευνα “Mobility in Germany, το 95% των καθημερινών διαδρομών είναι κάτω των 50 χλμ. Έτσι μπορείτε να κινείστε καθημερινά καταναλώνοντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια.
Η ηλεκτρική λειτουργία προσφέρει ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα, ενώ σε υβριδική λειτουργία φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Παράλληλα προσφέρονται τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Individual), με δυνατότητα ρύθμισης της εμπλοκής του πίσω άξονα.
Διαβάστε επίσης: Όφελος 5.000 ευρώ για το best seller SUV της Volkswagen
Ηλεκτρικός κλιματισμός στάθμευσης
Ο στάνταρ ηλεκτρικός κλιματισμός λειτουργεί κατά τη φόρτιση και τη στάθμευση, θερμαίνοντας ή ψύχοντας το εσωτερικό χωρίς ρύπους. Αυτό αυξάνει την άνεση και την ηλεκτρική αυτονομία, καθώς η καμπίνα φτάνει στη σωστή θερμοκρασία πριν την εκκίνηση.
Ο ηλεκτρικός κλιματισμός στάθμευσης λειτουργεί 30 λεπτά με εξωτερική παροχή και 10 λεπτά με μπαταρία και ενεργοποιείται από το infotainment ή την εφαρμογή smartphone. Στο California διατίθεται προαιρετικά με διαρκή θέρμανση αέρα και έλεγχο από την εσωτερική μονάδα camper για ακόμη μεγαλύτερη άνεση.
Κατά την εκκίνηση (εκτός ακραίων καιρικών συνθηκών), το σύστημα λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά. Ο εμπρός κινητήρας λειτουργεί έως τα 130 χλμ./ώρα, ενώ ο πίσω προστίθεται όποτε χρειάζεται. Πάνω από τα 130 χλμ./ώρα, ο πίσω άξονας αποσυνδέεται για μεγαλύτερη μείωση κατανάλωσης.
Σε υψηλές ταχύτητες ή όταν η μπαταρία εξαντλείται, ενεργοποιείται ο ισχυρός κινητήρας βενζίνης 1.5 TSI evo2, ο οποίος προσφέρει και “boost” σε kickdown. Η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 7,5 και 8,1 l/100 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP, ενώ το σύστημα υποστηρίζει ανάκτηση ενέργειας για βελτιστοποιημένη χρήση.
Τετρακίνηση με έλεγχο ESC
Το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς Electronic Stability Control κατανέμει αυτόματα την ισχύ όπου χρειάζεται – ακόμα και 100% σε έναν άξονα. Ακόμα και χωρίς φορτισμένη μπαταρία, ο πίσω κινητήρας υποστηρίζεται από τον TSI και τον εμπρός κινητήρα, που λειτουργεί ως γεννήτρια. Η τετρακίνηση ενεργοποιείται αυτόματα ή χειροκίνητα, μέσω του επιλογέα στη θέση S ή από τις ρυθμίσεις του ESC (προφίλ Individual).
Σε αντίθεση με τις μηχανικές τετρακίνητες λύσεις, η ηλεκτρική τετρακίνηση προσφέρει πιο άμεσο και ελεγχόμενο σύστημα κατανομής ροπής, ιδιαίτερα χρήσιμο σε χιόνι ή εκτός δρόμου.
Τεχνολογία κίνησης
Το eHybrid 4MOTION των 245 ίππων διαδέχεται το προηγούμενο σύστηματων 218 ίππων που έδινε κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ο 1.5 TSI evo2 των 177 ίππων και 250 Nm) που λειτουργεί στον κύκλο Miller εσωματώνει τεχνολογίες όπως είναι ο υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας VTG, επικάλυψη πλάσματος στους κυλίνδρους και έμβολα που ψύχονται ώστε να εξασφαλίσει υψηλότερη αποδοτικότητα και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 114 ίππους και 330 Nm και βρίσκεται ενσωματωμένος στο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Ο πίσω ηλεκτρικός κινητήρας των 134 ίππων και 250 Nm διαθέτει κιβώτιο μιας σχέσης και συμπλέκτη dog clutch με λειτουργία “normally open”. Η συνολική ροπή του συστήματος φτάνει τα 350 Nm, είναι διαθέσιμη από στάση και προσφέρει άμεση απόκριση.
Μπαταρία και φόρτιση
Η νέα μπαταρία 19,7 kWh διπλασιάζει σχεδόν το ενεργειακό περιεχόμενο σε σχέση με το παλαιότερο Multivan. Αποτελείται από 96 κυψέλες νέας γενιάς και είναι υγρύψυκτη. Υπάρχουν δύο μονάδες ηλεκτρονικών ισχύος, εμπρός και πίσω, που μετατρέπουν το DC σε AC και τροφοδοτούν και το 12V κύκλωμα.
Η φόρτιση γίνεται με AC ρεύμα έως 11 kW, ιδανικό για οικιακούς σταθμούς και με DC έως 50 kW, που φορτίζει τη μπαταρία 10%-80% σε 26 λεπτά.











