Το Tiguan είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της Volkswagen των τελευταίων ετών με περισσότερες από 7,6 εκατ. πωλήσεις από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς το 2007. Η γερμανική εταιρεία θέλει να συνεχίσει πάνω σε αυτό το επιτυχημένο εμπορικό μονοπάτι με την ολοκαίνουργια και τρίτη κατά σειρά γενιά του Tiguan το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB evo και φέρνει μαζί του περισσότερη τεχνολογία και χρηστικότητα αλλά και περισσότερη ευρυχωρία σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Η νέα γενιά του Tiguan ενσωματώνει στη σχεδίασή της τα τελευταία στοιχεία της σχεδιαστικής γλώσσας των Γερμανών και αντλεί έμπνευση και από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της σειράς ID. Σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο παρουσιάζεται η αεροδυναμική απόδοση με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο 0,28 από το 0,33 που βρισκόταν πριν.
Σύμφωνα με τη Volkswagen το νέο C-SUV της έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 30 χλστ. με τις υπόλοιπες διαστάσεις του (πλάτος, ύψος και μεταξόνιο) να παραμένουν σε γενικές γραμμές ίδιες. Χάρη και στην καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 37 λίτρα και φτάνει πλέον έως και τα 652 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους. Το εσωτερικό διακρίνεται από την ενσωμάτωση του νέου ψηφιακού cockpit με οθόνες που φέρουν επίστρωση που μειώνει τις αντανακλάσεις και εκείνη που χρησιμοποιεί το προηγμένο σύστημα πολυμέσων να έχει διαγώνιο 15 ιντσών. Το μενού του multimedia συστήματος έχει αναθεωρημένη δομή και γραφικά, το HUD είναι επίσης νέο, ενώ highlight αποτελεί ο νέος πιεζοπεριστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα που φέρει τη δική του μικρή OLED οθόνη. Σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και εργονομίας ξεχωρίζουν επίσης τα νέα καθίσματα ergoActive Plus με πνευματική ρυθμιζόμενη στήριξη για την μέση του οδηγού, τα οποία προσφέρουν επίσης λειτουργία μασάζ.
Tο Tiguan είναι διαθέσιμο στο κοινό με μια ευρεία γκάμα συμβατικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου και ήπιων υβριδικών συστημάτων βενζίνης, ενώ στην κορυφή θα βρίσκονται δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις που προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για 100 περίπου χιλιόμετρα και απόδοση στους 204 και 272 ίππους αντίστοιχα. Το νέο μικρομεσαίο SUV των Γερμανών έρχεται εξοπλισμένο με την τελευταία γενιά συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της Volkswagen μεταξύ των οποίων είναι και το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, το σύστημα διατήρησης λωρίδας και το σύστημα αναγνώρισης σημάτων, ενώ ακόμη περισσότερα συστήματα είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Σημαντική είναι και η προσθήκη των νέων προηγμένων IQ.LIGHT HD matrix φωτιστικών σωμάτων, μια τεχνολογία που ενσωματώνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της πλατφόρμας MQB. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε πως το νέο Tiguan στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, στον τομέα της προστασίας ενηλίκων βαθμολογήθηκε με 83%, ενώ για την προστασία παιδιών πήρε 88%. Όσον αφορά στην προστασία των πεζών, απέσπασε το ποσοστό του 84%, ενώ με 78% βαθμολογήθηκε η αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης.
Περνώντας στην δοκιμή μας τώρα, το VW Tiguan που δοκιμάσαμε ήταν αυτό με τον εξηλεκτρισμένο 1,5 TSI Evo2 κινητήρα των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής (η βασική έκδοση αποδίδει 130 ίππους). Ενσωματώνει μια γεννήτρια-μίζα 14kW, που βοηθά το θερμικό μοτέρ της βενζίνης και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο. Πλέον η λειτουργία του μοτέρ είναι πιο πολιτισμένη και πιο γεμάτη χαμηλά, χάρη και στο turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Φυσικά υπάρχει και σημαντική διαφορά στη μέση κατανάλωση χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία και την δυνατότητα coasting (το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς να δουλεύει το θερμικό μοτέρ), το C-SUV της VW έχει μέση κατανάλωση στα 7.9 λίτρα/100.
Όσον αφορά στην τιμή του, το νέο VW Tiguan ξεκινά στην χώρα μας από τα 34.980 ευρώ για την έκδοση με τους 130 ίππους, ενώ με τους 150 ίππους η τιμή αφετηρίας είναι τα 38.880 ευρώ. Στην περίπτωση της δικής μας έκδοσης R Line, η τιμή καθορίζεται στα 43.980 ευρώ.