Το ολοκαίνουριο Peugeot 5008 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό στην έκθεση “AUTO ATHINA” και πλέον, σχεδόν έναν χρόνο μετά ήρθε η ώρα να το πάρουμε στα χέρια μας για την πολυπόθητη δοκιμή του. Πριν όμως αναφερθούμε σε αυτό ας δούμε λίγο μερικά στοιχεία αγοράς.
Στη βάση της γκάμας του λοιπόν, συναντάμε την υβριδική έκδοσή του, η οποία τροφοδοτείται από τον γνωστό πλέον κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λτ., ο οποίος συνδυαστικά με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 145 ίππους (αυτή είναι και η έκδοση της δοκιμής μας). Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων με διπλό συμπλέκτη (e-DSC6). Ακολουθεί η Plug-In υβριδική έκδοση, η οποία συνδυάζει θερμικό μοτέρ 150 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 225 ίππους, ενώ η μπαταρία έχει μέγεθος 21 kWh εξασφαλίζοντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 82 χλμ. (εννοείται ότι δεν απουσιάζει και η δυνατότητα επιλογής του αμιγώς ηλεκτρικού Peugeot e-5008 στις οποίες βέβαια θα αναφερθούμε όταν θα έχουμε και την ανάλογη έκδοση για δοκιμή).
Ακολουθούν οι αναλυτικές τιμές, με τις διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού να είναι δύο, η Allure και η GT.
Υβριδικό:
1.2 Hybrid 136 PS e-DCS6 Allure: από 39.900 ευρώ
1.2 Hybrid 136 PS e-DCS6 GT: από 44.500 ευρώ
Plug-In υβριδικό:
Allure: από 49.900 ευρώ
GT: από 52.900 ευρώ
Πάμε όμως να γνωρίσουμε το υβριδικό Peugeot 5008. Εμφανισιακά, εύκολα αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για κάτι νέο, καθώς το εμπρός μέρος έχει σαφείς σχεδιαστικές αλλαγές, σε φώτα και μάσκα. Η τελευταία, έχει μια ιδιαίτερη, σχεδιαστικά προσέγγιση, καθώς στα άκρα της έχει το χρώμα του αμαξώματος, ενώ πλησιάζοντας στο εσωτερικό γίνεται μαύρη. Ιδιαίτερο είναι και το πίσω μέρος, με το έντονο ανάγλυφο, τις χρωματικές εντάσεις με το εκάστοτε χρώμα αμαξώματος να έρχεται σε… επαφή με το ασημί και το μαύρο σε κολόνα και οροφή. Πιο κάτω τα φώτα σε ένα ενιαίο, διάφανο πλαίσιο, διατρέχουν όλο το αμάξωμα από άκρη σε άκρη (ξεκινώντας από το μέσο της πίσω πόρτας, εκτείνονται ως τους “ώμους” του αμαξώματος). Γενικά ένα κομψό σχέδιο, που σε συνδυασμό με τις αυξημένες διαστάσεις, το λες και… επιβλητικό!
Το εσωτερικό εντυπωσιάζει εκ πρώτης όψεως και ενθουσιάζει κατά την συνύπαρξη μαζί του. Η υλοποίηση έχει γίνει με προσεγμένα υλικά και σχεδιαστική προσέγγιση που ξεχωρίζει, ενώ, το νέο, πανοραμικό i-Cockpit (το κυρτό πάνελ των 21 ιντσών που ενοποιεί τον 12,3 ιντσών ψηφιακό πίνακα οργάνων και την 9,7 ιντσών οθόνη του infotainment) είναι χάρμα οφθαλμών. Ειδικά τη νύχτα με τον LED φωτισμό.
Φυσικά εδώ έχουμε να κάνουμε με 7 θέσεις στην καμπίνα και αυτό μόνο απαρατήρητο δεν περνάει. Το Peugeot 5008 λοιπόν, προσφέρει στάνταρ 7θέσια διάταξη με τρίτη σειρά καθισμάτων που αναδιπλώνεται. Εκεί θα βολευτούν κυρίως παιδιά ή μικρόσωμοι επιβάτες (με τα καθίσματα να είναι άνετα και να εμπνέουν ασφάλεια με την στιβαρότητά τους). Η μεσαία σειρά καθισμάτων από την άλλη έχει τρεις θέσεις, που σύρονται ανεξάρτητα εμπρός-πίσω και σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα και τις πολλές θήκες για αντικείμενα, η πρακτικότητα… ξεχειλίζει. Ο χώρος αποσκευών είναι κυμαινόμενος (αναλόγως της θέσης της μεσαίας σειράς αλλά και των πίσω, χωνευτών στο δάπεδο καθισμάτων) αλλά ξεκινά από τα 748 λτ. στην 5θέσια διάταξη για να φτάσει στα 269 λτ. όταν η τρίτη σειρά καθισμάτων χρησιμοποιείται.
Κάτω από το καπό του, το υβριδικό Peugeot 3008 έχει τον 1.200άρη PureTech τούρμπο βενζινοκινητήρα, που συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 21 ίππων και 55 Nm ροπής, που είναι τοποθετημένος μέσα στο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνολική ισχύς είναι στους 145 ίππους, ενώ η πραγματική μέση κατανάλωση είναι στα 6,7 λίτρα. Τιμή εντυπωσιακή για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Οδηγικά το υβριδικό Peugeot 5008 είναι πιστό στην… γαλλική σχολή. Καταφέρνει να είναι άνετο στις αστικές μετακινήσεις, κρύβοντας όσο γίνεται τον όγκο του (κάτι που οφείλεται στο ελαφρύ τιμόνι (χωρίς να υστερεί σε πληροφόρηση) αλλά και στην αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα), αλλά και ενδιαφέρον σε επαρχιακούς δρόμους, με την ανάρτηση να… στέκεται στο ύψος της παρά τον όγκο και το βάρος του αμαξώματος. Ο κινητήρας είναι “ζωηρός” από τις χαμηλές στροφές, οι κραδασμοί του είναι λίγοι και ουσιαστικά ανεπαίσθητοι, ενώ η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, του επιτρέπει να “ξεδιπλώσει” τις αρετές του, χωρίς ωστόσο να υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις. Mόνο σε κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος, με το πλαίσιο υπό πίεση, οι “αναταράξεις” του πίσω μέρους θα γίνουν αισθητές.










