Το νέο Opel Grandland είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που φέρει πολλά στοιχεία από το Opel Experimental. Αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Opel κάνουν πραγματικότητα τα πρωτοποριακά αυτοκινητιστικά όνειρα και υπηρετεί το σύνθημα “Forever forward since 1899”, που σηματοδότησε τα 125 χρόνια της Opel στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Το νέο Grandland ενσαρκώνει τους τρεις πυλώνες της Opel – Greenovation, Detox και Modern German, όπως αναφέρει σχετικά η ίδια. Η καθαρή σχεδίασή του γίνεται αμέσως αντιληπτή, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Η αιχμηρή σχεδίαση της μάσκας της Opel συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Το νέο 3D Vizor ενσωματώνει το Opel Blitz, φωτιζόμενο για πρώτη φορά, καθώς και την καινοτόμο τεχνολογία “Edge Light”. Ταυτόχρονα, το νέο Grandland υιοθετεί τη σχεδίαση “Compass” της Opel: η κάθετη πτυχή και το Vizor συγκλίνουν με το “εξηλεκτρισμένο” έμβλημα του “Κεραυνού” στο κέντρο.
Το νέο, φωτιζόμενο έμβλημα συνοδεύεται από μία ακόμα καινοτομία στον τομέα του φωτισμού. Το κορυφαίο στην κατηγορία σύστημα Intelli-Lux Pixel Matrix HD Light διαθέτει περισσότερα από 50.000 μεμονωμένα στοιχεία LED – 51.200 για την ακρίβεια, δηλαδή 25.600 ανά πλευρά – και επιτρέπουν την κατανομή του φωτός με υψηλή ευκρίνεια και χωρίς θάμβωση. Τα νέα κινούμενα σχέδια καλωσορίσματος/αποχαιρετισμού, τα οποία προβάλλονται ως γραφικά μπροστά από το όχημα, δίνουν μια πρώτη εντύπωση για τις δυνατότητες του συστήματος στο μέλλον.
Στο πίσω μέρος, την πρώτη της εμφάνιση σε μοντέλο παραγωγής κάνει η χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού “Compass”, που περιλαμβάνει το φωτιζόμενο έμβλημα “OPEL”. Από την άλλη, η ονομασία του μοντέλου GRANDLAND δεν εμφανίζεται πλέον με χρωμιωμένα γράμματα, αλλά είναι εντυπωμένη (ανάγλυφη) στο κέντρο της πίσω πόρτας.
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Opel Grandland, το ταμπλό κυριαρχείται από τις οι δύο οθόνες, η κεντρική για το infotainment (16 ιντσών) προσανατολισμένη προς τον οδηγό και η έτερη πίσω από το τιμόνι, σε ρόλο πίνακα οργάνων. Η κεντρική οθόνη είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας και προσφέρει δυνατότητες διαμόρφωσης. Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και το ίδιο ισχύει και για τις επενδύσεις. Η αύξηση των διαστάσεων στο νέο Grandland και το μεταξόνιο των 2,78 μέτρων, είχε αντίκτυπο φυσικά και στην καμπίνα. Αυτή είναι από τις πιο ευρύχωρες της κατηγορίας. Φυσικά υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιώνιο έχει δυνατότητα ψύξης/θέρμανσης (αναλόγως του αέρα που φέρνει το κλιματιστικό), και φυσικά ο χώρος αποσκευών είναι στα 550 λίτρα. Επίσης ένα στοιχείο που μου άρεσε είναι οι πλευρικοί αεραγωγοί που είναι ενσωματωμένοι στα πάνελ των εμπρός θυρών.
Το νέο Opel Grandland διατίθεται ως Hybrid (48V), ως αμιγώς ηλεκτρικό και ως Plug-in Hybrid – δεν έχει πλέον στην γκάμα του diesel κινητήρες. Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την υβριδική έκδοση των 145 ίππων. Το 48V υβριδικό σύνολο του νέου Grandland συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 21 ίππων και 51 Nm ροπής, που έχει τοποθετηθεί μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ενώ σε… πλήρη απασχόληση είναι ο 1.2 PureTech. Έτσι, το Opel Grandland μπορεί να κινηθεί για περιορισμένο χρόνο αποκλειστικά με ρεύμα, σε καταστάσεις χαμηλού φορτίου όπως εκκίνηση, ελιγμοί παρκαρίσματος και ρολάρισμα ή κίνηση με ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή είναι στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Οδηγικά, το νέο Opel Grandland παραμένει στοχευμένο στην άνεση και την ποιότητα κύλησης, ενώ διαθέτει πολύ καλή ηχομόνωση, όντας στιβαρό και προοδευτικό στις αντιδράσεις του. Θα ήθελα λίγο καλύτερη περιμετρική ορατότητα, κυρίως πίσω και πίσω 3/4 – και μεγαλύτερο πίσω υαλοκαθαριστήρα. Ωστόσο οι κάμερες λύνουν αυτό το πρόβλημα στους ελιγμούς στάθμευσης. Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι εξαιρετικό σε λειτουργία (γρήγορες, ομαλές και σε σωστό χρόνο αλλαγές), ενώ τα φρένα του είναι αρκούντως ισχυρά για να εμπνεύσουν την απαιτούμενη ασφάλεια, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι γεμάτο επιβάτες και αποσκευές.
Το νέο Opel Grandland στην υβριδική έκδοση 48V της δοκιμής μας ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 35.200 ευρώ με πλήρες εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο EDCT6.











