Δοκιμάζουμε το B-SUV με τους καλύτερους χώρους – 574 λτ. για αποσκευές

Το δημοφιλές B-SUV απέκτησε ηλεκτρική έκδοση και ξεχωρίζει για την πρακτικότητα και τη χαμηλή κατανάλωση! Δείτε τις εντυπώσεις μας...
Ford Puma Gen-E

Το Ford Puma είναι ένα μοντέλο που ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή λόγω της κορυφαίας οδηγικής του συμπεριφοράς. Μέχρι πριν μερικούς μήνες, ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά ως ήπια υβριδικό. Τώρα, έγινε και αμιγώς ηλεκτρικό και φέρνει στοιχεία που εντυπωσιάζουν για τα δεδομένα της B-SUV κατηγορίας. Ένα εξ’ αυτών είναι οι κορυφαίοι χώροι που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

Δείτε επίσης: Έρχεται νέα έκδοση για τo μικρό SUV της FIAT – Με χειροκίνητο κιβώτιο και 100 ίππους

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το νέο Ford Puma Gen-E διαφοροποιείται στο εμπρός τμήμα λόγω της “κλειστής” μάσκας. Στο πίσω μέρος υπάρχει μία διακριτική αεροτομή, ενσωματωμένη στο αμάξωμα, ενώ τα νέα σχέδια ζαντών δίνουν έμφαση στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση του νέου Ford Puma Gen-E. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.214 χλστ., το πλάτος (χωρίς τους καθρέφτες) τα 1.805 και το ύψος τα 1.555 χλστ. Ήπιες αλλαγές συγκριτικά με την “συμβατική” έκδοση συναντάμε και στο εσωτερικό. Ο επιλογές έχει μεταφερθεί πίσω από το τιμόνι, δίνοντας τη δυνατότητα για περισσότερο χώρο στο κεντρικό “τούνελ”.

Μίας και αναφέρθηκα στο τιμόνι, να αναφέρω ότι ο αυτό είναι ολοκαίνουριο και τετραγωνισμένο, ώστε να προσφέρει “καθαρή” οπτική επαφή με την οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων που βρίσκεται ακριβώς πίσω του. Η συγκεκριμένη έχει μέγεθος 12,8 ιντσών και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Δίπλα της, βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 12 ιντσών (λειτουργικό σύστημα SYNC 4), η οποία πλέον είναι “χωνευτή” στο ταμπλό και όχι αιωρούμενη. Μέσω της συγκεκριμένης προσφέρεται δυνατότητα συνδεσιμότητας με ασύρματο τρόπο (Android Auto και Apple CarPlay), ενώ εξαιρετική ήταν η εμπειρία μας από την ανάλυση της κάμερας 360 μοιρών που έχει ενσωματωθεί. Πλέον, ο έλεγχος κάθε λειτουργίας (πχ. ρύθμιση κλιματισμού) γίνεται μέσα από την οθόνη. Ευτυχώς, όμως, εξακολουθεί να υπάρχει “φυσικός” διακόπτης για την ένταση του ήχου.

 

Εντυπωσιακοί χώροι για την κατηγορία
O ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών έως και 574 λίτρα σε 5-θέσια διαμόρφωση (φορτωμένο μέχρι την οροφή) – δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV. Στο εμπρός μέρος, ένα frunk με χωρητικότητα 43 λίτρων αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας. Επίσης, σημαντικό είναι να αναφέρω ότι για τους πίσω επιβάτες υπάρχει πολύ πιο μικρό “τούνελ” στο πάτωμα, δημιουργώντας extra χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Κινητήρας: Με 168 ίππους και κορυφαία κατανάλωση
Την κίνηση του ηλεκτρικού Ford Puma αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 168 ίππων και η μέγιστη ροπή φτάνει στα 290 Nm, ενώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς. Από την πρώτη στιγμή εντυπωσίασε με την αποδοτικότητα, μιας και η κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρεία περιορίζεται στις 13,1 kWh/100 χλμ. Στη διάρκεια της δοκιμής, η μέση τιμή διαμορφώθηκε κοντά σε αυτή την τιμή, ενώ στην πόλη πέφτει ακόμα και κοντά στις 10 kWh/100 χλμ. Το νέο Puma Gen-E μπορεί να διανύσει έως και 376 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του, έτσι ώστε τα μακρινά ταξίδια να είναι εφικτά. Στην πόλη, η αυτονομία φτάνει τα 523 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί επαναφόρτιση για αρκετές ημέρες στο πλαίσιο των αστικών μετακινήσεων των πελατών. Με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,0 δλ. Όσο για την τελική ταχύτητα, αυτή περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

 

Στην πράξη: Οδηγοκεντρικό ηλεκτρικό – “Κράτησαν” χαμηλά το βάρος
Στη διάρκεια της δοκιμής διαπίστωσα ότι το ηλεκτρικό μοντέλο κατάφερε να διατηρήσει τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει και ως “θερμικό”. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι διατηρήθηκε χαμηλά το βάρος του (1.563 κιλά), στοιχείο που “αποτυπώνεται” στο δρόμο! Η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά, ενώ ακόμα και στις πιο “κλειστές” διαδρομές δεν εμφανίστηκαν έντονες κλίσεις. Η διατήρηση του βάρους σε επίπεδα… θερμικού, έχει αντίκτυπο και στα φρένα, τα οποία αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ανθεκτικά στα κατηφορικά τμήματα. Όσον αφορά στον κινητήρα, το Puma Gen-E των 168 ίππων είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 8,0 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τους 160 ίππους. Στην πράξη, η “ανταπόκρισή” του στο πάτημα του γκαζιού είναι ακαριαία και στον επαρχιακό δρόμο διαπίστωσα πόσο εύκολα μπορεί να ολοκληρώσει μία προσπέραση, με τις ρεπρίζ να είναι το “δυνατό” σημείο. Τα προγράμματα οδήγησης δίνουν επίσης τη δυνατότητα στο Ford Puma Gen-E να προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού, με το Eco να δίνει έμφαση στην οικονομία και το Sport να δίνει μία πιο “επιθετική” αίσθηση. Επίσης, υπάρχει και τεχνητός ήχος, αλλά και το κουμπί L για πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας.

Στο ταμείο
H τιμή του νέου Ford Puma Gen-E ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 26.906 ευρώ (περιλαμβάνει προωθητικό πρόγραμμα και όφελος κρατικής επιδότησης του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ύψους 3.000 ευρώ). Επιπλέον, είναι διαθέσιμο με πρόγραμμα χρηματοδότησης που εξασφαλίζει επιτόκιο 3,99%, ενώ συνοδεύεται από εγγύηση 8 ετών. Μέσω του προγράμματος Ford Lease, το αυτοκίνητο μπορεί να αποκτηθεί με μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) έπειτα από προκαταβολή 9.000 ευρώ (48 μήνες και έως 20.000 χλμ./έτος).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Ανήκει στο Top 10 των C-SUV της Ελλάδας στο 10μηνο του 2025! Δείτε ποια εταιρεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για το best seller της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής