Το νέο Renault 5 E-Tech δεν είναι απλώς μια νοσταλγική αναβίωση, αλλά ένα σύγχρονο, πλήρως ψηφιακό και τεχνολογικά εξελιγμένο μικρό αυτοκίνητο που φέρνει τη γαλλική φινέτσα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Με μήκος 3.920 χλστ., πλάτος 1.770 και ύψος 1.500 χλστ., το νέο Renault 5 τοποθετείται στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, με ξεκάθαρο στόχο την καθημερινή αστική μετακίνηση, χωρίς όμως να υστερεί σε άνεση ή επιδόσεις. Το αμάξωμα διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές του θρυλικού προκατόχου του, εμπλουτισμένες όμως με μοντέρνες πινελιές φωτισμού LED και ένα παιχνιδιάρικο, αλλά παράλληλα κομψό παρουσιαστικό που δύσκολα περνά απαρατήρητο. Φυσικά στα εξωτερικά στοιχεία που προσφέρουν στο συνολικό σχέδιο, να αναφέρω πως εκτός από την σιλουέτα του πρώτου old school Renault 5, συναντάμε φωτιζόμενο πάνελ στο καπό, στο οποίο είναι χωρισμένο το “5” σε πέντε στήλες και κάθε μία αντιστοιχεί σε 20% μπαταρίας, η κόκκινη ρίγα της οροφής, τα κρυμμένα πίσω χερούλια στις πόρτες και τα “κοκκοράκια” σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα του Renault 5 E-Tech είναι μοντέρνα, φωτεινή και πλήρως ψηφιακή. Κυριαρχεί μια μεγάλη οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google και περισσότερες από 50 εφαρμογές που διευκολύνουν την καθημερινότητα του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι καθαρός και ευανάγνωστος, ενώ η συνολική εργονομία παραπέμπει σε μεγαλύτερα μοντέλα. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η συναρμογή αψεγάδιαστη. Εντύπωση προκαλεί το ανάγλυφο μέρος του ταμπλό, πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, καθώς και η οροφή με το ανάγλυφο μοτίβο.
Αξιοσημείωτη είναι και η συνεργασία της Renault με τον Jean-Michel Jarre και το ινστιτούτο IRCAM για τη δημιουργία της ηχητικής ταυτότητας του αυτοκινήτου. Από τον ήχο υποδοχής μέχρι το VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), κάθε ηχητικό εφέ είναι μελετημένο για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στους επιβάτες αλλά και ασφάλεια στους πεζούς.
Κάτω από το αμάξωμα, το νέο Renault 5 βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small της Ampere (διαβάστε εδώ περισσότερα για αυτήν), σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα κατηγορίας B. Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει επίπεδο πάτωμα, μακρύ μεταξόνιο 2.540 χλστ. και έναν εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικό χώρο με πορτμπαγκάζ 326 λίτρων. Οι χώροι για τέσσερα άτομα είναι αρκετοί, ενώ υπάρχουν και θήκες για μικροαντικείμενα. Θα ήθελα και “τσέπες” στα πάνελ των πίσω θυρών, καθώς και επίπεδο δάπεδο στον χώρο φόρτωσης, όταν τα καθίσματα είναι αναδιπλωμένα…
Ο ηλεκτροκινητήρας του Renault 5 E-Tech είναι πιο συμπαγής από εκείνους των Megane και Scenic, ενώ δεν χρησιμοποιεί μόνιμους μαγνήτες, άρα ούτε σπάνιες γαίες, περιορίζοντας τον περιβαλλοντικό του αντίκτυπο. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις:
120 ίππων με ροπή 225 Nm
150 ίππων με ροπή 245 Nm
Στην πιο ισχυρή έκδοση, που είναι και αυτή που σας παρουσιάζουμε στην συγκεκριμένη δοκιμή, τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 8,0 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα. Το αυτοκίνητο κινείται με ευκολία τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο, όπου παραμένει ήσυχο, σταθερό και άνετο. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα –πρωτοφανής για την κατηγορία– προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο στις στροφές και άνεση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, καθιστώντας το Renault 5 ένα από τα πιο καλοστημένα ηλεκτρικά μικρά της αγοράς. Σε αυτό συνεισφέρει τα μάλα και η νέα πλατφόρμα, που προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους, κάτι που ευνοεί τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Η οδηγική εμπειρία του είναι ευχάριστη, με ακριβές τιμόνι και αίσθηση στιβαρότητας που εμπνέει εμπιστοσύνη. Στην πόλη, η αθόρυβη λειτουργία και η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα κάνουν κάθε μετακίνηση παιχνιδάκι, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η σταθερότητα και η καλή ηχομόνωση προσφέρουν επίπεδα άνεσης που θυμίζουν μεγαλύτερη κατηγορία.
Σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες, υπάρχουν δύο επιλογές:
40 kWh με αυτονομία 312 χλμ. WLTP
52 kWh με αυτονομία 410 χλμ. WLTP
Η φόρτιση γίνεται μέσω φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, ενώ στην ταχυφόρτιση οι μέγιστες τιμές φτάνουν τα 80 kW (40 kWh) και 100 kW (52 kWh), επιτρέποντας φόρτιση από 15 έως 80% σε μόλις 30 λεπτά. Επιπλέον, ο νέος αμφίδρομος φορτιστής υποστηρίζει τεχνολογίες V2L (Vehicle to Load) –για τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών– και V2G (Vehicle to Grid) –για επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο. Στην πράξη, εμείς είδαμε αυτονομία 420 χλμ. (με οδήγηση κυρίως εντός πόλης).
Στον τομέα της ασφάλειας, το Renault 5 E-Tech ενσωματώνει πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), όπως έξυπνο προσαρμοζόμενο cruise control, Active Driver Assist (επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγησης) και Safety Coach που αναλύει τη συμπεριφορά του οδηγού για να προλαμβάνει ατυχήματα. Διαθέτει, επίσης, καινοτομίες όπως τα Fireman Access, Pyroswitch και QRescue, που διευκολύνουν το έργο των διασωστικών συνεργείων σε περίπτωση ατυχήματος.
Το νέο Renault 5 κάνει επίσης ένα βήμα μπροστά στη συνδεσιμότητα, παρουσιάζοντας τον Reno, ένα έξυπνο ψηφιακό avatar που απαντά σε φωνητικές εντολές – για παράδειγμα: «Γεια σου Reno, προγραμμάτισε μια φόρτιση για αύριο στις 8». Μια λειτουργία που κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει περισσότερο σαν έξυπνο «σύντροφο» παρά σαν απλό μεταφορικό μέσο.
Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, η Renault δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην τοπική παραγωγή και την κυκλική οικονομία. Το Renault 5 και οι μπαταρίες του θα κατασκευάζονται στη Γαλλία, σε απόσταση μικρότερη των 300 χλμ. από το εργοστάσιο Douai. Το συνολικό ποσοστό ανακυκλωσιμότητας φτάνει το 85%, με 19,4% ανακυκλωμένα υλικά και 26,6% από την κυκλική οικονομία, ενώ στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού Techno και Iconic Cinq τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένα υφάσματα.
Τέλος, όσον αφορά τις τιμές στην ελληνική αγορά, το Renault 5 διατίθεται στις εξής εκδόσεις:
Evolution 40 kWh: 26.900 €
Techno 40 kWh: 29.400 €
Techno 52 kWh: 32.900 €
Iconic 52 kWh: 34.900 €
Με φρέσκια σχεδίαση, άρτια τεχνολογία και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, το νέο Renault 5 E-Tech συνδυάζει με επιτυχία το παρελθόν και το μέλλον της γαλλικής εταιρείας. Είναι γρήγορο, άνετο, καλοστημένο και ήσυχο, αποτελώντας μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις για ηλεκτρική μετακίνηση στην πόλη — και όχι μόνο.













