Η νέα Cayenne Electric έρχεται για να τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας του μεγάλου SUV της Porsche και διευρύνει τις επιλογές του κοινού που πλέον μπορούν να επιλέξουν και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση δίπλα στις συμβατικές και plug-in υβριδικές εκδοχές.
Διαβάστε επίσης: Πόσο κόστιζε η Porsche Cayenne στις αρχές της χιλιετίας στη χώρα μας;
Οι Γερμανοί χαρακτηρίζουν την Cayenne Electric ως τεχνολογικό ορόσημο καθώς συγκεντρώνει όλες τις προηγμένες τεχνολογίες που έχουν αναπτύξει στο απόγειο της εξέλιξής τους, με πολλές από αυτές να προέρχονται από τον κόσμο των αγώνων (βλ. Formula E), ενώ έχει φυσικά σαν στόχο την κορυφή των SUVs.
Σχεδιαστικά η ηλεκτρική Cayenne είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως μέλος της οικογένειας του μεγάλου SUV των Γερμανών και αποτελεί εξέλιξη της χαρακτηριστικής σχεδιαστικής ταυτότητας του μοντέλου. Είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά SUVs με συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0.25 έχοντας ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία, όπως είναι το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σπόιλερ στην οροφή και τα πτερύγια εσωτερικά του προφυλακτήρα, ενώ είναι 55 χλστ. μακρύτερη από τη συμβατική. Έχει μήκος 4.985 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.674 χλστ. με μεταξόνιο στα 3.023 χλστ., σχεδόν 130 χλστ. μακρύτερο από της συμβατικής. Τα πίσω καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά σε όλες τις εκδόσεις, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 781 λίτρα και φτάνει στα 1.588 με την αναδίπλωση των καθισμάτων, συν τα 90 λίτρα κάτω από το καπό.
Διαβάστε επίσης: Γιατί οι περισσότερες Porsche έχουν τον διακόπτη της μίζας αριστερά;
Στο εσωτερικό της Cayenne Electric ξεχωρίζει η κυρτή κεντρική OLED οθόνη αφής με τον οδηγό να πληροφορείται από οθόνη 14,25 ιντσών, ενώ υπάρχει προαιρετικά και οθόνη για τον συνεπιβάτη, ακόμη μεγαλύτερη, στις 14,9 ίντσες. Εντυπωσιακά είναι και τα χαρακτηριστικά του HUD που δημιουργεί μπροστά από τα μάτια του οδηγού μια περιοχή προβολής 87 ιντσών -εικονικά 10 μετρά μπροστά από το αυτοκίνητο- ενώ υπάρχουν και φυσικά κουμπιά, για τον έλεγχο της φωνής και του κλιματισμού.
Η “βασική” ηλεκτρική Cayenne έχει ισχύ 408 ίππων σε κανονική λειτουργία που ανεβαίνουν στους 442 και τα 85 Nm ροπής με την ενεργοποίηση του Launch Control. Μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.
Η κορυφαία Cayenne Turbo χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα, 7,4 δεύτερα για το 0-200 χλμ./ώρα και έχει τελική 260 χλμ./ώρα. Η απόδοση των ηλεκτρικών της κινητήρων φτάνει έως και τους 1.156 ίππους και τα 1.500 Nm ροπής με την ενεργοποίηση του launch control. Υπό κανονικές συνθήκες η ισχύς του συστήματος βρίσκεται στους 857 ίππους που ανεβαίνουν στους 1.033 για 10 δεύτερα με το πάτημα του κουμπιού που ενεργοποιεί τη λειτουργία “Push-to-Pass”. Η ανάκτηση ενέργειας φτάνει παράλληλα σε επίπεδο Formula E σύμφωνα με την Porsche, έως και 600 kW κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης.
Τους κινητήρες του ηλεκτρικού συστήματος των 800 V τροφοδοτεί η νέα, μεγάλη συστοιχία μπαταριών της γερμανικής εταιρείας με ενεργειακή χωρητικότητα στα 113 kWh που προσφέρει ταχυφόρτιση έως και 400 kW και αυτονομία έως 623 χλμ. στην ισχυρότερη Turbo και έως 642 χλμ. στη στάνταρ Cayenne Electric. Έτσι σε ανάλογο ταχυφορτιστή μπορεί να “γεμίσει” από το 10 έως και το 80% σε μόλις 16 λεπτά.
Η νέα Cayenne είναι και η πρώτη ηλεκτρική Porsche που υποστηρίζει επαγωγική φόρτιση, χωρίς καλώδιο με ισχύ έως και 11 kW μέσω πλάκας που έχει εξελίξει η εταιρεία και πάνω από αυτή πρέπει να σταθμεύσει το SUV.
Για τον συνδυασμό άνεσης και συμπεριφοράς φροντίζει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση που είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις -και ενεργητική έκδοση διαθέσιμη για το κορυφαίο μοντέλο- της ηλεκτρικής Cayenne με την Turbo να έχει επίσης και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμη και η ενεργητική τετραδιεύθυνση.
Στην ελληνική αγορά η τιμή της Cayenne Electric ξεκινά από τα 111.700 ευρώ και της Cayenne Turbo Electric από τα 174.980 ευρώ.











