Μπορεί οι diesel κινητήρες να χάνουν συνεχώς μερίδιο αγοράς σε Ελλάδα και Ευρώπη, αλλά τα οφέλη τους είναι πολλά και για πολλούς αποτελούν μονόδρομο. Η Audi είναι μία από τις εταιρείες που συνεχίζουν την εξέλιξη diesel μοτέρ και τώρα μας παρουσιάζει τον νέο V6 TDI με 100 ίππους στο λίτρο.
Σε αυτόν τον νέο κινητήρα που θα δούμε στα Q5 και A6, συνδυάζεται για πρώτη φορά disel με την υβριδική τεχνολογία MHEV plus. Η χωρητικότητα του V6 αγγίζει τα 3 λίτρα, με την ισχύ να φτάνει στους 299 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 580 Nm. Το ηλεκτρικό σύστημα προσφέρει 24 ίππους και 230 Nm ροπής, ενώ με την ανάκτηση ενέργειας φορτίζεται μία μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP). Το αποτέλεσμα είναι μια σημαντική μείωση κατανάλωσης και εκπομπών CO₂, καθώς και αισθητά πιο δυναμική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

Νέος ηλεκτρικά υποβοηθούμενος συμπιεστής: Άμεση δύναμη χωρίς turbo lag
Για πρώτη φορά, το MHEV plus συνδυάζεται με ηλεκτρικά υποβοηθούμενο συμπιεστή (EPC) στη συγκεκριμένη μονάδα V6 TDI. Ο συμπιεστής:
-λειτουργεί σε όλο το φάσμα περιστροφών,
-εξαλείφει πρακτικά το turbo lag και
-επιταχύνει το όχημα με αίσθηση αντίστοιχη ηλεκτρικού κινητήρα.
Το βελτιωμένο σύστημα δημιουργεί μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 3,6 bar σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από την προηγούμενη γενιά. Η φτερωτή του συμπιεστή φτάνει τις 90.000 σ.α.λ. σε μόλις 250 ms, προσφέροντας εντυπωσιακή επιτάχυνση από στάση αλλά και δυναμική απόδοση στο μεσαίο φάσμα.

Συμβατότητα με καύσιμο HVO 100: Στροφή στη βιώσιμη κινητικότητα
Ο νέος V6 TDI μπορεί να χρησιμοποιεί καύσιμο HVO 100, το οποίο παράγεται από υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια και ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Το καύσιμο αυτό μειώνει τις εκπομπές CO₂ κατά 70–95% και προέρχεται από απόβλητα, όπως χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια και γεωργικά υπολείμματα.