Τα πάχη μου, τα κάλλη μου

Ένας από τους νέους κανονισμούς της Formula 1 για το 2019 αφορά το βάρος των οδηγών, το οποίο φέτος αυξάνεται, καταργώντας το στερεότυπο του «ανορεξικού» πιλότου

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 15 χρόνια για να δικαιωθεί ο Juan Pablo Montoya στη Formula 1. Στην αρχή του 2005, όταν ο Κολομβιανός σταρ ετοιμαζόταν να τρέξει για λογαριασμό της McLaren, αποκάλυψε γιατί έφυγε κακήν κακώς από την προηγούμενη ομάδα του, τη Williams. Μεταξύ άλλων ο Montoya κατήγγειλε ότι «δεν ήξερα τι παραπάνω ήθελαν από εμένα. Έπαιρνα νίκες. Και παρ’ όλα αυτά, ο Frank (σ.σ.: Williams) συνέχεια γκρίνιαζε ότι είμαι υπέρβαρος και απροπόνητος».

Εάν ο μέγας Montoya εξακολουθούσε να τρέχει στη Formula 1, φέτος θα δάκρυζε από χαρά. Ένας από τους νέους κανονισμούς ρυθμίζει ειδικά τα του βάρους των οδηγών. Για το οποίο πλέον εισάγεται, για πρώτη φορά, ένα ελάχιστο όριο, ενώ διαχωρίζονται τα κιλά του πιλότου από τα συνολικά του αυτοκινήτου. Κάθε μονοθέσιο, λοιπόν, από το 2019 και εξής θα πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 740 κιλά (αντί 733 προηγουμένως). Όμως, τουλάχιστον τα 80 από αυτά τα 740 κιλά θα πρέπει να αντιστοιχούν στον οδηγό, το κάθισμα και οτιδήποτε φέρει επάνω του (κράνος, σύστημα HANS, πυρίμαχη στολή και εσώρουχα, γάντια, παπούτσια κ.λπ.).

Στην πράξη, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου αγκαλιάζει τους πιο μεγαλόσωμους – και, μοιραία, πιο βαρείς – οδηγούς, θέτοντας τέρμα στο απάνθρωπο αδυνάτισμα εκείνων που, όπως ο Nico Hulkenberg, o Robert Kubica, ο Alex Wurz παλαιότερα και αρκετοί άλλοι, είχαν την κακή τύχη να ξεπεράσουν σε ανάστημα τον ιδανικό σωματότυπο του τζόκεϊ. Από εδώ και εμπρός, οι ομάδες δεν θα εκβιάζουν τους πιλότους «ή χάνεις βάρος ή παίρνεις πόδι». Αντιθέτως, οι νέοι κανονισμοί ορίζουν ότι και οι πιο ελαφρείς θα φτάνουν το μίνιμουμ των 80 κιλών, εν ανάγκη ακόμη και με την προσθήκη έρματος. Όχι όμως οπουδήποτε στο μονοθέσιο, αλλά μόνο στην περιοχή του κόκπιτ.

Κάποιος αθεράπευτος νοσταλγός του παρελθόντος θα αναθαρρούσε με τη σκέψη ότι, μαζί με τους ψηλούς, τους λίγο τσουπωτούς, θα επανέλθουν στη Formula 1 και οι αρχέτυποι «χεράδες», τύπου Alan Jones, Keke Rosberg, Nigel Mansell κ.λπ. Οι οποίοι, εξ ορισμού, δεν ήταν παιδάκια σε όψη αλλά και νοοτροπία. Αυτό όμως είναι απλώς ένας ευσεβής πόθος. Τα Grand Prix ανήκουν στα μειράκια – που απλώς θα βάλουν λίγο περισσότερη μυϊκή μάζα πάνω τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Audi αποκάλυψε στο Brand Experience Center του Μονάχου το όραμά της για την παρουσία της στη Formula 1, τρεισήμισι μήνες πριν από το πρώτο...
Με τη σειρά "TechFocus F1" η Audi θα παρουσιάζει τακτικά στο κοινό παρασκηνιακές πληροφορίες και τοποθετήσεις για τη Formula 1 του 2026....
H αντίστροφη μέτρηση για τη νέα ταινία "F1" έχει ξεκινήσει! Δείτε το τρέιλερ που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, αλλά και που / πότε θα προβληθεί......
Ο Mattia Binotto είναι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει ως Επικεφαλής του project της Audi έχοντας στο πλευρό του ως επικεφαλής ομάδας τον Jonathan Wheatley....
Για πολλούς είναι ο καλύτερος πρώτος γύρος στην ιστορία της F1. 30 χρόνια πίσω για να θυμηθούμε πως ο Ayrton Senna από 5ος πήγε 1ος...
H Shell σας δίνει την ευκαιρία να ζήσετε μία απίθανη εμπειρία, αλλά προσφέρει και μοναδικά δώρα! Δείτε τη διαδικασία συμμετοχής......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα