Η τρίτη γενιά της BMW Σειρά 1 είναι γεγονός, καθώς η βαυαρική μάρκα παρουσίασε διαδικτυακά το ολοκαίνουργιο μοντέλο της. Πρόκειται για ένα εξολοκλήρου νέο αυτοκίνητο και όχι για κάποια ανανέωση, καθώς μιλάμε για την πρώτη BMW Σειρά 1 στην ιστορία που δεν έχει κίνηση στους πίσω αλλά στους εμπρός τροχούς.
Η BMW Σειρά 1 πλέον παύει να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία της με κίνηση στον πίσω άξονα και έτσι ακολουθεί σε αυτή την επιλογή τα Audi A1 και Mercedes A-Class που είναι προσθιοκίνητα. Αν και το παγκόσμιο ντεμπούτο του αυτοκινήτου αργεί ακόμη, καθώς θα πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια της έκθεσης αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η BMW έδωσε ήδη στην δημοσιότητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου της.
Η πρώτη προσθιοκίνητη BMW Σειρά 1 λοιπόν, βασίζεται φυσικά σε νέα πλατφόρμα. Αυτή προέρχεται από τις BMW X1 και BMW X2 και έχει προσδώσει στο αυτοκίνητο μικρότερο μήκος (4.319 χλστ.) αλλά και μικρότερο μεταξόνιο (2.670 χλστ.) σε σχέση με τη σημερινή BMW Σειρά 1.
Η αποκλειστικά πεντάθυρη BMW Σειρά 1 παραπέμπει σχεδιαστικά στη X2. Η μάσκα εμπρός έχει μεγαλώσει και τα φώτα είναι ανασχεδιασμένα (προαιρετικά Full LED), ενώ τα φώτα πίσω έχουν παρόμοια αισθητική με αυτά της X2. Το προφίλ του αυτοκινήτου είναι αρκετά μυώδες, καθώς δύο “νεύρα”, ένα λίγο κάτω από τις χειρολαβές και ένα χαμηλά, πάνω από τα μασπιέ υπογραμμίζουν τον δυναμισμό του μοντέλου.
Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο προφανώς και μοιράζεται και αυτό με τη σειρά του στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Σε αυτό πρωταγωνιστεί το σύστημα πολυμέσων BMW Live Cockpit Professional με δύο ψηφιακές οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία αφής στο ταμπλό, ενώ υπάρχει και το νέο, έγχρωμο head-up display 9,2 ιντσών. Ο χειρισμός τους γίνεται εκτός από την οθόνη αφής και από το iDrive τελευταίας γενιάς, με χειρονομίες ή με φωνητικές εντολές. Όσον αφορά τους χώρους, σύμφωνα με την BMW οι διαστάσεις της καμπίνας είναι αυξημένες, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 380 λίτρα (1.200 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).
Αρχικά, η νέα BMW Σειρά 1 θα είναι διαθέσιμη με τρεις πετρελαιοκινητήρες και δύο βενζινοκινητήρες και αποδόσεις από 116 έως και 306 ίππους, ενώ θα διαθέτει και εκδόσεις με τετρακίνηση xDrive. Συγκεκριμένα θα υπάρχου οι πετρελαιοκίνητες 116d με 116 ίππους, 118d με 150 ίππους και 120d με 190 ίππους και οι βενζινοκίνητες 118i με 140 ίππους. Η κορυφαία όλων θα είναι η βενζινοκίνητη M135i xDrive me 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα. Όλοι οι κινητήρες καλύπτουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP.
Το λανσάρισμα της νέας BMW Σειρά 1 θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ οι τιμές της στην χώρα μας θα ανακοινωθούν τον Ιούνιο.