Κατασκευασμένο για να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στο απλό Ford Focus και στο κορυφαίο Focus RS, το νέο Ford Focus ST επιστρέφει για τα καλά και μάλιστα εκτός από δύο εκδόσεις κινητήρων θα έχει και δύο εκδόσεις αμαξωμάτων (5θυρο και station wagon).
Αμφότερες θα εφοδιάζονται είτε με τον 2.3. λτ. βενζινοκινητήρα EcoBoost είτε με τον 2.0 λτ. πετρελαιοκινητήρα EcoBlue. Ο EcoBoost κινητήρας βενζίνης των 2.3 λίτρων αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm ροπής από τις 3.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Τιμές που χαρίζουν στο νέο Ford Focus ST 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6,0 δευτερόλεπτα (έτσι αναφέρει χαρακτηριστικά η Ford).
Από την άλλη, ο 2.0 λτ. πετρελαιοκινητήρας του νέου Ford Focus ST τεχνολογίας EcoBlue, αποδίδει 190 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm από τις 2.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ. (από αυτά τα 360 Nm είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ.).
Και στις δύο περιπτώσεις το νέο Ford Focus ST εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο εφτά σχέσεων. Στην πρώτη περίπτωση ο επιλογέας του οποίου διαθέτει κατά 7% πιο μικρές διαδρομές (σε σχέση με ένα απλό Focus), ενώ στο προαιρετικό πακέτο Performance Pack διατίθεται και το σύστημα rev-matching στην βενζινοκίνητη έκδοση, που πετυχαίνει συγχρονισμό των στροφών με τον κινητήρα (σε κατεβάσματα σχέσεων).
Η μετάδοση της ισχύς στο δρόμο γίνεται από τους εμπρός τροχούς μέσω διαφορικού τεχνολογίας eLSD (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) της Borg Warner. Το σύστημα, το οποίο ενσωματώνεται στο κιβώτιο, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές.
Για το τέλος αφήσαμε την εμφάνιση του νέου Ford Focus ST, το οποίο ξεχωρίζει από τη διαφοροποιημένη γρίλια της μάσκας εμπρός, τα νέα σχέδια των ζαντών αλουμινίου, την αεροτομή στο πίσω μέρος, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τον αεροδυναμικό διαχύτη χαμηλά στον πίσω προφυλακτήρα.Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό όπως είναι φυσικό για μία τέτοια έκδοση. Ο πίνακας οργάνων είναι εμπνευσμένος από το Ford GT, τα εμπρός καθίσματα είναι της Recaro, η λαβή του επιλογέα ταχυτήτων είναι από αλουμίνιο, το τιμόνι είναι σπορ με επίπεδο κάτω μέρος, ενώ το σύστημα πολυμέσων είναι το SYNC3 με οθόνη αφής 8 ιντσών.
Όσον αφορά τις τιμές του στην ελληνική αγορά, το Ford Focus ST ξεκινά από τα 33.735 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 190 ίππων και από τα 37.593 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση των 280 ίππων. Οι τιμές για τις αντίστοιχες εκδόσεις με Wagon αμάξωμα είναι στα 36.025 ευρώ και 42.576 ευρώ αντίστοιχα.
Πιο κάτω μπορείτε να απολαύσετε σε video το νέο Ford Focus ST.