Για λόγους εθνικού γοήτρου οι Βρετανοί πολύ θα ήθελαν να έχουν την ευρεσιτεχνία για ένα τόσο επιτυχημένο μοτοσυκλετάκι όσο η BSA Bantam. Μόνο που δεν την έχουν, καθώς στην πραγματικότητα το δίχρονο αυτό δίτροχο, παρά τη δόξα και τη δημοφιλία την οποία απήλαυε, ήταν made in Germany.
Κατά βάθος η BSA Bantam ήταν μια DKW RT 125 με τα ποδοστήρια ανάποδα, δηλαδή τον λεβιέ των ταχυτήτων δεξιά και εκείνον του πίσω φρένου στα αριστερά. Μάλιστα, τα σχέδια της γερμανικής μοτοσυκλέτας παραχωρήθηκαν στη Βρετανία στο πλαίσιο των αποζημιώσεων, μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Όπως και να ’χει, πάντως, η BSA Bantam εξυπηρέτησε θαυμάσια τις ανάγκες μετακίνησης στη μεταπολεμική περίοδο. Ήταν φθηνή, ελαφριά, αξιόπιστη και εύκολη στη συντήρηση, παρόλο που ξέφευγε από τη βρετανική παράδοση των μεγάλων μοτοσυκλετών.
Η ίδια η BSA ήταν μια βιομηχανία όπλων (Birmingham Small Arms) και η Bantam ήταν σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα σουξέ στην ιστορία της. Η παραγωγή της άρχισε το 1948 και τελείωσε το 1971, με τις πωλήσεις της να πλησιάζουν το μισό εκατομμύριο μονάδες. Το αρχικό μοντέλο, η BSA Bantam D1, ήταν εφοδιασμένο με δίχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε 4,5 ίππους.
Η όλη κατασκευή ήταν η απλούστερη δυνατή, με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και άκαμπτο πίσω ψαλίδι. Αργότερα παρουσιάστηκαν μοντέλα της Bantam με αναρτώμενο πίσω τροχό και αυξημένο κυβισμό. Παρ’ όλα αυτά, η ουσία της ποτέ δεν άλλαξε – ούτε το χαρακτηριστικό της όνομα: Bantam είναι τα μικρά πουλερικά, εξού και η Bantamweight στην πυγμαχία μεταφράζεται σαν «Κατηγορία Πετεινού». Καθόλου υποτιμητικό για το βρετανικό «παπί».