Το Seat Ateca κυκλοφορεί εδώ και αρκετό καιρό στην ελληνική αγορά και πλέον αποτελεί μία γνώριμη εικόνα. Το ισπανικό SUV διακρίνεται για τον πλουραλισμό του, καθώς κάτω από το καπό του τοποθετούνται μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου από 115 έως και 190 ίππους, ενώ όσον αφορά τη μετάδοση, το συναντάμε τόσο ως δικίνητο όσο και ως τετρακίνητο με χειροκίνητο αλλά και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Εμείς, δοκιμάζουμε την δικίνητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 TDI των 115 ίππων.
Μοντέρνο, χωρίς ακρότητες
Το Seat Ateca εμφανισιακά είναι πιστό στις γραμμές των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας της ισπανικής μάρκας. Κύρια χαρακτηριστικά του αμαξώματός του είναι οι ακμές στο προφίλ του που ξεκινούν από τα εμπρός φώτα και καταλήγουν στα πίσω, ο σχεδιασμός των φώτων και το μυώδες καπό. Η μάσκα ακολουθεί τις γραμμές των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας, με μεγάλο το σήμα στο κέντρο και χρωμιωμένο περίγραμμα. Το μήκος του Seat Ateca είναι στα 4.363 χλστ. το πλάτος στα 1.841 χλστ. και το ύψος στα 1.601 χλστ. ενώ το μεταξόνιό του είναι στα 2.638 χλστ.
Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Θα λέγαμε πως το εσωτερικό του Seat Ateca ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το αμάξωμα. Γνώριμες γραμμές από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας (θυμίζει αρκετά το Leon), σχηματίζουν “καθαρές” επιφάνειες, που απαρτίζονται από καλής ποιότητας υλικά και σχηματίζουν ένα εργονομικό σύνολο. Στη βασική του έκδοση, το ηχοσύστημα διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ενώ στις εκδόσεις Xcellence και FR αυτή είναι 8,0 ιντσών και διαθέτει και πλοήγηση. Κατά τα άλλα η χρήση της είναι εύκολη, τα γραφικά της πολύ καλά και η απόκρισή της ικανοποιεί πλήρως. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες χαρίζουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ οι χώροι είναι σε πολύ καλό επίπεδο, καθώς μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και πέντε ενήλικες μετρίου αναστήματος. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές και είναι ευρύχωρες. Το πορτμπαγκάζ είναι στα 510 λίτρα.
Ισχυρό και οικονομικό μοτέρ
Η συγκεκριμένη έκδοση του Seat Ateca της δοκιμής μας, είναι ιδανική για την ελληνική αγορά, καθώς συνδυάζει εξαιρετικά κατανάλωση και επιδόσεις, χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή. Και αυτό οφείλεται φυσικά στο μοτέρ. Ο γνωστός και από άλλα μοντέλα του ομίλου, 1.6 λτ. TDI αποδίδει 115 ίππους από τις 3.250 έως και τις 4.000 σ.α.λ. ενώ η ροπή του είναι στα 250 Nm από τις 1.500 έως και τις 3.250 σ.α.λ. Για το 0-100 χλμ./ώρα το Ateca χρειάζεται 11,5 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 184 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση 5,3 έως 5,7 λίτρα και εκπομπές CO2 στα 138-150 γρ./χλμ. Στην πράξη, το μοτέρ ανταποκρίνεται από χαμηλά στο πάτημα του γκαζιού, ακόμη και αν το φορτίο που δέχεται (ανηφόρα ή γεμάτη καμπίνα και πορτμπαγκάζ) είναι έντονο. Η συνεργασία με το 6άρι κιβώτιο είναι απροβλημάτιστη, ενώ μπορεί να εφοδιαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Όσον αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και δεν γίνεται ποτέ ενοχλητικός (λόγω θορύβου ή κραδασμών) για τους επιβάτες στην καμπίνα.
Οδηγικά, το Seat Ateca, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, αποδείχτηκε αρκετά άνετο ακόμη και σε “ταλαιπωρημένους” δρόμους, στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο και ευκολοδήγητο (για τις διαστάσεις του πάντα) σε αστικό περιβάλλον. Τα φρένα του είναι ισχυρά, το τιμόνι έχει σωστό βάρος και αίσθηση. Όσον αφορά την ηχομόνωσή του αυτή ικανοποιεί πλήρως. Φυσικά εκτός δρόμου, χωρίς τετρακίνηση και με ασφάλτινα ελαστικά δεν μπορείς να πας μακριά, θα σε πάει όμως άνετα και χωρίς άγχος μέχρι εκείνη την παραλία στο νησί…
Το Seat Ateca με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI των 115 ίππων ξεκινά από τα 21.655 ευρώ, στην έκδοση Reference Ecomotive. H Style Ecomotive κοστίζει 22.155 ευρώ. Με αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 26.755 ευρώ. Αν πάντως θέλετε τετρακίνητο Ateca τότε θα πρέπει να ή το 1.5 λτ. ή το 2.0 λτ. βενζίνης ή το 2.0 λτ. TDI με 150 ή 190 ίππους. Τέλος, ο εξοπλισμός του Seat Ateca είναι ικανοποιητικός καθώς από τη βασική έκδοση περιλαμβάνει όλες τις καθιερωμένες ανέσεις αλλά και τα συστήματα ασφάλειας που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, ενώ έχει να επιδείξει μεταξύ άλλων ηλεκτρικό χειρόφρενο, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, θύρα USB εμπρός και ρεζέρβα ανάγκης.