Το WRC μπήκε για τα καλά στην τελική του ευθεία, αρχής γενομένης από το Ράλι Γερμανίας. Ο ασφάλτινος αγώνας που διεξήχθη στις 22-25 Αυγούστου, αποτέλεσε τον 10ο φετινό, με 4 στροφές να απομένουν για την ολοκλήρωση της χρονιάς. Η Toyota φάνηκε εξαρχής πως θα έχει το πάνω χέρι, με τα Toyota Yaris WRC να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά. Πάντως, το τελικό 1-2-3 ξεπέρασε τις προσδοκίες και του πλέον αισιόδοξου φίλου της ιαπωνικής ομάδας.
Οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) ξεκίνησαν δυναμικά και τέθηκαν επικεφαλής από τις πρώτες ειδικές διαδρομές. Ο πονοκέφαλος για τους Εσθονούς άκουσε στα ονόματα Thierry-Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), καθώς οι Βέλγοι παρέμεναν σε απόσταση αναπνοής. Η μάχη διατηρήθηκε για 1,5 μέρα και κρίθηκε στη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα. Ο λόγος για το πρώτο πέρασμα από την Panzerplatte μήκους 41 χιλιομέτρων, όπου οι Neuville-Gilsoul είχαν κλατάρισμα. Μπορεί να έχασαν μόλις 1:25 συνολικά, ωστόσο αυτό ήταν αρκετό να τους ρίξει πίσω στην κατάταξη.
Αυτό έδωσε μεγαλύτερη άνεση στους Tanak-Jarveoja, οι οποίοι από εκείνο το σημείο χαλάρωσαν και πέτυχαν με άνεση, την 3η συνεχόμενη νίκης τους στη Γερμανία. Στο μεταξύ, οι ομόσταβλοί τους Kris Meeke-Seb Marshall και Jari Matti Latvala-Miika Anttila, φαίνεται πως πήραν το μάθημα από τη Φινλανδία. Αμφότεροι κινήθηκαν με κύριο στόχο τους βαθμούς Κατασκευαστών και σταδιακά ανέβασαν ρυθμό. Αυτό τους έφερε στη 2η και 3η θέση, αφού εκτός από τους Neuville-Gilsoul, κλατάρισμα στην Panzerplatte είχαν και οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC). Πάντως, τόσο οι Βρετανοί όσο και οι Φινλανδοί της Toyota είχαν ήδη περάσει τους Γάλλους πριν το κλατάρισμα των τελευταίων, καταδεικνύοντας την εμφανή ανωτερότητα του Yaris έναντι του C3.
Μετά και το κλατάρισμα των Ogier-Ingrassia, έληξε οποιαδήποτε μάχη για τη νίκη. Οι Tanak-Jarveoja ηγήθηκαν του 1-2-3, ενώ οι Meeke-Marshall σημείωσαν το πρώτο τους βάθρο με την ομάδα. Το θρίαμβο ολοκλήρωσαν οι Latvala-Anttila, στο δεύτερο συνεχόμενο βάθρο μετά τη Φινλανδία. Μια θέση πιο πίσω τερμάτισαν οι Neuville-Gilsoul, οι οποίοι βρέθηκαν εκεί μετά την τελευταία ειδική διαδρομή, λόγω ποινής των teammates τους Dani Sordo-Carlos Del Barrio. Οι Βέλγοι ήταν σαφώς ανταγωνιστικοί και στάθηκαν άτυχοι με το κλατάρισμα. Στην Power Stage πιστοποίησαν την ταχύτητά τους, κατακτώντας τους 5 βαθμούς και τελικά, πέρασαν στη 2η θέση της βαθμολογίας.
Πίσω από τους Sordo-Del Barrio τερμάτισαν οι Andreas Mikkelsen-Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) σε έναν αγώνα που θα ήθελαν να ξεχάσουν. Οι Νορβηγοί πέρασαν επίσης μετά την τελευταία ειδική τους Esapekka Lappi-Janne Ferm (Citroen C3 WRC). Οι Φινλανδοί της γαλλικής ομάδας είχαν τερματίσει στην 6η θέση, ωστόσο δέχθηκαν ποινή για να προσφέρουν μία θέση στους Ogier-Ingrassia, που μετά το κλατάρισμα βρέθηκαν στην 8η θέση. Έτσι, οι 6 φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές τερμάτισαν στην 7η θέση και οι Lappi-Ferm, στην 8η. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Gus Greensmith-Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) και Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC), στον πρώτο αγώνα του νεαρού Ιάπωνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Μοναδική εγκατάλειψη του αγώνα στη μεγάλη κατηγορία, ήταν αυτή των Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC), με πρόβλημα στα ηλεκτρικά την πρώτη ημέρα.
H Toyota πανηγυρίζει το 1-2-3
Some raw action of one-two-three celebration… ?゚ᆬᄈ?#AllForWin #DreamTeam #TOYOTA pic.twitter.com/ithWliP3vu
— Jari-Matti Latvala (@JariMattiWRC) August 25, 2019
Με την 5η τους φετινή νίκη, οι Tanak-Jarveoja έφτασαν στους 205 βαθμούς, αυξάνοντας τη διαφορά από τους Neuville-Gilsoul και Ogier-Ingrassia σε 33 και 40 βαθμούς αντίστοιχα. Από την άλλη, “φωτιά” παίρνει η μάχη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, καθώς η Toyota μείωσε τη διαφορά από τη Hyundai στους 8 βαθμούς!
Για τη συνέχεια, το WRC επιστρέφει σε σκληρά χώματα, με το Ράλι Τουρκίας, που έχει προγραμματιστεί για τις 13-15 Σεπτεμβρίου.
Αναλυτικά αποτελέσματα και βαθμολογίες μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC