Το 1895, ο Αμερικανός δικηγόρος και εφευρέτης George B. Selden (Τζορτζ Σέλντεν) έλαβε την πατέντα για την δυνατότητα κατασκευής ενός τετράτροχου οχήματος, του αυτοκινήτου. Πηγή έμπνευσης για τον Selden υπήρξε ένας τεράστιος κινητήρας εσωτερικής καύσης που είχε παρουσιάσει στη Philadelphia ο George Brayton, το 1876. Ο ίδιος ο Selden, δημιούργησε μία μονοκύλινδρη έκδοση 400 λιβρών, έχοντας τη βοήθεια του μετέπειτα γνωστού μηχανικού και οδηγού αγώνων, Frank Clement. Η καταχώρηση της πατέντας στον Selden άργησε 16 ολόκληρα χρόνια, καθώς ο Αμερικανός την είχε καταθέσει στο Γραφείο Πατεντών των Η.Π.Α. το 1879, μαζί με την αίτηση πατέντας για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό έγινε 7 χρόνια προτού ο Carl Benz, παρουσιάσει τη δική του εκδοχή, στη Γερμανία. Λόγω της ανάγκης για πολλές τροποποιήσεις, η πατέντα δόθηκε το 1895, ωστόσο τότε η αυτοκινητοβιομηχανία είχε ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί. Ο Selden δεν προχώρησε ποτέ στην παραγωγή του αυτοκινήτου, αλλά πούλησε τα δικαιώματα στην Electrical Vehicle Company, η οποία δεν κατασκεύαζε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στην πορεία, η Ford και ακόμη 4 εταιρείες προέβησαν σε αγωγές για παραβάσεις ευρεσιτεχνιών, κερδίζοντας τη δίκη περίπου μια δεκαετία αργότερα, όταν και έληξε η διάρκεια της πατέντας.
Το 1905, γεννήθηκε στο Chapdes-Beaufort της Γαλλίας, ο Louis Rosier (Λουί Ροζιέ). Οδηγός αγώνων και επιχειρηματίας, αναδείχθηκε σε μια από τις πιο σημαντικές μορφές του γαλλικού motorsport, στα μέσα του 20ού αιώνα. Συγκεκριμένα, ο Rosier είχε 38 συμμετοχές και 2 τερματισμούς στο βάθρο αγώνων της F1, ενώ κέρδισε και στις 24 Ώρες του Mans το 1950, μαζί με τον γιο του Jean-Louis. Αυτό το επίτευγμα είχε ιστορική σημασία, καθώς μέχρι σήμερα αποτελούν το μοναδικό ντουέτο πατέρα-γιου που έχει κερδίσει τον παλαιότερο αγώνα αντοχής. Επιπλέον, ο Rosier δημιούργησε δική του αγωνιστική ομάδα (Ecurie Rosier), υπήρξε επί χρόνια dealer της Renault στην περιοχή του (Clermont-Ferrand) ενώ υπήρξε και θεμελιωτής της πίστας στο Clermont-Ferrand. Δυστυχώς, δεν πρόλαβε να δει την πίστα σε λειτουργία, καθώς σκοτώθηκε πριν την ολοκλήρωσή της, το 1956, σε ατύχημα στην πίστα του Montlhéry, κοντά στο Παρίσι.
Το 1966, παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία ένα μοντέλο που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αυτοκίνηση, η Toyota Corolla που είχε κινητήρα 1.100 κ.εκ. Τότε, ξεκίνησε η “Εποχή του Οικογενειακού Αυτοκινήτου”, καθώς η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είχε μπει σε ρυθμούς ανάπτυξης μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ η δομή της κοινωνίας ήταν τέτοια που η ανάγκη για ένα προσιτό οικονομικά, αλλά καλής ποιότητας, οικογενειακό αυτοκίνητο ήταν φανερή. Όταν παρουσιάστηκε, διέθετε αρκετά καινοτόμα για την εποχή, χαρακτηριστικά, όπως κατακόρυφα αμορτισέρ, κιβώτιο 4 σχέσεων, κλείδωμα στην πόρτα του οδηγού, υαλοκαθαριστήρες δύο ταχυτήτων, ανάρτηση με γόνατα McPherson κ.α. Ήταν λογικό, ειδικά σε μια χώρα όπως η Ιαπωνία, όπου οτιδήποτε νέο καλωσορίζεται πάντοτε με ιδιαίτερη θέρμη, το αυτοκίνητο να γνωρίσει τεράστια εμπορική επιτυχία. Η Toyota Corolla που παραμένει στην αγορά μέχρι σήμερα, έχει χαρακτηριστεί ως το πιο δημοφιλές μοντέλο στον κόσμο. Συγκεκριμένα, μέχρι το 2013 είχε πουλήσει περισσότερα από 40 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε περισσότερες από 150 χώρες, ενώ μέχρι σήμερα έχουν παρουσιαστεί 12 διαφορετικές γενιές του αυτοκινήτου.
Video