Διαπρεπείς Έλληνες: Χρήστος Σαμαράς

Είναι ο Έλληνας μηχανικός που φρόντισε μεταξύ άλλων τα αυτοκίνητα των κυρίων Ogier, Tanak, Evans και Ostberg στο WRC 2017, ενώ το 2018 εργάστηκε στον τομέα βελτίωσης των κινητήρων της Toyota, στην Κολωνία. Κυρίες και κύριοι, γνωρίστε τον Χρήστο Σαμαρά!

Η χώρα μας εκπροσωπείται ποικιλοτρόπως στις υψηλότερες βαθμίδες του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Χρήστος Σαμαράς, είναι ακόμη ένας νέος επιστήμονας που κρατάει ψηλά τη σημαία στο εξωτερικό, μέσω της εργασίας του τα τελευταία χρόνια ως μηχανικός στην διάσημη M-Sport, μια από τις κορυφαίες ομάδες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι τα τελευταία 20 χρόνια, που μάλιστα το 2017 έγινε η πρώτη ιδιωτική ομάδα που κατακτά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, καθώς και την Toyota Gazoo WRT. Ας τον “ανακρίνουμε”, για να μας πει περισσότερα…

– Σπούδασα μηχανολογία επειδή από μικρός ήξερα ότι ήθελα να ασχοληθώ με τους αγώνες  αυτοκινήτου. Κατάλαβα νωρίς ότι αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει μέσα από το αγωνιστικό bucket, οπότε ο επόμενος τρόπος άμεσης εμπλοκής ήταν να συνδυάσω το μεγάλο μου ενδιαφέρον για τις θετικές επιστήμες, με την εφαρμογή τους στους αγωνιστικούς κινητήρες.

Μετά από μια ημέρα σκληρής δουλειάς κατά τη διάρκεια δοκιμών, με πλήρωμα τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

– Ο λόγος που βρέθηκα στην Αγγλία ήταν το κυνήγι του παιδικού ονείρου μου, που ήταν να εργαστώ σαν μηχανολόγος μηχανικός σε ομάδα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Δυστυχώς, στην χώρα μας δεν δίνεται η δυνατότητα εργασιακής  ενασχόλησης στο υψηλότερο επίπεδο μηχανοκίνητου αθλητισμού, οπότε η μετακόμιση στην Αγγλία ήταν μονόδρομος.

Μετά από μια ημέρα δοκιμών με πλήρωμα τους Ott Tanak-Martin Jarveoja

– Στην M-Sport για το 2017 κατείχα τη θέση του engine engineer, που μεταφράζεται σαν μηχανικός κινητήρα. Το αντικείμενο εργασίας μου περιλαμβάνει έρευνα κι ανάπτυξη του κινητήρα στο δυναμόμετρο μέσω της μελέτης και δοκιμής νέων μερών, καθώς και την ανάπτυξη στρατηγικών λειτουργίας του στα δοκιμαστικά τεστ πριν τους αγώνες. Επιπλέον, στα καθήκοντά μου ήταν η υποστήριξη στον Ott Tanak στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ενώ συνεργάστηκα επιπλέον και με τον Mads Ostberg.

– Η σχέση μου με το WRC ξεκίνησε από τις αναμεταδόσεις του Ράλλυ Ακρόπολις στην Κρατική Τηλεόραση κατά τη δεκαετία του ’90, καθώς επίσης και από τις τελευταίες σελίδες των περιοδικών αυτοκινήτου, που ήταν αφιερωμένες στους αγώνες αυτοκινήτου. Η πρώτη μου ζωντανή επαφή με αγωνιστικό έγινε το 1990 κατά την εκκίνηση του Ράλλυ ΔΕΘ, όταν ο πατέρας μου με πήγε για μια Κυριακάτικη βόλτα στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και ο ήχος των κινητήρων έμεινε χαραγμένος στην μνήμη μου.

– Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι για εμένα ένας καθημερινός τρόπος έκφρασης κι  επικοινωνίας με ανθρώπους, που μέσα από τους αγώνες και τα συναισθήματα που δημιουργούνται κατά την διάρκεια τους, είναι πλέον παραπάνω από απλοί συνάδελφοι.

– Στο μέλλον θα ήθελα να συνεχίσω να ακολουθώ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι γιατί εξακολουθώ μετά από 2 χρονιές πλήρους εμπλοκής με αυτό, να το βλέπω σαν ένα καθημερινό και άκρως απαιτητικό χόμπι, παρά ως εργασία.

Who is who: Ο Χρήστος Σαμαράς γεννήθηκε το 1984 στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στην Πολυτεχνική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 2015 βρέθηκε στη βρετανική M-Sport του Malcolm Wilson ως engine engineer (μηχανικός κινητήρων), έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίους οδηγούς του παγκόσμιου στερεώματος, όντας ταυτόχρονα ενεργό μέλος της το 2017, όταν και έγινε η πρώτη ιδιωτική ομάδα που κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το 2018, μεταπήδησε στο τμήμα κινητήρων της Toyota Gazoo Racing WRT, που βρίσκεται στην Κολωνία, στο οποίο εργάζεται επίσης ως Engine Engineer, έχοντας μεγαλύτερο όγκο εργασίας στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης (R&D).

Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η M-Sport Ford World Rally Team έρχεται δυναμικά στο φετινό Ράλι Ακρόπολις χωρίς να απουσιάζει και μία ελληνική συμμετοχή......
Σε μια διαφορετική συνέντευξη, ο Παραολυμπιονίκης στο άθλημα της κολύμβησης Γιάννης Κωστάκης, μιλάει στην Ινώ Στεφανή για τον αθλητισμό, την αυτοκίνηση και όχι μόνο....
Ott Tanak και Martin Jarveoja κατέκτησαν την πρώτη τους νίκη με την M-Sport Ford WRT και το Puma Hybrid Rally1, μόλις στον δεύτερο αγώνα της...
Ο θρύλος της Mazda, Tom Matano (MX-5, RX-7) και ο διευθυντής Σχεδιασμού Ευρώπης Jo Stenuit συζητούν για τα σχεδιαστικά κοινά αλλά και τις διαφορές των...
Την πρόθεσή της Toyota να συνεχίσει να προσφέρει όλες τις δυνατές επιλογές αναφορικά με τα συστήματα κίνησης, προς ένα βιώσιμο μέλλον, επιβεβαίωσε το αφεντικό της...
Ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα! Γνωρίστε τον Έλληνα που βρίσκεται πίσω από την σχεδίαση της Alfa Romeo Tonale και δείτε την σχετική του ανάρτηση......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής