Ο… αυτοδίδακτος μηχανικός που έμεινε στην ιστορία!

Ο Felix Heinrich Wankel συνέδεσε το όνομά του με τον ομώνυμο περιστροφικό κινητήρα, που πλέον συναντάμε σε μοντέλα της Mazda.

Σαν σήμερα το 1902 γεννήθηκε στο Lahr της τότε Γερμανικής Αυτοκρατορίας ο Felix Wankel (δείτε εδώ την σχετική ενότητα “Σαν Σήμερα”) και αυτή είναι η καλύτερη αφορμή για να θυμηθούμε τον άνθρωπο που σκέφτηκε ρηξικέλευθα και εφηύρε τον ομώνυμο κινητήρα.

Ο πατέρας του Wankel σκοτώθηκε στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και έκτοτε η οικογένειά του μετακινήθηκε στην Χαϊδελβέργη, όπου και έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του. Αν και δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσει, κατάφερε μόνος του να διδαχτεί μηχανολογία διαβάζοντας ή ευρισκόμενος δίπλα σε φίλους μηχανικούς. Ήταν ουσιαστικά ένας αυτοδίδακτος μηχανικός που σε ηλικία μόλις 17 ετών μίλησε στους φίλους του για την ιδέα του. Έναν περιστροφικό κινητήρα. Το 1924 λοιπόν κατασκεύασε τον πρώτο του κινητήρα, ενώ το 1929 κατοχύρωσε την πρώτη του πατέντα.

Ο κινητήρας Wankel ήταν πλέον γεγονός. Ένας περιστροφικός κινητήρας, με πολλαπλά οφέλη στην θεωρία, ο οποίος θα χρειαζόταν πολύ λιγότερα κινούμενα μηχανικά μέρη για να περάσει η δύναμή του στον κινητήριο άξονα, ενώ απέδιδε εξαιρετικά με μικρή χωρητικότητα.

Η αρχή λειτουργίας του ήταν πως ανέπτυσσε την ισχύ του μέσω ενός τριγωνικού, περιστρεφόμενου ρότορα, σε αντίθεση με τους κινητήρες που βασίζονται στην παλινδρομική κίνηση των εμβόλων.

Η αρχή, όσον αφορά την τοποθέτηση του κινητήρα σε μοντέλα ευρείας παραγωγής, έγινε το 1957, όταν ο κινητήρας δοκιμάστηκε από τους μηχανικούς της NSU και στη συνέχεια, τοποθετήθηκε σε αρκετά μοντέλα της γερμανικής φίρμας.

Κορυφαίο εξ αυτών υπήρξε το επαναστατικό για την εποχή NSU Ro 80, που απέδιδε ισχύ 115 ίππων μέσω ενός κινητήρα με δύο ρότορες και ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο που αναδείχθηκε “Car of the Year”, το 1968.

Αργότερα, μεγάλες μάρκες όπως Daimler-Benz, General Motors, Toyota και Mazda, απέκτησαν άδεια χρήσης του συγκεκριμένου τύπου κινητήρα και στα δικά τους οχήματα.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο ίδιος ο Wankel δεν οδηγούσε, καθώς είχε σοβαρό πρόβλημα όρασης, όμως είχε στην κατοχή του ένα NSU Ro 80 το οποίο οδηγούσε ο προσωπικός του σοφέρ.

Φυσικά πλέον το μοτέρ δεν είναι στην παραγωγή, καθώς το τελευταίο αυτοκίνητο με περιστροφικό μοτέρ ήταν το Mazda RX-8, όμως στην ιαπωνική μάρκα φαίνονται διατεθειμένη να ξαναφέρουν στο προσκήνιο τον κινητήρα και το όνομα Wankel.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα από το δέκα δημοφιλέστερα supermini στην Ελλάδα! Δείτε ποιο είναι το best seller της Mazda στο 10μηνο του 2025......
Ο Μάνος Στεφανής βρέθηκε στην πανελλήνια παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Mazda 6e! Δείτε τις εκδόσεις και τις τιμές του στη χώρα μας......
Υπάρχει μία ιαπωνική μάρκα με παγκοσμίου φήμης αυτοκίνητα στην γκάμα της, η οποία στην ονομασία της είχε το ελληνικό "ε" και περισπωμένη!...
Το νέο μεσαίο σεντάν της ιαπωνικής εταιρείας αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP στον τελευταίο κύκλο δοκιμών του....
Τέσσερις εταιρείες ενώνονται και δημιουργείται η μάρκα που "πρωταγωνιστεί" μέχρι σήμερα! Η ιστορία πίσω από τους τέσσερις κύκλους......
Η χωρητικότητα αυτού του wankel κινητήρα αγγίζει τα μόλις 2,46 κ.εκ., αποδίδει 0,7 ίππους και ο ήχος του είναι... επικός! Δείτε πόσο κοστίζει....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής