Το νέο Toyota Yaris είναι γεγονός και μιλάμε για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, το οποίο πλέον εισέρχεται στην τέταρτη γενιά του. Η πρώτη γενιά Yaris δημιουργήθηκε το 1999 ως αυτοκίνητο που θα χρησίμευε ως παγκόσμιο πρότυπο για τα μικρά μοντέλα της μάρκας, ενώ πλέον έχει πουλήσει περισσότερα από 4.000.000 αυτοκίνητα.
Αυτή τη φορά η ιαπωνική μάρκα έχει σχεδιάσει εκ νέου την πλατφόρμα και όλα τα βασικά εξαρτήματα (διαβάστε εδώ περισσότερα για τη νέα πλατφόρμα της Toyota στην οποία βασίζεται και το Yaris), συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και της ανάρτησης.
Σκοπός των Ιαπώνων μηχανικών ήταν με αυτό τον τρόπο να επιτύχουν καλύτερη εκμετάλλευση χώρων για επιβάτες και αποσκευές, καλύτερες επιδόσεις και καλύτερη οδική συμπεριφορά όπως λένε.
Εκτός από το ελαφρύ αλλά εξαιρετικά άκαμπτο νέο πλαίσιο, το οποίο εκτός των παραπάνω προσφέρει στο αυτοκίνητο και χαμηλότερο κέντρο βάρους, το νέο Yaris διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρών. Κάτω από το καπό του θα έχει τον εξελιγμένο από την αρχή τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα Dynamic Force 1.5 λίτρων με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο κιβώτιο Direct Shift-CVT, τον 1.5 λίτρων με υβριδικό σύστημα νέας γενιάς και τον βελτιωμένο, επίσης τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου με αυτόματο κιβώτιο CVT (ακόμη η Toyota δεν έδωσε στην δημοσιότητα τεχνικές λεπτομέρειες για τους κινητήρες της).
Και κάπου εδώ, αν μελετήσεις προσεχτικά το δελτίο τύπου της ευρωπαϊκής έκδοσης και αυτό της έκδοσης του Yaris για την ιαπωνική αγορά, παρατηρείς δύο σημαντικότατες διαφορές. Δύο τεχνολογικές πρεμιέρες δεν είδαμε στο δελτίο τύπου του ευρωπαϊκού Yaris. Η μία είναι πως η ιαπωνική έκδοση του Yaris, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου θα έχει τετρακίνηση!
Πρόκειται για το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης E-Four (Electric Four Wheel Drive System), το οποίο είναι πρώτη φορά που τοποθετείται και σε μικρό μοντέλο της Toyota. Μάλιστα, η έκδοση αυτή θα είναι υβριδική, με τον 1.5 βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, ενώ η πίσω ανάρτησή της θα αποτελείται από διπλά ψαλίδια δύο συνδέσμων και όχι από ημιάκαμπτο άξονα, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες εκδόσεις.
Πάμε τώρα στην δεύτερη διαφορά, η οποία αυτή την φορά βρίσκεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στην ιαπωνική έκδοση του Toyota Yaris λοιπόν, υπάρχει μία ακόμη πρωτιά για μοντέλο Toyota. Ένα στοιχείο που πρώτη φορά συναντάμε σε αυτοκίνητο της μάρκας και δεν το είδαμε πουθενά στο δελτίο τύπου της ευρωπαϊκής έκδοσης.
Αυτό είναι τα Turn Tilt Seats. Όπως βλέπετε και στην εικόνα (αριστερά), αυτό σημαίνει πως τα εμπρός καθίσματα μπορούν να περιστραφούν προς την εξωτερική πλευρά του αυτοκινήτου προκειμένου να διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο του οδηγού και του συνοδηγού από το αυτοκίνητο. Ένα εξαιρετικά χρήσιμο χαρακτηριστικό, όπως λέει η ίδια η Toyota, τόσο για όσους υποφέρουν από προβλήματα στη μέση τους όσο και για τις κυρίες με φούστα ή κιμονό…