Συνηθίζεται στα crash tests να βαθμολογούνται αυτοκίνητα. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, βαθμολογήθηκε ένα νέο στηθαίο που πρόκειται να τοποθετηθεί στους αυτοκινητοδρόμους. Κατασκευάστηκε από ομάδα Ιταλών μηχανικών και σε δοκιμές που έλαβαν χώρα στο Κέντρο Πιστοποίησης του Μιλάνο απέσπασε θετικές κριτικές.
Διαβάστε εδώ την πρόταση βόμβα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για απαγόρευση των SUV στις πόλεις
Βασικό πλεονέκτημα της κατασκευής από ενισχυμένο σκυρόδεμα είναι η αντοχή σε διαδοχικές συγκρούσεις. Στο video που θα δείτε, συγκρούστηκαν δύο νταλίκες 38 τόνων με το στηθαίο και η αποτελεσματικότητά του ήταν εντυπωσιακή. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε με ταχύτητα 65 χλμ/ώρα και γωνία πρόσκρουσης 20 μοιρών.
Η διαδικασία επαναλήφθηκε με ένα ελαφρύ αυτοκίνητο μόλις 900 κιλών. Με την ταχύτητα αυξημένη στα 100 χλμ/ώρα, το στηθαίο ήταν αποτελεσματικό και η διαδικασία ολοκληρώθηκε και πάλι επιτυχώς.
Δείτε εδώ τον απολογισμό του Euro NCAP σε αριθμούς για το 2019
Σύμφωνα με τους μηχανικούς, η μεγαλύτερη καινοτομία είναι ο τρόπος με τον οποίο πακτώνεται στο έδαφος αυτός ο τύπος στηθαίου. Το αποτέλεσμα είναι να προσφέρει πολύ χαμηλό «λειτουργικό πλάτος». Έτσι ονομάζουν τη μετατόπιση της κατασκευής προς το αντίθετο ρεύμα και όντως ήταν μηδαμινή κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Το νέο φράγμα ονομάζεται National Dynamic Barrier Anas (NDBA) και έχει μειωμένο κόστος εγκατάστασης και συντήρησης σε σχέση με τις συμβατικές κατασκευές. Επιπλέον, λύνονται τα όποια χωροταξικά προβλήματα υπάρχουν, αφού το πλάτος του εν λόγω στηθαίου είναι πολύ μικρότερο από αυτά που συναντάμε συνήθως. Τέλος, οι χαλύβδινες πλάκες που υπάρχουν στο εσωτερικό προσφέρουν την απαραίτητη ακαμψία.