Στις μέρες μας, όταν μιλάμε για βασικό εξοπλισμό αναφερόμαστε σε αξεσουάρ όπως οι ζάντες αλουμινίου ή η οθόνη αφής. Πριν από μερικά χρόνια, όμως, στον στάνταρ εξοπλισμό μπορεί να μην υπήρχε το υδραυλικό τιμόνι, το ABS, ή ακόμα και οι ζώνες ασφαλείας πολύ παλιότερα. Ας δούμε τέσσερα αυτοκίνητα που άργησαν πολύ να εξοπλιστούν με βασικά στοιχεία. Από τα παράδοξα της αυτοκίνησης!
Διαβάστε επίσης: NASA – Στο φεγγάρι με την βοήθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας
Ξεκινάμε με τη ζώνη ασφαλείας, η οποία για πρώτη φορά εμφανίστηκε το 1958 σε αυτοκίνητο από τη Saab ως μέρος του βασικού εξοπλισμού (ήταν ζώνες ασφάλειας δύο σημείων βέβαια, καθώς οι ζώνες τριών σημείων που έχουμε και σήμερα στα αυτοκίνητά μας είναι δημιούργημα της Volvo). Οι έρευνες απέδειξαν την αποτελεσματικότητά της και σύντομα έγινε απαραίτητη προϋπόθεση για να πωληθεί ένα αυτοκίνητο. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να την συμπεριλάβουν στον βασικό εξοπλισμό. Όλες εκτός από την Volkswagen που την παρείχε στο Beetle από το 1960, αλλά το 1967 συμπεριλήφθηκε στον βασικό εξοπλισμό.
Δείτε επίσης: Το σήμα της Alfa Romeo για τα 110 χρόνια της
Ακολουθεί ο αερόσακος, το δεύτερο πιο χρήσιμο αξεσουάρ παθητικής ασφάλειας. Ξεκίνησε από τη θέση του οδηγού και επεκτάθηκε ταχύτατα σε πολλά σημεία του εσωτερικού. Μόνο η Audi φαίνεται ότι δεν πίστεψε κατευθείαν στις δυνατότητές του. Έτσι, μέχρι το 1994 υπήρχαν αυτοκίνητα της γερμανικής φίρμας που δεν την είχαν στον στάνταρ εξοπλισμό.
Συνεχίζουμε με το ABS, ένα σύστημα που σήμερα δεν μπορούμε να το φανταστούμε να απουσιάζει από ένα αυτοκίνητο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2004 απαιτούσε να υπάρχει σε κάθε νέο αυτοκίνητο που ταξινομείται. Κάτι τέτοιο δεν ίσχυε στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Έτσι, το Chevrolet Cobalt έγινε το 2013 το τελευταίο αυτοκίνητο που προσφέρθηκε χωρίς ABS.
Δείτε επίσης: Alfa Romeo 4C πιο ποθητή από ποτέ με 410 ίππους
Για επίλογο αφήνουμε την πιο παράδοξη ιστορία που κρύβεται πίσω από την Alfa Romeo 4C. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει όλα τα συστήματα ασφαλείας που αναφέραμε. Του λείπει όμως ένα στοιχείο που υπάρχει ακόμα και στις βασικές εκδόσεις αυτοκινήτων πόλης. Αναφερόμαστε στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης που, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, απουσιάζει από το ιταλικό μοντέλο. Ασφαλώς κάτι τέτοιο δεν έγινε για εξοικονόμηση χρημάτων. Βασική αιτία ήταν η μείωση του βάρους και η βελτίωση της πληροφόρησης που παρέχει το σύστημα διεύθυνσης στον οδηγό. Και αν θέλετε την γνώμη μας, καλά έκαναν οι Ιταλοί και άφησαν… σκέτο το σύστημα διεύθυνσης! Έτσι αρμόζει σε ένα καθαρόαιμο όπως η Alfa Romeo 4C.