Πολλές φορές θα έχετε ακούσεις κάποιον σε μια παρέα να λέει “δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά τα αυτοκίνητα… οι λαμαρίνες τους δεν είναι γερές”. Αν δείτε, όμως, τι συμβαίνει σε ένα crash test ανάμεσα σε ένα παλιό και σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο τότε ίσως θα αναθεωρήσετε. Στην αγορά της Νότιας Αφρικής, για παράδειγμα, πωλείται ως καινούριο ένα Nissan Navara αντίστοιχο με αυτό που είχαμε στην Ευρώπη πριν από 20 χρόνια.
Ονομάζεται Nissan NP300 Hardbody και δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα Nissan Navara πρώτης γενιάς. Στην Ευρώπη χαρακτηρίζεται πλέον ως ένα αυτοκίνητο 20ετίας αλλά στην Αφρική πωλείται ως καινούργιο. Μάλιστα, σε crash test του οργανισμού Global NCAP δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε ένα αστέρι.
Crash test που σοκάρει: Νταλίκα πέφτει πάνω σε αυτοκίνητο (+video)
Στα πλαίσια της καμπάνιας «Safer Cars For Africa», ο οργανισμός πραγματοποίησε μία μετωπική σύγκρουση. Από τη μία πλευρά βρέθηκε το ολοκαίνουργιο αλλά… ουσιαστικά «παλιό» Nissan NP300 και από την άλλη ένα μεταχειρισμένο Nissan Navara τελευταίας γενιάς όπως το γνωρίζουμε εμείς στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Η εικόνα κατά την ολοκλήρωση της μετωπικής σύγκρουσης με 56 χλμ/ώρα ήταν συγκλονιστική. Η πόρτα του Nissan NP300 βρέθηκε ανοιχτή. Επιπλέον, ο κλωβός του αυτοκινήτου είχε παραμορφωθεί πλήρως και το τιμόνι συμπίεσε σε τέτοιο βαθμό τον οδηγό, που θα ήταν δύσκολο να απεγκλωβιστεί. Κάπου εδώ, να αναφέρουμε ότι υπάρχουν μόνο δύο αερόσακοι, ενώ απουσιάζουν οι προεντατήρες για τις ζώνες ασφαλείας.
Διαβάστε επίσης πια ήταν τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα ανά κατηγορία για το 2019
Από την άλλη πλευρά, το μεταχειρισμένο ευρωπαϊκό Nissan Navara «αντεπεξήλθε» πολύ καλά, όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά.
Το θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι η ιαπωνική φίρμα θα ξεκινήσει άμεσα την παραγωγή του σύγχρονου pick-up και στην αγορά της Νότιας Αφρικής. Βέβαια, το NP300 θα συνεχίσει την εμπορική του πορεία ως μία πιο οικονομική λύση.
Το video που ακολουθεί είναι συγκλονιστικό και εκτός από την διαφορά στα αυτοκίνητα που πωλούνται ανά τον κόσμο, ακόμη και σε ίδια μοντέλα (καθώς αυτό συμβαίνει με όλες τις εταιρείες και όχι μόνο με τη Nissan φυσικά) αποδεικνύει και πόσο διαφορετικά συμπεριφέρονται δύο μοντέλα με 20 χρόνια διαφοράς, σε μία μετωπική πρόσκρουση.