Κιβώτιο ταχύτητας και όχι… ταχυτήτων! Αυτό είναι το μέλλον

Μπορεί τα σύγχρονα κιβώτια ταχυτήτων να έχουν 7-8 σχέσεις, αλλά στην περίπτωση του VW ID.3 υπάρχει μόνο μία. Για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό άραγε;

Μπορεί στα νέα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες να βλέπουμε σύγχρονα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με 7 ή 8 σχέσεις ή και παραπάνω, αλλά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Τρανό παράδειγμα το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3, το οποίο εξοπλίζεται με αυτό το μικροσκοπικό σασμάν που βλέπετε στη φωτογραφία (φυσικά και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κιβώτιο μίας ταχύτητας).

Δείτε επίσης: Έρευνα Η.Π.Α. – Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που αντέχουν πάνω από 200.000 μίλια

Ακούγεται παράξενο, αλλά πρόκειται για ένα «κιβώτιο ταχύτητας», μιας και έχει μόλις μία σχέση. Η έξοδος του κινητήρα συνδέεται με ένα ελικοειδές γρανάζι που εξασφαλίζει σταθερή σχέση μετάδοσης 10x. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ελαχιστοποίηση των τριβών, μείωση του βάρους, αλλά και του θορύβου.

Διαβάστε επίσης: Έρευνα –  Τα ακριβότερε αυτοκίνητα δεν προσέχουν τους πεζούς

Ο ηλεκτροκινητήρας του VW ID.3 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με 150 και 204 ίππους. Στροφάρει έως τις 16.000 σ.α.λ. και στη μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του δίνει την τελική των 160 χλμ./ώρα. Επιπλέον, αξίζει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει καν ξεχωριστή σχέση για την όπισθεν. Χρησιμοποιείται το ίδιο γρανάζι και απλά ο κινητήρας περιστρέφεται αντίστροφα.

VW ID.3: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού κοστίζει κάτω από…

Γιατί, όμως, είναι αποδοτικό ένα κιβώτιο με μόλις μία σχέση; Η απάντηση κρύβεται στην καμπύλη ροπής του ηλεκτροκινητήρα, η οποία διατηρείται στη μέγιστη τιμή της σε ένα πολύ ευρύ φάσμα στροφών. Αντίθετα, στους θερμικούς κινητήρες όπου η μέγιστη ροπή εμφανίζεται σε περιορισμένο εύρος, πρέπει να υπάρχουν πολλές σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μόνο έτσι θα μπορεί ο οδηγός να λειτουργεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις στροφές μέγιστης ροπής.

Δείτε επίσης: Έτσι θα μοιάζει το νέο Nissan GT-R

Στην περίπτωση του VW ID.3, μέσα στο «καβούκι» του κιβωτίου εδράζεται και το διαφορικό. Το συγκεκριμένο σασμάν, όπως και όλα τα υπόλοιπα του ηλεκτρικού μοντέλου, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Kassel στη Γερμανία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Volkswagen ανακοίνωσε Smart Deals και για plug-in hybrid (eHybrid) μοντέλα της, προσφέροντας και για αυτά ειδικές τιμές με σημαντικό όφελος....
Smart Deals και στα αμιγώς ηλεκτρικά ID.! Δείτε το όφελος για κάθε ένα από τα ηλεκτρικά της VW μέχρι το τέλος της χρονιάς......
Μέχρι το τέλος της χρονιάς, το VW ID.3 έρχεται με όφελος που αγγίζει σχεδόν τις 10.000 ευρώ. Δείτε το πρόγραμμα "Volkswagen e-Smart Deals"......
Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Με σημαντικό όφελος προσφέρει η γερμανική εταιρεία τα Plug-In υβριδικά της μοντέλα! Δείτε ποιο είναι το πιο προσιτό της......
Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα ανακοίνωσε την έναρξη της επέκτασης του ευρωπαϊκού της εργοστασίου όπου θα κατασκευάζεται το νέο της van....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

υβριδικά αυτοκίνητα

“Σάρωσαν” τα υβριδικά αυτοκίνητα στο 11μηνο του 2025 – Τα επιλέγει ένας στους δύο

test_dongfeng_box11

Δοκιμάζουμε το πρώτο μοντέλο της Dongfeng στην Ελληνική αγορά

Τέλη Κυκλοφορίας

Τέλη Κυκλοφορίας 2026: Διευκρινήσεις από την ΑΑΔΕ – Τι ισχύει για πρόστιμα και ακινησία