Τα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα έκλεισαν το 2019 με πωλήσεις ρεκόρ για την κατηγορία. Παρά την γενική πτώση που παρατηρείται στις ταξινομήσεις του Ιανουαρίου στην Ευρώπη, η κατηγορία συνεχίζει με άκρως δυναμικό ρυθμό ανάπτυξης επισκιάζοντας τα νούμερα της προηγούμενης χρονιάς με νέα ρεκόρ.
Ειδικότερα, οι 27 σημαντικότερες αγορές της Ευρώπης κατέγραψαν μείωση στις ταξινομήσεις τους τον Ιανουάριο και σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, κάτι που οφείλεται εν μέρη και στις “τεχνητές” ταξινομήσεις ελέω της πλήρους εφαρμογής των νέων προδιαγραφών ρύπων. Συνολικά ταξινομήθηκαν 1,14 εκατ. αυτοκίνητα τον μήνα που μας πέρασε έναντι 1,23 εκατ. τον Ιανουάριο της προηγούμενης χρονιάς με την πτώση να αντιστοιχεί σε 7,6 ποσοστιαίες μονάδες. Παρά την πτώση, ο συγκεκριμένος Ιανουάριος είναι ο 4ος καλύτερος των τελευταίων 10 ετών.
Από την άλλη η κατηγορία των ηλεκτρικών παρουσίασε εκ νέου εντυπωσιακή άνοδο στις ταξινομήσεις του φετινού Ιανουαρίου και σχεδόν διπλασίασε το μερίδιο της στο σύνολο. Από τις 87.100 ταξινομήσεις του Ιανουαρίου του 2019 φτάσαμε στις 150.100 μονάδες με την αύξηση να ανέρχεται στο 72% και τα ηλεκτρικά να μεγαλώνουν το μερίδιο τους από το 7,1% στο 13,3% επί του συνόλου. Τόσο οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών για τον πρώτο μήνα του 2020 όσο και το νέο μερίδιο στο σύνολο αποτελούν νέα ιστορικά ρεκόρ για την κατηγορία.
Στις επιμέρους κατηγορίες των ηλεκτρικών την πιο εντυπωσιακή άνοδο σε ποσοστό κατέγραψαν τα plug-in υβριδικά με 173%, ακολουθούμενα από τα αμιγώς ηλεκτρικά με αύξηση 91% και τα υβριδικά που “ανέβηκαν” κατά 36%. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή είναι και η πρώτη φορά που οι ταξινομήσεις των υβριδικών αναλογούν σε λιγότερο από το μισό στο σύνολο της ηλεκτρικής κατηγορίας με τα BEV και τα PHEV να τα ξεπερνούν αθροιστικά.
Πηγή: JATO