Κίνηση στον πίσω άξονα, κινητήρας στον πίσω άξονα και turbo είναι τρία πράγματα που σίγουρα δεν φέρνουν στο μυαλό μας ένα αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί για τους δρόμους της πόλης. Κι όμως, τα παραπάνω χαρακτηρίζουν πλήρως το Renault Twingo στην κορυφαία έκδοση από πλευράς απόδοσης, αυτής με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 95 ίππων που είχαμε στα χέρια μας στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Intens.
To λιλιπούτειο μοντέλο των Γάλλων είναι επίσης διαθέσιμο με ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο σύνολο 65 ίππων (τιμή από 11.280 ευρώ), ενώ η έκδοση με το υπετροφοδοτούμενο μοτέρ μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Στοχευμένες αλλαγές
Το Twingo δέχτηκε ελαφρύ φρεσκάρισμα από τη Renault τη χρονιά που μας πέρασε και έτσι έγινε πιο κομψό, ενώ ήρθε παράλληλα και πιο κοντά στην οικογενειακή ταυτότητα των υπόλοιπων μοντέλων της γαλλικής εταιρίας. Στα ανασχεδιασμένα φώτα ενσωματώνονται πλέον τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα C όπως και τα υπόλοιπα Renault, ενώ αναθεωρημένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας με πιο δυναμικό ανάγλυφο χάρη στις εισαγωγές αέρα που έχουν πρoστεθεί στα άκρα του.
Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ενώ από εκεί και πάνω ενώ το ίδιο ισχύει και την εσωτερική σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων που έχει γίνει πιο ενδιαφέρουσα. Οι γραμμές που έχει επιλέξει Οι Γάλλοι για το πίσω μέρος, με τις αναφορές σε ένα από τα πλέον διάσημα μοντέλα της, το πισωκίνητο και υπετροφοδοτούμενο 5 Turbo, παραμένουν αναλλοίωτες και αυτό μόνο καλό κάνει στη συνολική σχεδίαση του ανανεωμένου Twingo. Highlight στο πίσω μέρος η εισαγωγή αέρα πάνω από τον αριστερό τροχό . Δύο νέα χρώματα (λευκό και κίτρινο) που ήρθαν για να προστεθούν στις επιλογές όπως και οι νέας σχεδίασης ζάντες ολοκληρώνουν τις επιλογές αλλά και την εικόνα που παρουσιάζει εξωτερικά το Twingo.
Η χαριτωμένη και μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση του μοντέλου της γαλλικής εταιρίας συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, το οποίο συναγωνίζεται στα ίσια τις γραμμές του αμαξώματος. “Παιχνιδιάρικες” γραμμές, που δεν δημιουργούν ενστάσεις στην εργονομία, λεπτομέρειες με γαλλική υπογραφή και δερμάτινα καθίσματα που σε κερδίζουν αμέσως με την αισθητική τους είναι μερικά από τα στοιχεία που δεν σε αφήνουν να κατασταλάξεις αν τελικά θες το Twingo για το “μέσα” ή για το ΄”έξω” του. Είναι πάντως μια από τις καμπίνες που κερδίζουν τις εντυπώσεις στην κατηγορία σου δείχνουν από την αρχή πως θα τις χαίρεσαι καθημερινά, όχι μόνο για τις ανέσεις αλλά και για την αισθητική τους τη στιγμή που η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε γενικές γραμμές σε καλά επίπεδα.
Μικρό στο μάτι…
Η εκμετάλλευση των χώρων είναι αρκετά καλή στην καμπίνα του Twingo, δεδομένου του μήκους των μόλις 3.615 χλστ. -1.646 πλάτος και 1.541 χλστ. ύψος). Δύο επιβαίνοντες κανονικού μεγέθους δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν στο πίσω κάθισμα ακόμη και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ η Renault έχει φροντίζει και για την προσφορά αρκετών χώρων για μικροαντικείμενα και για ποτήρια, τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στις πόρτες. Οι πίσω μάλιστα φέρουν και λάστιχο συγκράτησης για μεγαλύτερα αντικείμενα. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η νέα οθόνη αφής των επτά ιντσών με τα προσεγμένα γραφικά και τους καλούς χρόνους απόκρισης στις εντολές του οδηγού με το σύστημα πολυμέσων να είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Επιπλέον βελτίωση το “κλειστό” ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό ενώ η Renault τοποθέτησε μια επιπλέον θύρα USB αλλά και θύρα jack 3,5 χλστ.
Με το μοτέρ να βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ ο χώρος αποσκευών παρουσιάζεται ικανοποιητικός στα 240 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων μπορεί να φτάσει έως και τα 980 λίτρα. Χώρος για αποσκευές κάτω από το καπό εμπρός δεν υπάρχει, όπως ίσως μπορεί να περίμενε κανείς, αφού “δεσμεύεται” από το ψυγείο και τα υπόλοιπα απαραίτητα δοχεία όπως αυτά του ψυκτικού υγρού και του υγρό για τους υαλοκαθαριστήρες.
Μοτέρ μικρό και ικανό
Με χωρητικότητα μόλις 898 κ.εκ. ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας της Renault εκμεταλλεύεται το turbo του για να προσφέρει μέγιστη ισχύ 95 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή που ανέρχεται στα 135 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Το σύστημα Start/Stop αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φέρει το Twingo εξασφαλίζουν ακόμη χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης με την εταιρία να ανακοινώνει παράλληλα 0-100 σε 13,1 δευτερόλεπτα και τελική 165 χλμ./ώρα. Το μοτέρ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων με επιλογή και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Στην πράξη, το μοτέρ κινεί με σβελτάδα το Twingo στους δρόμους της πόλης δείχνοντας το καλύτερο πρόσωπο του από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεση του και πρόγραμμα λειτουργίας Eco που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση και αλλάζει ελαφρώς και την απόκριση προς το πιο ήπιο. Το πεντατάχυτο κιβώτιο με τον ελαφρώς σφιχτό σε λειτουργία επιλογέα έχει σχετικά μικρές διαδρομές και συνεισφέρει με την κλιμάκωση του στη μείωση της κατανάλωσης αλλά και στην εκμετάλλευση της ροπής που παράγει ο κινητήρας.
Αστικό αιλουροειδές
Στο δρόμο το ανάλαφρο πάτημα του Twingo γίνεται εμφανές από τα πρώτα κιόλας μέτρα στο κάθισμα τού με τον οδηγό να έχει ως μεγάλο σύμμαχο και το “κοφτερό” τιμόνι. Με πολύ καλή αίσθηση και σωστό βάρος που δείχνει αμέσως την πισωκίνηση φύση του Twingo, το τιμόνι προσθέτει και ένα ακόμη προσόν στη λίστα. Ο κύκλος στροφής περιορίζεται στα μόλις 8,6 μέτρα που φαντάζουν ακόμη λιγότερα στην πραγματικότητα. Το Twingo “ντριμπλάρει” με άνεση και σε βγάζει ασπροπρόσωπο ακόμη και στα δύσκολα και πηγμένα στενάκια της πόλης και αυτό θα το εκτιμήσουν δεόντως οι παλιότεροι αλλά και οι νέοι οδηγοί. Το μοντέλο της γαλλικής εταιρίας δείχνει να έχει διάθεση και για παιχνίδια με το πίσω μέρος του, κάτι ωστόσο που δεν εξελίσσεται ποτέ βάσει των νόμων της φυσικής χάρη στη γρήγορη και αποφασιστική παρέμβαση του μη απενεργοποιούμενο ESP που επαναφέρει τα πράγματα σε τάξη χωρίς δεύτερη κουβέντα.
Το γαλλικό “κλειδί” της πόλης
Για όλους εκείνους που θέλουν να ξεχωρίζουν στους δρόμους της πόλης και να κινούνται με ευελιξία… αιλουροειδούς το ανανεωμένο Twingo είναι μια ιδανική επιλογή. Η εμφάνιση του είναι κάτι παραπάνω από χαριτωμένη και οι μαζεμένες διαστάσεις του εξασφαλίζουν την εύρεση θέσης για παρκάρισμα ακόμη και στις πλέον δύσκολες συνθήκες με το εξαιρετικό κόψιμο του τιμονιού να συμβάλλει τα μέγιστα σε αυτό. Η τιμή της κορυφαίας εξοπλιστικής έκδοσης Intens με το turbo μοτέρ ξεκινά από τα 14.380 χωρίς να απουσιάζει επί της ουσίας κάτι από τον εξοπλισμό. Με τη Renault να δίνει παράλληλα μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης στο αισθητικό κομμάτι, το μοντέλο των Γάλλων έχει τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στην καθημερινότητα σας αποτελώντας απτή προέκταση του προσωπικού σας στιλ.