H BMW Motorrad έμεινε πιστή στο ραντεβού της και προχώρησε στην πλήρη αποκάλυψη της νέας μεγάλης cruiser της R 18, το δεύτερο μοντέλο που παρουσιάζει ever στην κατηγορία έπειτα από την R 1200 C που έκανε την εμφάνιση της το 1997 και έμεινε στην παραγωγή έως και το 2004.
Σε αντίθεση με την R 1200 C, η ολοκαίνουρια R 18 με το απόλυτα ρετρό look, “κοιτάζει” στην πλούσια παράδοση των Βαυαρών και αντλεί έμπνευση για τη σχεδίαση της από μοντέλα όπως η R 5, έχοντας στο επίκεντρο το νέο και αερελαιόψυκτο δικύλινδρο boxer των 1.802 κ.εκ.
Ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα boxer που κατασκευάστηκε ποτέ για μοτοσυκλέτα της BMW έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει πλουσιοπάροχα στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας. Η μέγιστη ισχύ των 91 ίππων κάνει την εμφάνιση της στις 4.750 σ.α.λ. και η ροπή παραμένει σταθερά πάνω από τα τα 150 Nm από τις 2.000 έως τις 4.000 σ.α.λ. με την τιμή των 158 Nm να κορυφώνεται στις 3.000 σ.α.λ.
To κιβώτιο είναι μηχανικό έξι σχέσεων και ο συμπλέκτης μονόδρομος με την BMW να ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μετάδοση γίνεται παραδοσιακά με άξονα. Οι Βαυαροί έχουν ενσωματώσει στη λειτουργία του μοτέρ και ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει περαιτέρω το “φρένο” του κινητήρα και μετριάζει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα απότομα καταβέσματα ή σε λανθασμένο χειρισμό του γκαζιού.
Ένα ακόμη στοιχείο που διαφοροποιεί έντονα την R 18 σε σχέση με την R 1200 C είναι η “εγκατάλειψη” της telelever εμπρός ανάρτησης για χάρη ενός τηλεσκοπικού πιρουνιού. Το τηλεσκοπικό πιρούνι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την παράδοση της BMW αφού ήταν η πρώτη εταιρία που εφάρμοσε υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι σε μοτοσυκλέτα ευρείας παραγωγής, πίσω στο μακρινό 1935! Η διάμετρος των καλαμιών του συμβατικού πιρονιού ανέρχεται στα γενναιόδωρα 49 χλστ. και η διαδρομή στα 120 χλστ., τη στιγμή που πίσω βλέπουμε ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ με διαδρομή ελατηρίου στα 90 χλστ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό ενώ ατσάλινοι σωλήνες έχουν χρησιμοποιηθεί και για την κατασκευή του ψαλιδιού διατηρώντας την ρετρό αισθητική στο ακέραιο.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που επηρεάζουν την απόδοση και την απόκριση του μοτέρ, τα “Rain”, “Roll” και “Rock”. Το πρώτο είναι ιδανικό για οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα, το δεύτερο αποτελεί τη νόρμα και το τρίτο βελτιώνει περισσότερο την απόκριση με τον αναβάτη να έχει σύμμαχο και στο σύστημα δυναμικής ευστάθειας ASC το οποίo φέρει και traction control. Το μεγάλο μεταξόνιο κινείται στο άνω άκρο των cruiser και φτάνει στα 1.731 χλστ., ενώ αντίθετο δρόμο έχει πάρει η απόσταση της σέλας από το έδαφος στα μόλις 690 χλστ.
Στον τομέα της πέδησης βλέπουμε μεγάλους δίσκους με διάμετρο στα 300 χλστ. εμπρός και πίσω με δύο δίσκους μπροστά που συνεργάζονται με δαγκάνες 300 χλστ. Τα φρένα της R 18 είναι συνδυαζόμενα με τη χρήση της δεξιάς μανέτας να επενεργεί και στους δύο τροχούς μοιράζοντας σωστά την κατανομή της πέδησης, ενώ το ποδόφρενο προορίζεται μόνο για τον πίσω δίσκο. Για τους τροχούς οι άνθρωποι της BMW επέλεξαν σωστά ακτινωτούς με τη διάμετρο εμπρός και πίσω να ανέρχεται στις 19 και 16 ίντσες αντίστοιχα.
Στο λανσάρισμα της στις αγορές όλου του κόσμου η R 18 θα προσφέρεται στην “εορταστική” έκδοση First Edition, ενώ για συγκεκριμένες αγορές θα υπάρχει και μια στάνταρ έκδοση με πιο προσιτή τιμή. Η νέα γερμανική cruiser προσφέρεται ήδη με έναν μακρύ κατάλογο αξεσουάρ, για το απαραίτητο customising, ενώ έχει σχεδιαστεί για να εξατομικεύεται εύκολα από τον αναβάτη της. Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και τα υπόλοιπα μοντέλα που θα “ξεπηδήσουν” από τη νέα R 18, με την BMW να εξελίσσει ήδη μια bagger έκδοση.