Τέλος δεκαετίας 1990 και το τηλεοπτικό TractioN έκανε τα πρώτα νηπιακά του βήματα. Αναμφίβολα ήταν χρόνια με διαφορετική νοοτροπία στην κοινωνία και τα γρήγορα αυτοκίνητα ήταν πρωταγωνιστές στα όνειρα των περισσοτέρων. Παράλληλα η απουσία του ίντερνετ από την ζωή μας είχε λιγότερη ποσότητα και ταχύτητα ενημέρωσης.
Δείτε επίσης: Ο Κώστας Στεφανής οδηγεί την Enzo Ferrari στην γέφυρα του Ρίο (+video)
Στις αρχές του 2001 ήρθε στην χώρα μας μια από τις 349 Ferrari F50 που κατασκευάστηκαν σε κόκκινο χρώμα, Rosso Corsa το επίσημο όνομα του, σηματοδοτώντας τον εορτασμό των 50 χρόνων της Scuderia Ferrari. Βαρύ το έργο της αφού διαδέχτηκε την εξωγήινη F40 που κατείχε, τα πρώτα χρόνια παραγωγής της, τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής.
Δείτε ακόμη: Ο Κώστας με Aston Martin DB9 τα βάζει με F16 (+video)
Σπαρτιάτικος εξοπλισμός σαφώς πιο σύγχρονος από αυτόν της F40, αν και τα δυο αυτοκίνητα δεν διέθεταν ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και ηχοσύστημα! Το ταμπλό περιλάμβανε ένα εντυπωσιακό ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων με 130 ενδείξεις και πληροφορίες.
Στα πλάνα πολλές φορές προβάλλεται η σκιά ενός ελικοπτέρου που είχαμε στην διάθεση μας χάρη στον καλό μας φίλο και την Airlift. Μεγαλεία αλλοτινών εποχών.
Θυμάμαι τα γυρίσματα έγιναν στην μεγάλη ευθεία του δρόμου από Φυλή προς Πύλη, Στεφάνη, Σκούρτα με την βοήθεια της εκεί Αστυνομικής δύναμης και του διοικητή της, που ήταν μεγάλος λάτρης των αγώνων και του αυτοκινήτου. Δυστυχώς μου διαφεύγει το όνομα του, έχει μεσολαβήσει βλέπετε και μια 20ετία από τότε.
Ξαναγυρίζω στην F50 και όπως λέω και στην αφήγηση μου μέσα στο αυτοκίνητο ο κινητήρας της προερχόταν από τα μονοθέσια της F1 ήταν ο κλασσικός V12 των 4.698 κ.εκ., ατμοσφαιρικός υπερτετράγωνος, δηλαδή η διάμετρος των εμβόλων μεγαλύτερη από την διαδρομή, (85,0Χ69,0 mm) και απέδιδε 520 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. Διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. και τελική ταχύτητα επίσημη από το Maranello 325 χλμ./ώρα. Χαρακτηριστικό της ξεγνοιασιάς και της διαφορετικής νοοτροπίας εκείνης της εποχής είναι το γεγονός ότι η Ferrari ανακοίνωνε κατανάλωση 26,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα!!! Η F50 εξοπλιζόταν μόνο με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της ZF και τον κλασσικό επιλογέα της Ferrari που θύμιζε χτένα.
Εν αντιθέσει με την F40 που όλες βάφτηκαν κόκκινες στην F50 υπήρξε μεγαλύτερη χρωματική ποικιλία και από τα επίσημα στοιχεία της Ferrari γνωρίζουμε πως 302 βάφτηκαν κόκκινες, 31 κίτρινες, 8 σκούρο κόκκινο, 4 ασημένιες και 4 μαύρες.
Εκείνα τα χρόνια, στις αρχές του 2000 είχα την θεία τύχη να τρέχω στους αγώνες, πάντοτε βέβαια σαν συνοδηγός. Να κάνω τα όνειρα και τις σκέψεις μου πραγματικότητα, ώστε μέσα από το TractioN, με ένα διαφορετικό τρόπο να φέρουμε το αυτοκίνητο ακόμη πιο κοντά στον απλό κόσμο που δεν είχε την δική μας τρέλα. Παράλληλα με την Subaru τα Σαββατοκύριακα από μέσα Δεκεμβρίου μέχρι τέλος Μαρτίου στο χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων κι αργότερα στο Σέλι Βερμίου με περισσότερα από 150 Test Dive εξηγούσα στους επισκέπτες πως λειτουργεί η 4κίνηση της στο χιόνι και στον πάγο.
Μια ζωή γεμάτη αυτοκίνητο και ελπίζω και μετά το τέλος της περιπέτειας που περνάμε με τον κορωνοϊό και τα 10 χρόνια λιτότητας που βιώσαμε, τα πράγματα να βρουν ένα κανονικό ρυθμό. Το σπορ του αυτοκινήτου να βγει από τον λήθαργο, το ράλι Ακρόπολις να επιστρέψει εκεί που του αξίζει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (αυτό έγινε τελικά) ράλι και εγώ προσωπικά δίπλα σε κάποιο πιτσιρικά επιπέδου ποιότητας ανθρώπου και ταχύτητας Jigger, να κατηφορίζουμε σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές με “κουμπωμένες” έκτες μέσα σε κάποιο WRC.