Άλλο να το φαντάζεσαι και… άλλο να το βλέπεις. Όσο και αν έχεις προετοιμαστεί για κάτι, η αλήθεια είναι πως όταν το βιώνεις είναι πάντοτε διαφορετικά. Το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε πως ισχύει και στην περίπτωση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και στην δραματική πτώση που σημείωσαν τον Μάρτιο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
Και αυτό γιατί θυμίζουμε πως οι εκθέσεις αυτοκινήτου λειτουργούσαν κανονικά, ενώ ουσιαστικά ο μισός μήνας ήταν αυτός στον οποίο ίσχυσαν τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας λόγω κορωνοϊού. Και ο αναπόφευκτος συνειρμός είναι… “τι θα γίνει τον Απρίλιο”, ο οποίος θα είναι ολόκληρος με περιοριστικά μέτρα!
Ας δούμε όμως τα νούμερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων), τα οποία αποκαλύπτουν το μέγεθος της πτώσης της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην χώρα μας. Το Μάρτιο λοιπόν ταξινομήθηκαν στην χώρα μας 3.744 νέα αυτοκίνητα, την στιγμή που τον ίδιο μήνα πέρυσι είχαν ταξινομηθεί 9.518 νέα αυτοκίνητα. Η πτώση αυτή είναι της τάξης του 60,7% και όπως είναι λογικό επηρέασε και την συνολική εικόνα της χρονιάς. Μίας χρονιάς κατά την οποία αναμέναμε νέα άνοδο αλλά τελικά, δύσκολα θα δούμε θετικό πρόσημο σε σχέση με πέρυσι πάντα.
Συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του 2020 έκλεισε τελικά με πτώση 18,6%. Φέτος τους τρεις πρώτους μήνες του έτους ταξινομήθηκαν 21.391 νέα αυτοκίνητα, ενώ πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν ταξινομηθεί 26.289. Με δεδομένο λοιπόν πως ο Απρίλης θα έχει ακόμη μεγαλύτερη μείωση, τότε δύσκολα θα υπάρξει ανάκαμψη το 2020…