Η εξάπλωση του κορωνοϊού σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα που πήραν οι περισσότερες χώρες σε όλο τον κόσμο οδήγησαν τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων σε βουτιά δίχως προηγούμενο σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει συλλέξει η Jato Dynamics.
Η βρετανική εταιρία κάνει λόγο για πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις το μήνα που μας πέρασε της τάξης του 39% έναντι του Μαρτίου του 2019 με τον συνολικό αριθμό των αυτοκινήτων να φτάνουν στα 5,5 εκατ. μονάδες, έναντι 9,03 εκατ..
Αυτή είναι μακράν η μεγαλύτερη πτώση που έχει παρατηρηθεί από την εταιρία από το 1980 όταν και ξεκίνησε να συλλέγει στοιχεία. Μάλιστα ξεπερνά κατά πολύ την πτώση 25% των παγκόσμιων πωλήσεων που σημειώθηκε το Νοέμβριο του 2008 όταν ξεκίνησε η τότε οικονομική κρίση που έπληξε όλο τον κόσμο.
Η εξάπλωση του κορωνοϊού, τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα στην κίνηση των πολιτών, ο πανικός και η οικονομική αβεβαιότητα που δημιούργησαν στους καταναλωτές η πανδημία είναι οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν στην πτώση.
“…πρέπει να θυμηθούμε πως η αυτοκινητοβιομηχανία λειτουργούσε ήδη σε ένα δύσκολο περιβάλλον από πλευράς προκλήσεων, ειδικά προς το τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Οι εμπορικοί πόλεμοι, η πτώση της οικονομικής ανάπτυξης, οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων ήρθαν πολύ πριν από την κρίση της COVID-19.”, δηλώνει ο αναλυτής της JATO Felipe Munoz.
Σε επίπεδο τριμήνου η πτώση στις πωλήσεις σε όλο τον κόσμο ανέρχεται στο 26% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019 στα 17,42 εκατ. μονάδες.
Το διψήφιο ποσοστό πτώσης αφορά όλες τις μεγάλες αγορές του κόσμου με την Ευρώπη ωστόσο να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη και τις χαμηλότερες πωλήσεις Μαρτίου εδώ και 38 χρόνια. Στην Ευρώπη των 27 οι πωλήσεις έφτασαν τις 848.000 μονάδες, χαμηλότερες κατά 52% έναντι του Μαρτίου του 2019, ενώ στο τρίμηνο πωλήθηκαν συνολικά 3,04 εκατ. αυτοκίνητα. Δείτε τα στοιχεία της Jato στην ακόλουθη gallery.
Οι αγορές που τα πήγαν καλύτερα, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο, είναι εκείνες της Φινλανδίας και τις Λιθουανίας που σημείωσαν οριακή πτώση 1% με τη Σουηδία να ακολουθεί με πτώση 9%. Να σημειωθεί ότι σε Φινλανδία και Σουηδία τα μέτρα που πάρθηκαν για τον περιορισμό του κορωνοϊού δεν ήταν υποχρεωτικά, ενώ στη Λιθουανία το κοινό μπορούσε να προχωρήσει σε online αγορά αυτοκινήτου.
Για το Μάρτιο, όταν και υπήρξε κορύφωση των κρουσμάτων, η Ελλάδα βρέθηκε στην 21η θέση αναφορικά με το ποσοστό πτώσης, το οποίο έφτασε στο 61%, με την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία να βρίσκονται στις τρεις τελευταίες θέσεις σημειώνοντας πτώση 69, 72 και 86 ποσοστιαίων μονάδων.
Πηγή: JATO Dynamics