Στον… αναπνευστήρα εξακολουθεί να βρίσκεται η χτυπημένη από την πανδημία εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz που έφτασε σε νέα συμφωνία με μερίδα πιστωτών της για παράταση του χρόνου αποπληρωμής των χρεών της.
Το παρατεταμένο παγκόσμιο lockdown που έχει σχεδόν παγώσει τις μεταφορές σε γη και αέρα σε όλο τον κόσμο έχει φέρει πολλές αεροπορικές και μεταφορικές εταιρίες μπροστά σε μία νέα και επίπονη τάξη πραγμάτων με τα έσοδα τους ουσιαστικά να εκμηδενίζονται τη στιγμή που τα έξοδα τρέχουν με γοργούς ρυθμούς.
Η γνωστή εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας εξαιτίας του κορωνοϊού και των μέτρων που έχουν παρθεί σε όλο τον κόσμο για τον περιορισμό των μετακινήσεων. Το ποτήρι για την αμερικάνικη εταιρία ξεχείλισε στις 27 Απριλίου όταν και δεν κατάφερε να αποπληρώσει μέρος των υποχρεώσεων της με την αμερικάνικη εταιρία να παίρνει μια ακόμη εβδομάδα ως περίοδο χάριτος από τους πιστωτές της.
H εβδομάδα έληξε, ωστόσο η Hertz δεν χρεωκόπησε καθώς κατάφερε να πετύχει νέα συμφωνία με τους πιστωτές της που της έδωσαν παράταση ζωής έως και τις 22 Μαϊου. Σε αυτό το διάστημα η εταιρία μαζί με τους πιστωτές θα πρέπει να βρει ένα νέο σχέδιο αναδιάρθωσης της ίδιας αλλά και του χρέους της, ενόψει και της νέας τάξης πραγμάτων που έφερε ο κορωνοϊός.
Με 12.400 σημεία ενοικίασης σε όλο τον κόσμο και στόλο που φτάνει τα 568.000 οχήματα, η Hertz παρουσιάζει απώλειες τα τελευταία δύο χρόνια, αν και το 2019 έκλεισε με ιστορικό ρεκόρ για τον κύκλο εργασιών της εταιρίας, λίγο πάνω από τα εννέα δισ. ευρώ. Το ένα τρίτο των σημείων ενοικίασης, που της αποφέρει όμως τα δύο τρίτα του τζίρου της, βρίσκεται σε αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο με το στόλο να παραμένει καθηλωμένος εξαιτίας των περιορισμών στις μετακινήσεις, με το υπόλοιπο να επηρεάζεται σχεδόν εξίσου.
Να σημειωθεί ότι στα μέσα Απριλίου η Hertz προχώρησε σε 10.000 απολύσεις στη Β.Αμερική μειώνοντας το εργατικό δυναμικό της περίπου κατά 25%, κάτι που δεν ήταν τελικά αρκετό για να την βοηθήσει στην εξυπηρέτηση των χρεών της. Παράλληλα η εταιρία έχασε και την πιστωτική γραμμή “βοήθειας” προς τις αεροπορικές εταιρίες συνολικού ύψους 50 δισ. ευρώ, τη στιγμή που οι υποχρεώσεις της ανέρχονται σύμφωνα με το Bloomberg στα 15,7 δισ. ευρώ.
Σε περίπτωση ρευστοποίησης μέρος του τεράστιου στόλου της Hertz στις Η.Π.Α., για την αποπληρωμή των χρεών της, θα υπάρξει αντίκτυπος και στην αγορά μεταχειρισμένων της χωράς, καθώς οι τιμές τους θα υποχωρήσουν ακόμη περισσότερο εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων.