Ο φόβος που έχει δημιουργήσει η πανδημία σε συνδυασμό με τις συστάσεις των κυβερνήσεων προς τους πολίτες τους ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να δείχνουν τα πρώτα τους σημάδια στον τρόπο που επιλέγουν για την προσωπική τους μετακίνηση. Το ΙΧ φαίνεται να αποτελεί την πρώτη επιλογή.
Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του ευρωπαϊκού Automotive News, το οποίο επικαλείται και στοιχεία του BloombergNEF, η πρωινή κίνηση σε μεγάλες πόλεις όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, βρίσκεται πλέον πάνω από το μέσο όρο του 2019. Έπειτα από την άρση των μέτρων στην Κίνα το κοινό προτιμά το δικό του προσωπικό μέσο μεταφοράς τη στιγμή που η κίνηση με το μετρό βρίσκεται πολύ κάτω από το μέσο όρο. Συγκεκριμένα το άρθρο αναφέρει ότι ο όγκος του κοινού που μετακινείται με το μετρό στο Πεκίνο έχει μειωθεί κατά 53% σε σχέση με τις τιμές του 2019, ενώ στη Σαγκάη η πτώση βρίσκεται στο 29%.
Το φαινόμενο παρατηρείται και από μεγάλες εταιρίες πετρελαιοειδών που βλέπουν την τιμή της βενζίνης να ανεβαίνει ξανά έπειτα και από τα ιστορικά χαμηλά των προηγούμενων μηνών που οφείλονται τόσο στο παγκόσμιο lockdown όσο και στο πόλεμο παραγωγής μεταξύ κυρίως μεταξύ Ρωσίας και Σαουδικής Αραβίας.
“Τουλάχιστον τώρα στην αρχή της επιστροφής στην κανονικότητα, περιμένουμε μια μείωση στη χρήση των ΜΜΜ, δηλώνει χαρακτηριστικά ο Josu, Jon Imaz, επικεφαλής της ισπανικής Repsol.
Η αύξηση της κίνησης στους δρόμους των μεγάλων πόλεων σε όλο τον κόσμο δείχνει να επιβεβαιώνεται και από τα δεδομένα πλοήγησης που συλλέγουν εταιρίες όπως η Apple. Χαρακτηριστικά η αμερικάνικη εταιρία αναφέρει πως στο Βερολίνο η χρήση των ΜΜΜ βρίσκεται κάτω κατά 61% έναντι των δεδομένων προ κορωνοϊού τη στιγμή που η κίνηση με ΙΧ έχει ανακάμψει στο -28%. Τα δεδομένα της εταιρίας από 27 πόλεις αποκαλύπτουν ότι η κίνηση με ιδιωτικά μέσα ανακάμπτει πολύ πιο γρήγορα έναντι της κίνησης με ΜΜΜ με τη Μαδρίτη να αποτελεί επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα: Η κίνηση στους δρόμους με ΙΧ παρουσίασε πτώση τον Μάιο κατά 68% έναντι του ίδιου μήνα το 2019, έχοντας ανακάμψει σχετικά με το -80% του Απριλίου. Η μετακίνηση με ΜΜΜ βρίσκεται συγκριτικά στο -87%.
Η ανοδική πορεία στην τιμή της βενζίνης θεωρείται δεδομένη πλέον, αν και κανείς δεν ξέρει αν θα φτάσει ποτέ στα επίπεδα των προηγούμενων μηνών. Η ζήτηση πάντως σε όλο τον κόσμο έχει σίγουρα αυξηθεί και αυτό θα οδηγήσει και στην αύξηση της τιμής της. Η τελευταία αναμένεται να κινηθεί ακόμη υψηλότερα το καλοκαίρι, ειδικά σε χώρες όπως η Η.Π.Α. που το κοινό αναμένεται να προτιμήσει το αυτοκίνητο για τις διακοπές τους (ιδιωτικό ή ενοικιαζόμενο) έναντι πιο παραδοσιακών μορφών μετακίνησης για τους Αμερικάνους, όπως είναι το αεροπλάνο.
Σχετικά καλά τα νέα λοιπόν για την αγορά του αυτοκινήτου, αλλά και για τη συμμόρφωση των πολιτών στις οδηγίες των κυβερνήσεων. Από την άλλη όμως αυτά τα νέα δεν είναι τόσο καλά για το περιβάλλον. Με τις επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία οι φόβοι για μη μεταστροφή του κοινού από τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες στα ηλεκτρικά μεγαλώνουν. Το αβέβαιο οικονομικό κλίμα, σε συνδυασμό με τις υψηλότερες τιμές των ηλεκτρικών έναντι των συμβατικών μοντέλων, θα μειώσουν σημαντικά τον ρυθμό μετάβασης, όταν το μόνο καλό από αυτή τη κρίση είναι η αναμενόμενη μείωση στις παγκόσμιες εκπομπές CO2 κατά 8%, η μεγαλύτερη πτώση που αναμένεται να καταγραφεί ποτέ.
Όλα τα παραπάνω θα εξαρτηθούν φυσικά από την πορεία της πανδημίας, που θα καθορίσει την ανάκαμψη της οικονομίας σε όλο τον κόσμο και θα βάλει πάλι τα πράγματα σε μια κανονικότητα από όλες τις απόψεις.
Πηγή: Automotive News Europe