Ένα αυτοκίνητο όπως το Renault Clio, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 29 χρόνια και έχει ξεπεράσει τις 15 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, είναι προφανές πως προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε εποχής. Καθώς ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, οι άνθρωποι της Renault αποφάσισαν να συνθέσουν στο Renault Clio V (5ης γενιάς), ένα best-of από τα χαρακτηριστικά όλων των προηγούμενων γενεών του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας βέβαια τα επιμέρους χαρακτηριστικά στις ανάγκες της σημερινής εποχής. Όπου ως ανάγκες της σημερινής εποχής, μπορούμε κυρίως να ορίσουμε τη δυνατότητα προσαρμογής σε διαφορετικά είδη κίνησης με κυριότερη την ηλεκτροκίνηση και τα προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας.
Πέρα από τα προφανή, ότι δηλαδή το Renault Clio είναι εκ των best-sellers στην κατηγορία και ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην Ευρωπαϊκή αγορά, έχει στρατηγική σημασία για την γαλλική φίρμα για ακόμη έναν λόγο. Μέσω της 5ης γενιάς του, ξεκινά το νέο πλάνο του Groupe Renault που ονομάζεται “Drive the Future” και αφορά τη συνολική πολιτική της εταιρείας στο εγγύς μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, το αυτοκίνητο έχει ως βάση τη νέα πλατφόρμα CMF-B, η οποία μπορεί να προσαρμοστεί αναλόγως, τόσο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και σε ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρει η CMF-B, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση χωρητικότητα αποσκευών στα 391 λίτρα στο πορτ παγκάζ, ενώ οι χώροι αποθήκευσης στην καμπίνα δίνουν επιπλέον 26 λίτρα.
Πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό
Οι μεγαλύτερες αλλαγές της 5ης γενιάς του Renault Clio, εστιάζονται στο εσωτερικό και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός, ότι η Renault επέλεξε οι πρώτες εικόνες που έρχονται επισήμως στη δημοσιότητα, να προέρχονται από αυτό.
Η νέα γενιά αγοραστών, οι επονομαζόμενοι “Millenials”, δίνει μεγάλη έμφαση τόσο στην εμφάνιση όσο και στην λειτουργικότητα του εσωτερικού των νέων αυτοκινήτων. Για αυτό, σημαντικό ρόλο παίζουν οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, με το Renault Clio να εφοδιάζεται με χαρακτηριστικά που είχαμε συνηθίσει σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων, και άρα πιο πολυτελών, κατηγοριών.
Αν για τη θέση οδήγησης δεν υπήρχαν μεγάλες αμφιβολίες, καθώς η Renault έδινε ανέκαθεν έμφαση στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των αυτοκινήτων της, η αρχιτεκτονική και ο τεχνολογικός εξοπλισμός του εσωτερικού, εκπλήσσουν. Το νέο Renault Clio θα εφοδιάζεται με οθόνη αφής 9,3 ιντσών, η οποία είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε κάποιο μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Καθώς έχει τοποθετηθεί κάθετα, προσφέρει μια διαφορετική οπτική σε σύγκριση με ότι είχαμε συνηθίσει, δίνοντας ταυτόχρονα πρόσβαση σε δεδομένα πολυμέσων, πληροφόρησης και πλοήγησης χάρη στη λειτουργία Easy Link. Επιπλέον, το νέο Renault Clio θα διαθέτει -για πρώτη φορά- ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη TFT διάστασης από 7 έως 10 ίντσες, ανάλογα με την επιλογή του αγοραστή, η οποία προσδίδει μια high-tech εικόνα στο εσωτερικό.
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποπνέει αέρα πολυτέλειας με στοιχεία όπως τα κουμπιά τύπου “πιάνο” ή προσεγμένα υλικά, χωρίς παράλληλα να χάσει σε επίπεδο εργονομίας. Στην αίσθηση πολυτέλειας συντελούν τα καθίσματα που μέχρι πρότινος είχαμε συνηθίσει σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, η επένδυση με αφρώδες πλαστικό στις πόρτες, καθώς και επιμέρους χαρακτηριστικά όπως η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, που δείχνουν πως οι δυνατότητες άνεσης απλώνονται σε ολοένα και περισσότερα νέα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή το κόστος κτήσης τους.
Εκτός από τα δεδομένα συνδεσιμότητας, το νέο Clio διαθέτει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Καθώς οι σύγχρονοι αγοραστές επιθυμούν να αισθάνονται οικειότητα στο αυτοκίνητό τους, ρυθμίζοντας όσο γίνεται περισσότερα χαρακτηριστικά του ανάλογα με τις προτιμήσεις τους, η Renault δεν έμεινε αμέτοχη και προσφέρει το νέο μοντέλο, με 8 διαφορετικές χρωματικές επιλογές αμαξώματος, καθώς και 8 διαφορετικούς εσωτερικούς διακόσμους.
Άλλωστε τα πάντα στη σύγχρονη αυτοκίνηση, είναι ζήτημα επιλογής…