Ο όρος Influencer χρησιμοποιείται ευρέως τα τελευταία χρόνια και κυρίως από την εμφάνιση του Instagram και έπειτα. Στο μάρκετινγκ όμως, αυτό δεν είναι κάτι νέο, καθώς αρκετές εταιρίες είχαν εφαρμόσει την συγκεκριμένη στρατηγική προώθησης των προϊόντων τους.
Δείτε επίσης: Από το καινοτόμο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο κιβώτιο μιας ταχύτητας
Μία από αυτές ήταν και η Nissan η οποία είχε το καινοτόμο influencer marketing 75 χρόνια πριν γεννηθεί το Instagram! Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν το 1935, 75 χρόνια πριν ξεκινήσει το Instagram και ο όρος του «influencer» γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου marketing. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι μουσικές θεατρικές παραστάσεις ήταν μια από τις πιο δημοφιλείς μορφές ψυχαγωγίας στην Ιαπωνία και οι ηθοποιοί των θιάσων ήταν μεγάλοι αστέρες.
Η Nissan, προκειμένου να εμπνεύσει το κοινό και να “συσχετίσει” τα αυτοκίνητά της με την αίγλη και τον ενθουσιασμό των αστέρων της κάθε παράστασης, τοποθετούσε με ευρηματικό τρόπο τα αυτοκίνητά της στη σκηνή, ως αναπόσπαστο μέρος του έργου. Μη σταματώντας εκεί, αποφάσισε να συνεργαστεί με διάσημες ηθοποιούς της εποχής, στην λογική των «influencers», αλλά και ως χορηγός σε αυτές τις μουσικές παραστάσεις, γεγονός πρωτάκουστο τότε.
Μάλιστα είναι χαρακτηριστική η στιγμή όταν το ακροατήριο σε μια τέτοια παράσταση έμεινε έκπληκτο βλέποντας να αποκαλύπτονται πάνω στη σκηνή όχι ένα, αλλά 10 αυτοκίνητα, μαζί με την εξαιρετικά δημοφιλή ηθοποιό Takiko Mizunoe, στο αποκορύφωμα της δημοτικότητάς της, το 1935.
Έξυπνη και εκπληκτική τότε, η ιδέα της συνεργασίας με τους «influencers» είναι σήμερα ένα από τα καθιερωμένα “εργαλεία” του σύγχρονου μάρκετινγκ, σε παγκόσμια κλίμακα.