Από το καινοτόμο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο κιβώτιο μιας σχέσης για ηλεκτρικά

Το κιβώτιο DSG της Volkswagen έφερε την επανάσταση στα συστήματα μετάδοσης. Τώρα οι Γερμανοί καινοτομούν ξανά, με ένα σασμάν μίας ταχύτητας για ηλεκτρικά...

Βρείτε μας στο


Σε λίγο καιρό συμπληρώνονται 20 χρόνια από τότε που η Volkswagen παρουσίασε το καινοτόμο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τώρα στρέφει ξανά τους προβολείς επάνω της με ένα επαναστατικό κιβώτιο μίας σχέσης για ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

VW ID.3: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού κοστίζει κάτω από… (+videos)

Το πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ευρείας παραγωγής ήρθε από την Volkswagen το 2003 και αποτέλεσε την επανάσταση στα συστήματα μετάδοσης. Από εκεί που στην Ευρώπη οι πωλήσεις αυτόματων άγγιζαν μόλις το 14% του συνόλου των αυτοκινήτων, η γερμανική φίρμα κατάφερε πλέον πάνω από τα μισά καινούρια Golf να εξοπλίζονται με DSG διπλού συμπλέκτη.

Ενδεικτικά, τον Ιούνιο του 2003 ξεκίνησε στο Kassel η παραγωγή του 6-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DQ250. Μέχρι το καλοκαίρι του 2006 η παραγωγή DSG ξεπέρασε τις 500.000. Από εκεί και πέρα η φήμη του συγκεκριμένου κιβωτίου εκτοξεύθηκε και τον Δεκέμβριο του 2007 έφτασε στο ένα εκατομμύριο. Τον Οκτώβριο του 2015, το εργοστάσιο στο Kassel γιόρτασε την παραγωγή 10 εκατομμυρίων DSG.

Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι περίπλοκες κατασκευές. Πατώντας εδώ μπορείτε να διαβάσετε το αναλυτικό μας κείμενο σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας τους. Η εξέλιξη του DSG συνεχίζεται ώστε να βρίσκει εφαρμογή και σε υβριδικές διατάξεις. Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση των ηλεκτρικών; Εκεί τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά γιατί ο ηλεκτροκινητήρας έχει ένα πολύ θετικό στοιχείο συγκριτικά με τους συμβατικούς θερμικούς κινητήρες.

Διαβάστε επίσης: Κιβώτιο ταχύτητας και όχι… ταχυτήτων! Αυτό είναι το μέλλον

Η μέγιστη ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη στους ηλεκτρικούς κινητήρες και παραμένει σταθερή σε ένα ευρύ φάσμα στροφών. Αντίθετα, στους θερμικούς κινητήρες όπου η μέγιστη ροπή εμφανίζεται σε περιορισμένο φάσμα στροφών, πρέπει να υπάρχουν πολλές σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μόνο έτσι θα μπορεί ο οδηγός να λειτουργεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις στροφές μέγιστης ροπής.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκινητήρας 10 κιλών αποδίδει 300 ίππους

Επομένως, η χρήση ενός κιβωτίου με μία σχέση μετάδοσης επαρκεί σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, αξίζει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει καν ξεχωριστή σχέση για την οπισθοπορεία. Χρησιμοποιείται το ίδιο γρανάζι και απλά ο κινητήρας περιστρέφεται αντίστροφα. Στην περίπτωση του καινοτόμου Volkswagen ID.3, μέσα στο «καβούκι» του κιβωτίου εδράζεται και το διαφορικό. Το συγκεκριμένο σασμάν, όπως και όλα τα υπόλοιπα μέρη του ηλεκτρικού μοντέλου, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Kassel στη Γερμανία.