Κιβώτιο ταχύτητας και όχι… ταχυτήτων! Αυτό είναι το μέλλον

Μπορεί τα σύγχρονα κιβώτια ταχυτήτων να έχουν 7-8 σχέσεις, αλλά στην περίπτωση του VW ID.3 υπάρχει μόνο μία. Για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό άραγε;

Μπορεί στα νέα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες να βλέπουμε σύγχρονα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με 7 ή 8 σχέσεις ή και παραπάνω, αλλά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Τρανό παράδειγμα το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3, το οποίο εξοπλίζεται με αυτό το μικροσκοπικό σασμάν που βλέπετε στη φωτογραφία (φυσικά και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κιβώτιο μίας ταχύτητας).

Δείτε επίσης: Έρευνα Η.Π.Α. – Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που αντέχουν πάνω από 200.000 μίλια

Ακούγεται παράξενο, αλλά πρόκειται για ένα «κιβώτιο ταχύτητας», μιας και έχει μόλις μία σχέση. Η έξοδος του κινητήρα συνδέεται με ένα ελικοειδές γρανάζι που εξασφαλίζει σταθερή σχέση μετάδοσης 10x. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ελαχιστοποίηση των τριβών, μείωση του βάρους, αλλά και του θορύβου.

Διαβάστε επίσης: Έρευνα –  Τα ακριβότερε αυτοκίνητα δεν προσέχουν τους πεζούς

Ο ηλεκτροκινητήρας του VW ID.3 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με 150 και 204 ίππους. Στροφάρει έως τις 16.000 σ.α.λ. και στη μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του δίνει την τελική των 160 χλμ./ώρα. Επιπλέον, αξίζει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει καν ξεχωριστή σχέση για την όπισθεν. Χρησιμοποιείται το ίδιο γρανάζι και απλά ο κινητήρας περιστρέφεται αντίστροφα.

VW ID.3: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού κοστίζει κάτω από…

Γιατί, όμως, είναι αποδοτικό ένα κιβώτιο με μόλις μία σχέση; Η απάντηση κρύβεται στην καμπύλη ροπής του ηλεκτροκινητήρα, η οποία διατηρείται στη μέγιστη τιμή της σε ένα πολύ ευρύ φάσμα στροφών. Αντίθετα, στους θερμικούς κινητήρες όπου η μέγιστη ροπή εμφανίζεται σε περιορισμένο εύρος, πρέπει να υπάρχουν πολλές σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μόνο έτσι θα μπορεί ο οδηγός να λειτουργεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις στροφές μέγιστης ροπής.

Δείτε επίσης: Έτσι θα μοιάζει το νέο Nissan GT-R

Στην περίπτωση του VW ID.3, μέσα στο «καβούκι» του κιβωτίου εδράζεται και το διαφορικό. Το συγκεκριμένο σασμάν, όπως και όλα τα υπόλοιπα του ηλεκτρικού μοντέλου, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Kassel στη Γερμανία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δείτε το επίσημο trailer του 24ου επεισοδίου της 26ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 8 Ιουνίου στις 14:10 στο Star....
Στην τρίτη του πλέον γενιά, το C-SUV της γερμανικής μάρκας επιστρέφει για να συνεχίσει την παράδοση που το θέλει να τα κάνει όλα και να...
Το νέο Tayron είναι ένα ακόμη μοντέλο της Volkswagen που κατάφερε να αποσπάσει τη μέγιστη αξιολόγηση των πέντε αστεριών στις δοκιμές ασφάλειας του EuroNCAP....
Δείτε το επίσημο trailer του 23ου επεισοδίου της 26ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 1η Ιουνίου στις 14:10 στο Star....
Ο όμιλος της Volkswagen ήταν και εκείνος που κυριάρχησε στις πωλήσεις των ηλεκτρικών στην Ευρώπη τον Απρίλιο, σε επίπεδο μοντέλων και ως κατασκευαστής....
Όλοι έχουμε ακούσει αυτή τη φράση! Τώρα όμως θα μάθουμε τις πέντε περιπτώσεις αστοχίας στην φλάντζα κεφαλής, αλλά και τι συμβαίνει στην κάθε περίπτωση......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

αλκοτέστ

“Σαρωτικό” μπλόκο στη Βουλιαγμένης για αλκοτέστ – Drone video από τη μεγάλη ουρά

Εγνατίας Οδός

Εγνατία Οδός: Δυστύχημα με εμπλοκή μοτοσυκλέτας – Εξετράπη στο αντίθετο ρεύμα

Smart #5

Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο μοντέλο της smart – Οι εκδόσεις του και τιμές του