Φαίνεται πως όλος ο θόρυβος γύρω από την πετρελαιοκίνηση, μετά το dieselgate, αλλά και το γεγονός πως οι κυβερνήσεις σε διάφορα κράτη της Ευρώπης έστειλαν εχθρικά μηνύματα προς τα diesel αυτοκίνητα, επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων.
Στους παραπάνω παράγοντες πρέπει να προσθέσουμε φυσικά και τη σαφή βελτίωση των βενζινοκινητήρων αλλά και την παρουσίαση όλο και περισσότερων υβριδικών εκδόσεων. Και κάπως έτσι καταλαβαίνουμε πως τα diesel αυτοκίνητα πούλησαν 5.59 εκατομμύρια μονάδες. Νούμερο που είναι το χαμηλότερο μετά από αυτό του 2001 όταν και είχαν πουληθεί 5.44 εκατομμύρια αυτοκίνητα diesel.
Συγκεκριμένα, το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά έφτασε μόλις στο 36% και έτσι μέσα σε τρία χρόνια από τα δημοφιλή (51% μερίδιο αγοράς) έγιναν δεύτερη επιλογή. Σε σύγκριση μάλιστα με το 2017 η πτώση των πωλήσεων των diesel αυτοκινήτων ήταν 18%.
Ας δούμε όμως τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά. Οι χώρες στις οποίες οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων ήταν περισσότερες των υπόλοιπων ήταν οι Ιρλανδία, Πορτογαλία και Ιταλία. Και σε αυτές όμως οι πωλήσεις τους σημείωσαν μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος (το 2017 το diesel ήταν κυρίαρχο σε έξι χώρες). Η χώρα στην οποία σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση ήταν η Σλοβενία με 13%, ενώ ακολούθησε η Κροατία με 12,4% και η Ισπανία με 12,3%. Όσον αφορά στην χώρα μας, η μείωση των diesel έφτασε στο 8,6%.
Οι μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις diesel στις έξι πρώτες θέσεις ήταν κατά σειρά οι Land Rover, Jeep, Volvo, Mercedes, BMW, Audi. Βέβαια όλες, ακόμη και αυτές, είδαν το μερίδιο των diesel μοντέλων τους να χάνει έδαφος.
Η πτωτική πορεία των αυτοκινήτων diesel αναμένεται να σταματήσει το 2019 και να εξισορροπηθεί το μερίδιο αγοράς τους. Μάλιστα οι εταιρείες δείχνουν να πιστεύουν στη συγκεκριμένη τεχνολογία και να επενδύουν διαρκώς νέα κεφάλαια, ώστε να δημιουργήσουν ακόμη καλύτερα μοτέρ, πιο “καθαρά” για το περιβάλλον.
Πηγή: Jato