“Δείξε μου το CO2 σου να σου πω ποιος είσαι” θα μπορούσε να ονομάζεται ο πίνακας που ακολουθεί στον οποίο ταξινομούνται όλες οι κατηγορίες αυτοκινήτου σύμφωνα με τον μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς κοιτάζοντας τον πίνακα που έδωσε στη δημοσιότητα ο ανεξάρτητος οργανισμός JATO, ως κατηγορία αυτοκινήτου, καμία δεν έχει καταφέρει ακόμη να ευθυγραμμιστεί με τα αυστηρά όρια που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για την εκπομπή CO2 με τον πήχη να έχει κατέβει στα 95 γρ./χλμ.
Διαβάστε επίσης: Αύξηση ρύπων και το 2019 από νέα αυτοκίνητα
Πρωταθλητές στις εκπομπές CO2 είναι, ίσως αναμενόμενα, τα αγαπημένα μας σπορ αυτοκίνητα με μέσο όρο τα 196,1 γρ./χλμ. Με σημαντική διαφορά, στην δεύτερη θέση ακολουθούν τα πολυτελή sedans με 155,4 γρ./χλμ., ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται τα μοντέλα που βασίζονται σε Βαν.
Η κατηγορία με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων είναι εκείνη των αυτοκινήτων πόλης με μέσο όρο τα 107,7 γρ./χλμ., ενώ αμέσως μετά με πολύ μικρή διαφορά είναι τα μικρά με 109,2 γρ./χλμ. στην τρίτη θέση βρίσκονται τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας με 115. γρ./χλμ. με τα μεσαίου μεγέθους σεντάν να τα συναγωνίζονται στα ίσια σχεδόν με 117,9 γρ./χλμ. Σημαντικό ρόλο που βελτίωσε κατά πολύ την εικόνα της συγκεκριμένης κατηγορίας ήταν και η είσοδος του μηδενικών ρύπων Tesla Model 3 που παρουσίασε εντυπωσιακές πωλήσεις και έριξε κατά πολύ τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Διαβάστε επίσης: Ελαστικά – Δεν απειλούν υγεία και περιβάλλον λένε οι κατασκευαστές.
Να σημειωθεί εδώ ότι στα compact η JATO έχει συμπεριλάβει όλες τις κατηγορίες, ενώ στην αμέσως επόμενη μόνο τα σαφώς πιο αεροδυναμικά από το μέσο όρο σεντάν, που τα καταφέρνουν πολύ καλά παρά το μεγαλύτερο μέγεθος αλλά και τους ισχυρότερους κινητήρες τους.
Πηγή: JATO