Ο Ιούλιος που μας πέρασε ήταν ένας μήνας ρεκόρ για τις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών στη Γηραιά Ήπειρο καταγράφοντας εκρηκτική άνοδο, εν μέσω πανδημίας. Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις παρουσίασαν αύξηση 131% έναντι του Ιουλίου του 2019 και έφτασαν στις 230.700 μονάδες. Ο περασμένος Ιούλιος ήταν ο πρώτος μέχρι τώρα μήνας που οι πωλήσεις των ηλεκτρικών στην Ευρώπη ξεπέρασαν τις 200.000 μονάδες.
Με αυτό τον όγκο ταξινομήσεων, τα ηλεκτρικά (όλες οι κατηγορίες τους από ήπια υβριδικό έως αμιγώς ηλεκτρικό) συνεχίζουν να ροκανίζουν μερίδιο με γοργό ρυθμό από τα συμβατικά. Μετά και το νέο ρεκόρ ταξινομήσεων φτάνουν το συνολικό μερίδιο τους στην αγορά στο 18%. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν ένα στα πέντε μοντέλα που ταξινομούνται φέρει πλέον κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό, όταν το μερίδιο τους στην αγορά τον Ιούλιο του 2019 ήταν 7,5% και τον ίδιο μήνα του 2018 μόλις 5,7%.
Πολλοί είναι οι παράγοντες που συντελούν σε αυτή τη μεγάλη αύξηση του μεριδίου των ηλεκτρικών έναντι συμβατικών μοντέλων με βενζινοκινητήρα (52% της αγοράς τον Ιούλιο) και των diesel (28%), με τα μερίδια αυτών των κατηγοριών να ανέρχονται σε 59% και 31% αντίστοιχα τον Ιούλιο του 2019. Η κανονικότητα που γνωρίζαμε δεν έχει επιστρέψει ακόμη ωστόσο η σταθερότητα που επικρατεί έδωσε την ευκαιρία σε εκείνους που ήθελαν υβριδικό αλλά ήταν σε αναμονή τους προηγούμενους μήνες, να προχωρήσουν τώρα σε αγορά.
Πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν φυσικά και οι σημαντικά περισσότερες επιλογές στην κατηγορία που έχει φέτος ο ενδιαφερόμενος σε σχέση με πέρσι. Οι περισσότερες επιλογές έχουν οδηγήσει με τη σειρά τους τους κατασκευαστές και σε μεταξύ τους ανταγωνισμό με αποτέλεσμα να συμπιέζονται περαιτέρω οι τιμές και τα ηλεκτρικά μοντέλα να γίνονται πιο προσιτά στο κοινό, μαζί με τις επιδοτήσεις που υπάρχουν για την αγορά τους στο εκάστοτε κράτος-μέλος.
Με τις τιμές των ηλεκτρικών να βρίσκονται ακόμη σε υψηλότερα επίπεδα έναντι τον συμβατικών, το πιο εύρωστο οικονομικά κοινό στο οποίο απευθύνονται, μπορεί να προχωρήσει να προχωρήσει στην αγορά τους και εν μέσω πανδημίας κάνοντας τη ζήτηση τους σχετικά ανελαστική, κάτι που δεν ισχύει για το κοινό των φθηνότερων συμβατικών.
Στα ηλεκτρικά εκείνα που προηγούνται στις ταξινομήσεις, έχοντας περίπου τη μισή πίτα δική τους, είναι τα υβριδικά (full αλλά και ήπια) με την κατηγορία να καταγράφει άνοδο της τάξης του 89%, χάρη και στην είσοδο στην αγορά των ήπιων υβριδικών εκδόσεων των Ford Kuga και Fiat 500. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η άνοδος των plug-in υβριδικών (PHEV) που φτάνει στο 365% (!) με τις ταξινομήσεις να υπερτριπλασιάζονται τον φετινό Ιούλιο έναντι του ίδιου μήνα του 2019 και να φτάνουν στις 55.800 μονάδες.
Σχεδόν υπερδιπλάσιες παρουσιάζονται και οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών που ανέβηκαν από τις 23.400 μονάδες του περσινού Ιουλίου στης 53.200 μονάδες για τον Ιούλιο που μας πέρασε. Μεγάλος χαμένος επί ευρωπαϊκού εδάφους σε αυτό το κομμάτι, σύμφωνα και με την αναφορά της JATO είναι η Tesla που αντιμετωπίζει ολοένα και ισχυρότερο ανταγωνισμό από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αλλά και προβλήματα στη γραμμή παραγωγής της στο Gigafactory στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Τα προβλήματα στην παραγωγή έχουν οδηγήσει σε καθυστερημένες παραδόσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη με αποτέλεσμα να σημειωθεί πτώση στις πωλήσεις της Tesla τον Ιούλιο της τάξης του 76% στις 1.050 μονάδες.