H νέα Rolls-Royce Ghost, σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, είναι γεγονός με τη βρετανική εταιρία να την παρουσιάζει με κάθε επισημότητα και να δηλώνει πως είναι ό,τι πιο hi-tech έχουμε δει στα 116 χρόνια της ιστορία της.
Αλουμινένιο πλαίσιο, τετρακίνηση, ενεργητική τετραδιεύθυνση, κατανομή βάρους 50/50 με το μοτέρ πίσω από τον εμπρός άξονα και η νέα ανάρτηση Planar Suspension System (PSS) είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν την ολοκαίνουρια Ghost να ξεχωρίζει. Σύμφωνα με τους Βρετανούς, το ολοκαίνουριο executive μοντέλο τους λαμβάνει υπόψη του και την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει σε αυτόν που κάθεται στη θέση του οδηγού.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση με αμορτισέρ και στο πάνω μέρος των ψαλιδιών, χρησιμοποιεί κάμερες για να διαβάσει το δρόμο μπροστά και να προετοιμάσει τις αποσβέσεις και μάλλον είναι το highlight της νέας Ghost σε ταχύτητες έως και 100 χλμ./ώρα. Σίγουρα πάντως εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής και χρειάστηκε πέντε χρόνια εξέλιξης για να περάσει στο δρόμο.
Κάτω από το καπό βλέπουμε τον τεράστιο V12 5,75 λίτρων, ο οποίος αποδίδει με τη συμπαράσταση δύο turbos 571 ίππους. Η ισχύς σίγουρα δεν εντυπωσιάζει με τα σημερινά δεδομένα, άλλωστε δεν ήταν αυτός ο σκοπός των Βρετανών. Το κάνει ωστόσο η ροπή των 850 Nm ροπής με τη μέγιστη τιμή να αποδίδεται στις μόλις 1.600 σ.α.λ. Μην ξεχνάτε ότι έχουμε να κάνουμε με κινητήρα βενζίνης και όχι πετρελαίου… Η μέση κατανάλωση φτάνει ανεπίσημα και σύμφωνα με τα στοιχεία της Rolls-Royce στα 15,2-15,7 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 347-358 γρ./χλμ. To φάντασμα της Rolls-Royce χρειάζεται 4,8 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 100 χλμ./ώρα από στάση με την τελική του να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.
Για την ηρεμία στην καμπίνα φροντίζουν περισσότερα από 100 κιλά ηχομονωτικών υλικών (ακόμη και μέσα στα ελαστικά!), με το αλουμίνιο που είναι και το κύριο υλικό κατασκευής της Ghost να συμβάλλει καλύτερα στην ηχομόνωση έναντι του ατσαλιού και σύμφωνα με την Rolls-Royce. Στην πρωτόγνωρη αίσθηση που λογικά θα νιώσει εκείνος που θα μπει στη καμπίνα της Ghost συμβάλλει ο… αστερισμός του φωτιζόμενου ταμπλό και φυσικά εκείνος της οροφής.
Έναντι του μοντέλου που έρχεται να αντικαταστήσει η νέα Ghost είναι σημαντικά μεγαλύτερη με το μήκος να φτάνει στα 5.546 χλστ., το πλάτος στα 2.148 χλστ. και το ύψος στα 1.571 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 3.295 χλστ. Το βάρος, χωρίς υγρά αγγίζει τα 2.490 κιλά.
Δείτε το βίντεο που ετοίμασαν οι Βρετανοί για τη νέα Rolls-Royce Ghost.