Opel Corsa Eco 3: Το Corsa που δεν έκαιγε… τίποτα!

Στα χρόνια που η κατανάλωση δεν ήταν το μείζον ζήτημα, αυτό το αυτοκίνητο κατανάλωνε λιγότερα από 3 λτ. / 100 χλμ. Ο λόγος για το Opel Corsa Eco 3...

Σήμερα η χαμηλή κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων είναι βασική προτεραιότητα για τις εταιρείες. Κάτι τέτοιο δεν ίσχυε στον ίδιο βαθμό πίσω στη δεκαετία του ’90. Ωστόσο τότε υπήρξε ένα supermini που κατάφερε να πετύχει κατανάλωση κάτω από τα τρία λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ο λόγος για το Opel Corsa Eco 3.

30 χρόνια παραγωγής στο Eisenach: Από το Vectra A στο υβριδικό Grandland X 

Οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας έκαναν τα πάντα για να μειώσουν το βάρος του Opel Corsa δεύτερης γενιάς. Στο εικονιζόμενο αυτοκίνητο έγινε εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στο αμάξωμα, απ’ όπου εξοικονομήθηκαν 60 κιλά. Αρκετά μέρη της ανάρτησης κατασκευάστηκαν από αλουμίνιο, ενώ οι ζάντες μαγνησίου ζύγιζαν μόλις 9 κιλά η κάθε μία.

Το ίδιο συνέβη και στο εσωτερικό. Το Opel Corsa Eco 3 φέρει καθίσματα μάζας μόλις 21 κιλών το καθένα. Για τα τζάμια των παραθύρων και τα φωτιστικά σώματα χρησιμοποιήθηκε ένα υλικό που ονομάζεται πολυανθρακικό. Έτσι, ολοκληρώθηκε το πρώτο βήμα για ένα ιδιαίτερα οικονομικό αυτοκίνητο.

Ακολούθησε η προσπάθεια βελτίωσης της αεροδυναμικής συμπεριφοράς. Αρκετά μέρη, όπως η πίσω αεροτομή και ο εμπρός προφυλακτήρας ήρθαν από το Corsa GSI, ενώ προστέθηκαν μερικά ακόμα εξαρτήματα, όπως οι πλαϊνές ποδιές. Το αποτέλεσμα σε αεροδυναμικό επίπεδο ήταν εντυπωσιακό, με τoν συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο Cd: 0,295.

Κάτω από το καπό τοποθετήθηκε ένας 16βάλβιδος κινητήρας πετρελαίου χωρητικότητας 1,7 λίτρων. Η απόδοσή του έφτανε στους 63 ίππους και έπειτα από δοκιμές διαπιστώθηκε ότι με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ./ώρα το Opel Corsa Eco 3 κατανάλωνε μόλις 2,6 λίτρα. Στα 120 χλμ./ώρα, η κατανάλωση δεν ξεπερνούσε τα 3,6 λίτρα. Οι επιδόσεις, βέβαια, δεν ήταν το δυνατό του σημείο, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται έπειτα από 15 δευτερόλεπτα.

Το Opel Corsa Eco 3 παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1995. Ωστόσο το τεράστιο κόστος κατασκευής δε το οδήγησε στην παραγωγή. Έτσι, έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα ενδιαφέροντα πρωτότυπα από το Russelsheim.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Η Opel και η ADAC ανακοίνωσαν αλλαγές για τη σεζόν 2026 για το 1ο στον κόσμο Κύπελλο rally ηλεκτρικών ενιαίου τύπου με την αρχή να...
Το ταχύτερο ηλεκτρικό Opel έρχεται με 281 ίππους με την γκάμα του SUV της γερμανικής εταιρείας να έχει παράλληλα εκδόσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη....
Ονομάζεται Opel Mokka GSE, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ., και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα......
Το δεύτερο πιο δημοφιλές supermini στην Ελλάδα, μετά το Toyota Yaris! Δείτε την έκδοση που ξεχωρίζει για τη χαμηλή κατανάλωση......
Το Λιμενικό Σώμα παρέλαβε τα 51 από τα συνολικά 215 αυτοκίνητα! Δείτε ποιο μοντέλο επιλέχθηκε, αλλά και τον συνολικό προϋπολογισμό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα